مقاله مقایسه تاثیر کفی با ویج‌های مختلف بر تعادل ایستا و پویا


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله مقایسه تاثیر کفی با ویج‌های مختلف بر تعادل ایستا و پویا دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه تاثیر کفی با ویج‌های مختلف بر تعادل ایستا و پویا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه تاثیر کفی با ویج‌های مختلف بر تعادل ایستا و پویا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه تاثیر کفی با ویج‌های مختلف بر تعادل ایستا و پویا :

سابقه و هدف: بهبود کنترل پاسچر به عنوان یک توانایی اساسی عملکردی برای انجام فعالیت‌های روزمره زندگی ضروری است. نقش اساسی هرگونه مداخله‌ خارجی موثر بر تعادل پا بعنوان نقطه اصلی برخورد میان زمین و بدن، در تحقیقات نشان داده شده است. هدف از مطالعه حاضر مقایسه تاثیر کفی با ویج های مختلف بر کنترل تعادل پا با و بدون ورودی بینایی قبل و بعد از خستگی می باشد.
مواد و روش‌ها: بیست نفر از دانشجویان زن با میانگین سنی ۴۷/۲±۳۱/۲۴ و با توجه به معیارهای ورود به مطالعه به عنوان نمونه انتخاب شدند و از سه مدل توکفشی نیمه سخت (بدون ویج، ۱۰ درجه ویج لترال و مدیال) استفاده گردید. تعادل آزمودنی ها با استفاده از دستگاه تعادل سنج بایودکس هنگام پوشیدن کفی ها قبل و بعد از اعمال پروتکل خستگی و در شرایط وجود و حذف اطلاعات بینایی به ثبت رسید. از تست آماری آنالیز واریانس با اندازه های تکراری برای تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده استفاده شد.
یافته‌ها: با توجه به نتایج بدست آمده تجزیه وتحلیل آماری تفاوت معنا داری را در تعادل ایستا هنگام استفاده از کفی لترال ویج (۰۰۱/۰=P) و مدیال ویج (۰۳/۰=P) در وضعیت انجام تست با چشمان بسته قبل و بعداز خستگی نشان داد. لیکن تجزیه و تحلیل آماری تفاوت معنی داری را درخصوص بهبود تعادل پویا نشان نداد.
نتیجه‌گیری: استفاده از کف‌ های ویج دار می‌تواند عوارض ناشی از خستگی را که موجب افت در تعادل ایستای افراد می شود، کاهش دهد. اما در ارتباط با تعادل پویا بهبودی مشاهده نشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.