مقاله ارتباط تعهد اخلاقی با خطاهای دارویی اظهارشده در پرستاران شاغل در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، سال ۱۳۹۷


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله ارتباط تعهد اخلاقی با خطاهای دارویی اظهارشده در پرستاران شاغل در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، سال ۱۳۹۷ دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارتباط تعهد اخلاقی با خطاهای دارویی اظهارشده در پرستاران شاغل در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، سال ۱۳۹۷  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارتباط تعهد اخلاقی با خطاهای دارویی اظهارشده در پرستاران شاغل در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، سال ۱۳۹۷،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارتباط تعهد اخلاقی با خطاهای دارویی اظهارشده در پرستاران شاغل در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، سال ۱۳۹۷ :

پیش‌زمینه و هدف: خطاهای دارویی رایج‌ترین خطای پزشکی است که به‌عنوان یکی از عناصر دخیل در ایمنی بیمار بشمار می‌آید و عوارضی را ایجاد کند که در اثر ترکیب دو عامل انسانی و عامل سیستمی ایجاد می‌شود. تعهد اخلاقی پرستاران از متغیرهای مهم رفتار فردی و سازمانی است که بر عملکرد شغلی و رفتار آنان در خوداظهاری خطاهای دارویی اثرگذار می‌باشد؛ مطالعه حاضر باهدف تعیین ارتباط تعهد اخلاقی با خطاهای دارویی اظهارشده در پرستاران مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه انجام شد.
مواد و روش‌ها: مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی همبستگی است که ۳۲۶ پرستار شاغل در پنج مرکز آموزشی درمانی ارومیه با روش نمونه‌گیری مرحله‌ای و با استفاده از دو پرسشنامه تعهد اخلاقی کادوزیر و خطاهای دارویی اظهارشده محقق ساخته مورد برسی قرار گرفتند. درنهایت پس از جمع‌آوری داده‌ها؛ به‌وسیله نرم‌افزار SPSS18 با استفاده از آمارهای توصیفی و تحلیلی مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت.
یافته‌ها: نمونه‌ها اکثراً مؤنث (۸/۷۱%) با مدرک کارشناسی (۷/۸۸%) بودند. میانگین وقوع خطای دارویی در سه‌ماهه گذشته برابر ۶۴/۱±۱/۱ برای هر پرستار بود. بیشترین نوع خطا؛ دادن دوز اشتباه، ثبت اشتباه و داروی اشتباه بود. ۵/۲۹ درصد خطاها ازنظر اهمیت در سطح متوسط و بالا بودند که ۷/۲۶ درصد منجر به آسیب در بیماران شده بود. ارتباط معنی‌دار بین سابقه کار و میزان خطا مشاهده شد. اکثر پرستاران نمره تعهد اخلاقی پایین (میانگین ۶/۷± ۶۷/۳۰) را کسب کردند. بین تعهد اخلاقی و نمره خطای دارویی همبستگی معنی‌داری یافت نشد (۰۳۵/۰ =r، ۵۲/۰=p).
بحث و نتیجه‌گیری: باوجود عدم ارتباط معنادار بین خطاهای دارویی و تعهد اخلاقی به‌عنوان یک عامل فردی، به نظر می‌رسد نقش عوامل سازمانی در ایجاد خطاهای دارویی پررنگ‌تر می‌باشد. در کنار اهتمام بیشتر به رفع عوامل فردی در جهت کاهش خطاهای دارویی، ضرورت دارد که مدیران و مسؤولین بهداشتی در جهت ارتقاء و بهبود عوامل سازمانی در جهت کاهش خطای دارویی و افزایش ایمنی بیمار تلاش نمایند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.