مقاله اثربخشی شناخت‌درمانی بر مشکلات تنظیم هیجانی و رضایت زناشویی بانوان ناسازگار در دهه? اول زندگی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله اثربخشی شناخت‌درمانی بر مشکلات تنظیم هیجانی و رضایت زناشویی بانوان ناسازگار در دهه? اول زندگی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثربخشی شناخت‌درمانی بر مشکلات تنظیم هیجانی و رضایت زناشویی بانوان ناسازگار در دهه? اول زندگی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی شناخت‌درمانی بر مشکلات تنظیم هیجانی و رضایت زناشویی بانوان ناسازگار در دهه? اول زندگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثربخشی شناخت‌درمانی بر مشکلات تنظیم هیجانی و رضایت زناشویی بانوان ناسازگار در دهه? اول زندگی :

زمینه و هدف: سازگاری زناشویی باتوجه به اهمیت نهاد خانواده و تأثیرگذاری آن بر جنبه‌های مختلف ازجمله سلامت جسمی و روانی مدنظر قرار گرفته است. پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی شناخت‌درمانی بر مشکلات تنظیم هیجانی و رضایت زناشویی بانوان ناسازگار در دهه اول زندگی، انجام شد.
روش‌بررسی: این مطالعه نیمه‌آزمایشی از نوع پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش را تمامی زنان دارای ناسازگاری زناشویی مراجعه‌کننده به مراکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی شهر اندیشه در سال ۱۳۹۷ تشکیل دادند که در دهه اول زندگی زناشویی قرار داشتند. از بین آن‌ها تعداد سی نفر که در پرسشنامه تنظیم هیجان (گراتس، ۲۰۰۴) و رضایت زناشویی (اولسون، ۱۹۸۹) یک‌انحراف معیار کمتر از میانگین کسب کردند به‌روش نمونه‌گیری هدف‌مند انتخاب شده و به‌صورت تصادفی در دو گروه گواه و شناخت‌درمانی (هر گروه پانزده نفر) جایگزین شدند. سپس زوجین گروه آزمایش در ده جلسه ۱۲۰‌دقیقه‌ای در دوره شناخت‌درمانی شرکت کردند. یک‌ماه بعد از اتمام مداخلات، گروه‌ها پرسشنامه مذکور را در پس‌آزمون تکمیل نمودند. داده‌ها با روش تحلیل کوواریانس تک و چندمتغیری توسط SPSS نسخه ۲۲ تجزیه‌وتحلیل شدند.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که شناخت‌درمانی موجب افزایش رضایت زناشویی (۰۰۰۱>p) و تنظیم هیجان (۰۰۰۱>p) در شرکت‌کنندگان گروه آزمایش شده است.
نتیجه‌گیری: مطالعه حاضر مشخص کرد که شناخت‌درمانی باعث افزایش رضایت زناشویی و تنظیم هیجان و مؤلفه‌های آن در زنان دارای ناسازگاری زناشویی می‌شود؛ بنابراین می‌توان از رویکرد درمان شناختی درجهت افزایش تنظیم هیجانی و رضایت زناشویی در بین زوجین و افراد دارای ناسازگاری زناشویی در مراکز مشاوره و روان‌درمانی استفاده کرد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.