مقاله پژوهشی با نگرش اسطورهگرایانه و کهنالگویی به طراحی نشانههای فرهنگی (با تکیه بر نشانههای دانشبنیاد)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله پژوهشی با نگرش اسطورهگرایانه و کهنالگویی به طراحی نشانههای فرهنگی (با تکیه بر نشانههای دانشبنیاد) دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله پژوهشی با نگرش اسطورهگرایانه و کهنالگویی به طراحی نشانههای فرهنگی (با تکیه بر نشانههای دانشبنیاد) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پژوهشی با نگرش اسطورهگرایانه و کهنالگویی به طراحی نشانههای فرهنگی (با تکیه بر نشانههای دانشبنیاد)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله پژوهشی با نگرش اسطورهگرایانه و کهنالگویی به طراحی نشانههای فرهنگی (با تکیه بر نشانههای دانشبنیاد) :
نشانه های فرهنگی، فرم های گرافیکی انتزاعی هستند؛ انباشتی از فرهنگ غنی ملت ها، نمایی از داشته های صوری و مفهومی کشورها در قالبی کوچک و بازتابی از اندوخته های کهن الگویی یک ملت. کهنالگوها، الگوی اصلی و پایدار ذهنی و محصول تجربه جمعی بشر در طی هزاران سال هستند. آنها، خود را در نمودهای انسانی از جمله نشانه های تصویری، نشان می دهند. در این مقاله به کمک نگرش اسطوره ای و کهنالگویی، نشانه های فرهنگی مرتبط با حوزه دانش؛ اعم از دانشگاه ها، انتشارات و مؤسسههای پژوهشی (حداقل ده نمونه مطرح بین المللی و ملی)، مورد بررسی قرار می گیرند.
هدف از این امر، درک بینش کهنالگویی است که تمدن های مختلف به مفهوم دانش داشته اند و تبلور دوباره آن در شکل های سادهشده نشانه های کنونی دیده می شود. برای دست یابی به ارتباطی منطقی و استدلالی متقن، بیش از صد نشانه دانشبنیاد بینالمللی و ملی مشاهده شدند؛ اکثریت نشانهها، زبان مستقیم را برگزیده و به نمادهای تصویری سرراست چون کتاب و سردر دانشگاه اکتفا کردهاند، اکثر طراحان، از نمادهای ملی در طراحی نشانه دانشگاه بهره برده و برداشتی مستقیم از مفهوم دانش داشته اند، برخی که مورد پژوهش این مقاله بوده، از نمودهای ضمنی و نهفته در کهنالگوها بهره بردهاند. اکثر نشانه هایی که مفاهیم ثانویه را القا نموده، در فرهنگ های مختلف بهصورت یکسان استفاده شده اند؛ کهنالگوهایی که در فرهنگهای مختلف مشترک بوده و خواستگاههای اساطیری داشته و فرم های درخت، خورشید، آتش (شمع، مشعل) و آب، که نمادهای معرفت در کهن الگوی جهانی هستند. این مقاله به روش توصیفی- تحلیلی، به واکاوی معنای دانش و معرفت در کهنالگوهای جهانی پرداخته و بازتاب آنها را در نشانه های مطرح مؤسسههای دانشبنیاد، معرفی میکند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.