مقاله اثربخشی خنده‌درمانی بر شفقت به خود و کاهش قند خون بیماران سالمند مبتلا به دیابت نوع‌دو


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله اثربخشی خنده‌درمانی بر شفقت به خود و کاهش قند خون بیماران سالمند مبتلا به دیابت نوع‌دو دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثربخشی خنده‌درمانی بر شفقت به خود و کاهش قند خون بیماران سالمند مبتلا به دیابت نوع‌دو  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی خنده‌درمانی بر شفقت به خود و کاهش قند خون بیماران سالمند مبتلا به دیابت نوع‌دو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثربخشی خنده‌درمانی بر شفقت به خود و کاهش قند خون بیماران سالمند مبتلا به دیابت نوع‌دو :

زمینه و هدف: یکی از مشکلات دیابت در افراد مسن، احتمال ابتلا به بیماری دیگر هم‌زمانی است که کنترل قند خون را مشکل‌تر می‌سازد. هدف پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی خنده‌درمانی بر شفقت‌ به‌ خود و کاهش قند خون بیماران سالمند مبتلا به دیابت نوع‌ دو بود.
روش‌بررسی: پژوهش حاضر از نوع نیمه‌آزمایشی و طرح پیش‌آزمون-‌پس‌آزمون و پیگیری همراه با گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش شامل بیماران سالمند مبتلا به دیابت نوع‌ دو، مراجعه‌کننده به مراکز درمانی تحت پوشش انجمن دیابت ایران در شهر تهران در سال ۱۳۹۸ بودند. این افراد به‌صورت داوطلبانه انتخاب ‌شده و به‌صورت تصادفی در دو گروه خنده‌درمانی (۱۸=n) و گواه (۱۸=n) جایگزین شدند. داده‌ها با استفاده از پرسشنامه شفقت به خود (نف، ۲۰۰۳) و آزمایش هموگلوبین گلیکوزیله (HbA1c) به‌دست آمد. گروه آزمایش در هشت جلسه تحت آموزش خنده‌درمانی قرار گرفت و گروه گواه هیچ‌ مداخله‌ای دریافت نکرد. آزمون پیگیری دو ماه پس از پایان دوره آموزشی مجدداً انجام شد. داده‌ها با استفاده از روش تحلیل واریانس با اندازه‌گیری مکرر (در سطح معناداری ۰۰۵) و با بهره‌گیری از نرم‌افزار SPSS نسخه ۲۶ تحلیل شد.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که خنده‌درمانی باعث افزایش شفقت‌ به‌ خود (۰۰۰۱>p) و کاهش میزان قند ‌خون (۰۰۰۱>p) در مرحله پس‌آزمون شده و ماندگاری اثر درمان بعد از دو ماه حفظ شده است (۰۰۰۱>p).
نتیجه‌گیری: براساس یافته‌های این پژوهش می‌توان گفت که خنده‌درمانی بر شفقت‌ به‌ خود و کاهش قند خون بیماران سالمند مبتلا به دیابت نوع دو مؤثر است و می‌توان از آن برای بهبود وضعیت مبتلایان به دیابت استفاده کرد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.