مقاله فراوانی مطلع بودن، تحت درمان و کنترل بیماری پرفشاری خون در افراد ۳۰ سال به بالا: یک مطالعه مقطعی در جمعیت شهری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله فراوانی مطلع بودن، تحت درمان و کنترل بیماری پرفشاری خون در افراد ۳۰ سال به بالا: یک مطالعه مقطعی در جمعیت شهری دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله فراوانی مطلع بودن، تحت درمان و کنترل بیماری پرفشاری خون در افراد ۳۰ سال به بالا: یک مطالعه مقطعی در جمعیت شهری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله فراوانی مطلع بودن، تحت درمان و کنترل بیماری پرفشاری خون در افراد ۳۰ سال به بالا: یک مطالعه مقطعی در جمعیت شهری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله فراوانی مطلع بودن، تحت درمان و کنترل بیماری پرفشاری خون در افراد ۳۰ سال به بالا: یک مطالعه مقطعی در جمعیت شهری :

مقدمه: بیماری پرفشاری خون یکی از مشکلات مهم سلامت عمومی در جهان است. فقدان کنترل بیماری با عوارضی چون سکته قلبی، سکته مغزی و نارسائی کلیه همراه است. هدف این مطالعه تعیین فراوانی مطلع بودن، و کنترل و درمان بیماری در جهرم بود.
روش کار: این مطالعه مقطعی در شهر جهرم بر روی ۱۰۰۰ نفر ایرانی ۳۰ سال به بالای شهر جهرم که به روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شده بودن، انجام شد. ۸۹۱ نفر مراجعه و تحت بررسی قرار گرفتند. افرادی که فشار خون سیستول و یا دیاستول مساوی و یا بیشتر از ۹۰/۱۴۰ میلی متر جیوه داشته و یا داروهای کاهنده فشاری خون استفاده می کردند در گروه پرفشاری خون قرار گرفتند. بیمارانی که تحت درمان دارویی بودند و فشار خون آنها کمتر از mmHg 90/140 بود به عنوان کنترل شده در نظر گرفته شدند.
نتایج: از ۳۱۵ بیمار مبتلا به پرفشاری خون، ۹/۴۷ درصد از بیماری خود مطلع و ۴/۳۹% تحت درمان بودند و ۲/۱۶% فشار خون کنترل شده ای داشتند. در ۳/۳۶% از بیماران تحت درمان، فشار خون در وضعیت کنترل شده ای بود. در مدل تطبیق شده، ابتلا به دیابت قندی و سن بالاتر با مطلع بودن و همچنین سن بالاتر با درمان شدن ارتباط مثبت و معنی داری داشت.

نتیجه گیری: در جمعیت تحت بررسی مطلع بودن، تحت درمان و کنترل بیماری از وضعیت مناسبی برخوردار نبود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.