مقاله تقابل مالکیت فکری و حق دسترسی به دارو در موافقتنامه? تریپس و اصلاحات آن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله تقابل مالکیت فکری و حق دسترسی به دارو در موافقتنامه? تریپس و اصلاحات آن دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تقابل مالکیت فکری و حق دسترسی به دارو در موافقتنامه? تریپس و اصلاحات آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تقابل مالکیت فکری و حق دسترسی به دارو در موافقتنامه? تریپس و اصلاحات آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تقابل مالکیت فکری و حق دسترسی به دارو در موافقتنامه? تریپس و اصلاحات آن :

زمینه و هدف: این پژوهش با هدف بررسی حق دسترسی به دارو که از لوازم حق دسترسی به سلامتی است، با واکاوی موافقتنامه تریپس و اقدامات بین‌المللی انجام‌شده در این راستا، صورت گرفت. در این مقاله بر اقدامات بین‌المللی انجام‌شده درباره حق دسترسی به دارو به‌عنوان یکی از حقوق بنیادین بشری، تمرکز شد.
روش‌بررسی: این پژوهش با روش توصیفی و با ابزار کتابخانه‌ای انجام پذیرفت و با مدنظر قراردادن مقررات موافقتنامه راجع به جنبه‌های تجاری مالکیت فکری (تریپس) و استثنائات منظورشده برای تقدم سلامتی و بهداشت جهت اهمیت‌دادن به مقوله حق دسترسی به دارو، اقدامات بین‌المللی انجام‌شده بررسی شد.
یافته‌ها: باوجود اینکه در مقررات موافقتنامه تریپس بر توجه به سلامتی و بهداشت تأکید شده است، بر اثر فشار و پیگیری طرفداران حقوق بشر براساس اعلامیه دوحه موافقتنامه تریپس اصلاح و ماده ۳۱ مکرر به مقررات موافقتنامه مذکور الحاق گردید. با این اقدام نحوه اعطای مجوزهای اجباری برای تولید و فروش دارو اصلاح شد و حق دسترسی به دارو تحت حمایت قرار گرفت.
نتیجه‌گیری: براساس یافته‌ها می‌توان گفت که جنبه حقوق بشری حق دسترسی به دارو بر جنبه اقتصادی مالکیت فکری ابداع‌کنندگان دارو مقدم بوده و این حق به‌عنوان حق لازم جهت سلامت جسمی و روانی بشر، می‌تواند مدنظر و مطالبه عمومی واقع شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.