مقاله اثر شش هفته ماساژ در آب برسرعت راه رفتن، کنترل پاسچر، شدت درد، خستگی و کیفیت زندگی زنان مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله اثر شش هفته ماساژ در آب برسرعت راه رفتن، کنترل پاسچر، شدت درد، خستگی و کیفیت زندگی زنان مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثر شش هفته ماساژ در آب برسرعت راه رفتن، کنترل پاسچر، شدت درد، خستگی و کیفیت زندگی زنان مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر شش هفته ماساژ در آب برسرعت راه رفتن، کنترل پاسچر، شدت درد، خستگی و کیفیت زندگی زنان مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثر شش هفته ماساژ در آب برسرعت راه رفتن، کنترل پاسچر، شدت درد، خستگی و کیفیت زندگی زنان مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس :

زمینه وهدف: امروزه ابتلا به اختلال مولتیپل اسکلروزیس افزایش یافته است . هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثر شش هفته ماساژ در آب برسرعت راه رفتن،کنترل پاسچر(تعادل استاتیک و دینامیک) ، شدت درد، خستگی وکیفیت زندگی زنان مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس شهرستان خمینی شهر بود.

مواد و روش ها: در این پژوهش یک کار آزمایی صورت گرفت به شکلی که تعداد ۳۰ بیمار مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس با نمره ناتوانی ۲ تا ۵ به‌صورت هدفمند و در دسترس انتخاب و به‌ صورت تصادفی همراه با کورسازی در دو گروه ۱۵ نفره قرار گرفتند. گروه ماساژ در آب (میانگین سن ۳۳/۸±۶۰/۳۹، قد ۰۴/۶±۰۰/۱۶۰سانتی متر و توده بدنی ۷۴/۳±۵۹/۲۶ کیلوگرم بر متر مربع و گروه کنترل(سن ۵۶/۶±۰۰/۳۶، قد ۹۲/۲±۸۶/۱۵۸ سانتی متر و توده بدنی ۳۳/۲ ±۹۵/۲۶ کیلوگرم بر متر مربع) تقسیم شدند. آزمودنی‌های گروه تجربی یک برنامه ماساژ درمانی در آب را به مدت شش هفته، سه جلسه در هفته و به مدت زمان ۲۰ دقیقه اندام تحتانی(ران، زانو،ساق ،مچ و کف پا) دریافت کردند. گروه کنترل فعالیت های طبیعی زندگی روزانه را انجام دادند. قبل و بعد از دوره تمرینی سرعت راه رفتن با تست راکپورت، تعادل استاتیک و دینامیک به ترتیب توسط آزمون تعدیل شده لک لک و Y،شدت درد توسط مقیاس بصری درد، خستگی توسط پرسشنامه MFIS و کیفیت زندگی توسط مقیاس۳۶SF ارزیابی شد. داده های حاصل با استفاده از آمار توصیفی پالایش گردید. سنجش طبیعی بودن توضیع داده ها توسط آزمون شاپیرو_ویلک انجام و تحلیل داده ها برای مقایسه بین گروهی از آزمون t مستقل استفاده گردید، همچنین از نرم افزار آماری SPSS نسخه ۲۵ استفاده شد. سطح معناداری ۰۵/۰>p در نظر گرفته شد.

یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد که شش هفته ماساژدر آب بر سرعت راه رفتن، کنترل پاسچر(تعادل استاتیک و دینامیک)، شدت درد، خستگی وکیفیت زندگی زنان مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس تاثیر معنی داری داشت(۰۵/۰>p).

نتیجه گیری: بر این اساس می توان نتیجه گیری کرد که ماساژ در آب برای افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس می تواند موثر باشد. لذا به متخصصین ماساژ درمانی توصیه می شود از این روش های بازتوانی برای بهبود سرعت راه رفتن،کنترل پاسچر (تعادل استاتیک و دینامیک) ، شدت درد، خستگی وکیفیت زندگی در افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس استفاده نمایند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.