مقاله بررسی استرس شغلی در کارورزان دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال ۱۳۹۷


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی استرس شغلی در کارورزان دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال ۱۳۹۷ دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی استرس شغلی در کارورزان دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال ۱۳۹۷  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی استرس شغلی در کارورزان دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال ۱۳۹۷،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی استرس شغلی در کارورزان دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال ۱۳۹۷ :

سابقه و هدف: تحصیل در حوزه‌ی پزشکی موقعیت پراسترسی است و هدف ما ارزیابی این موضوع است.

مواد و روش‌‌ها: در این مطالعه‌ی مقطعی ۹۳ نفر از کارورزان پزشکی (اینترن) به‌صورت سرشماری بررسی شدند. نمرات کسب‌شده از پرسش‌نامه‌ی استاندارد استرس شغلی بیمارستانی به‌صورت ۳۵ تا ۶۹ استرس کم، ۷۰ تا ۱۰۴ استرس متوسط و ۱۰۵ تا ۱۷۵ استرس شدید دسته‎بندی شد. داده‎ها با استفاده از شاخص‌های آمار توصیفی و با نرم‌افزار SPSS نسخه‌ی ۱۶ تحلیل شدند.

یافته‌ها: از ۹۳ کارورز، ۳۶ نفر (۷/۳۸ درصد) مرد و ۵۷ نفر (۳/۶۱ درصد) زن بودند. میانگین نمره‌ی استرس شغلی برابر با ۱۰ ± ۹/۱۰۹ با دامنه‌ی ۸۶ تا ۱۲۹ بود. ۳۰ نفر (۳/۳۲ درصد) استرس متوسط و ۶۳ نفر (۷/۶۷ درصد) استرس شدید داشتند. نمره‌ی استرس شدید زنان بیشتر از مردان بود (۷/۶۶ در برابر ۶۹/۶۴ درصد) (۷۸/0P=). بین ساعت کاری در هفته، نوبت کاری، عوامل شیمیایی، عوامل بیولوژی و نمره‌ی استرس گرانباری رابطه‌ی مثبت و معنادار و بین ساعت کاری در هفته و روابط با مافوق و همکار و احساس بی‌کفایتی ارتباط منفی و معنادار وجود داشت.

نتیجه‌گیری: کارورزان پزشکی استرس شغلی زیادی دارند و دانشجویان زن و افرادی که ساعت کاری بیشتری دارند، استرس شغلی بیشتری را تجربه می‌کنند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.