محور مقاله: خاک، فرهنگ، هنر و ترویج جایگاه آن- نقش و جایگاه مطالعات خاک های شهری به منظور بررسی مشکل های فضای سبز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 محور مقاله: خاک، فرهنگ، هنر و ترویج جایگاه آن- نقش و جایگاه مطالعات خاک های شهری به منظور بررسی مشکل های فضای سبز دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد محور مقاله: خاک، فرهنگ، هنر و ترویج جایگاه آن- نقش و جایگاه مطالعات خاک های شهری به منظور بررسی مشکل های فضای سبز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی محور مقاله: خاک، فرهنگ، هنر و ترویج جایگاه آن- نقش و جایگاه مطالعات خاک های شهری به منظور بررسی مشکل های فضای سبز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن محور مقاله: خاک، فرهنگ، هنر و ترویج جایگاه آن- نقش و جایگاه مطالعات خاک های شهری به منظور بررسی مشکل های فضای سبز :

تعداد صفحات : ۹

چکیده مقاله:

فضای زنده و طبیعی یک نیاز فطری بشر بویژه در شهرها است و به همین دلیل وجود فضای سبز جزء جدانشدنی زندگی شهری است. بههمین دلیل بر فضای سبز شهری به عنوان یک راهکار بسیار مهم که میتواند کیفیت زندگی اجتماعی شهری را بالا ببرد، تاکید شده است. خاک به عنوانمحل استقرار گیاهان جایگاه مهمی دارد و بررسی و مطالعه خاک شهری برای احداث یا گسترش فضای سبز و یا بهبود شرایط در فضای سبز موجود ازاهمیت ویژه ای برخوردار است. در این پژوهش بررسی ویژگی های خاک و تعیین محدودیت های آن با هدف بهبود فضای سبز مجتمع گلسا انجام گرفت.بدین منظور ۳ خاکرخ به روش شناسایی آزاد مشخص و پس از حفر و تشریح خاکرخ ها از تمامی افق های خاک موجود نمونه برداری و آزمایش های موردنیاز، با روش های استاندارد انجام شدند. براساس نتایج، مهمترین محدودیت های موجود شامل محدودیت های جنس خاک (عمق، سنگریزه و مصالحساختمانی و تراکم خاک) و محدودیت های حاصلخیزی می شوند. به بیان دیگر، مهمترین عامل در عدم استقرار فضای سبز مناسب در این محدوده عدمبسترسازی مناسب برای فضای سبز می باشد. از آنجا که برخی از محدودیت های خاک (مانند بافت خاک و یا عمق خاک) تقریبا غیرقابل اصلاح هستند ویا اصلاح آنها نیازمند صرف هزینه های بسیار زیاد می باشد، و برخی دیگر قابل اصلاح هستند (مانند سنگریزهی سطحی و تراکم خاک)، لیکن اصلاحآنها نیازمند صرف هزینه های گاه زیاد می باشد، پیشنهاد می شود پیش از انجام عملیات کشت، وضعیت خاک برای فضای سبز ارزیابی شود تا با انجامبسترسازی بهینه یک فضای سبز پایدار و مناسب ایجاد گردد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.