مقاله اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر خود متمایز سازی و ترس از پیشرفت بیماری در بیماران مبتلا به سرطان پستان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر خود متمایز سازی و ترس از پیشرفت بیماری در بیماران مبتلا به سرطان پستان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر خود متمایز سازی و ترس از پیشرفت بیماری در بیماران مبتلا به سرطان پستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر خود متمایز سازی و ترس از پیشرفت بیماری در بیماران مبتلا به سرطان پستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر خود متمایز سازی و ترس از پیشرفت بیماری در بیماران مبتلا به سرطان پستان :

سابقه و هدف: ترس از پیشرفت بیماری و عدم پذیرش آنچه اتفاق افتاده و قادر نبودن به تمایز خود از فرآیندهای ذهنی سبب آشفتگی در سلامت روان می شود. از آنجائیکه درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اصلاح فرآیندهای ناکارآمد مانند اجتناب و همجوشی و تغییر آنها به پذیرش وتعهد تاکید دارد، این مطالعه به منظور بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر خود متمایز سازی و ترس از پیشرفت بیماری در مبتلایان به سرطان پستان انجام شد.
مواد و روش ها: این مطالعه کارآزمایی بالینی بر روی ۳۰ نفر از مراجعه کنندگان به کلینیک انکولوژی مرکز طوبی شهر ساری که بصورت تصادفی به دو گروه ۱۵ نفری آزمایش و کنترل تقسیم شدند انجام گرفت. درمان در ۸ جلسه ۹۰ دقیقه ای در گروه آزمایش اجرا شد. شرکت کنندگان قبل و دو ماه بعد با پرسشنامه خود متمایزسازی و ترس از پیشرفت ارزیابی و مورد مقایسه قرار گرفتند.
یافته ها: یافته ها نشان داد ترس از پیشرفت در پیش آزمون نسبت به پس آزمون در گروه آزمایش کاهش داشت (۴/۲۷±۱۳۵/۱۱ در برابر ۳/۱۲±۱۲۶/۰۵) و در دوره پیگیری نیز درگروه آزمایش (۳/۰۵±۱۲۵/۳۲) (۰/۰۵>p) تداوم یافت. همچنین میانگین نمره خود متمایز سازی در پیش آزمون نسبت به پس آزمون افزایش داشته (۵/۱۲±۶۷/۲۱ در برابر ۴/۵۱±۷۷/۱۷) و این افزایش در دوره پیگیری باقی مانده (۳/۳۴±۷۵/۱۴) (۰/۰۵>p).
نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد که درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد می تواند یک مداخله اثربخش در افزایش تمایز یافتگی خود و کاهش ترس از پیشرفت بیماری در مبتلایان به سرطان پستان باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.