مقاله تأثیر هیپنوتراپی بر عملکرد جنسی، فاجعه‌سازی درد و باورهای غیرمنطقی درباره رابطه جنسی در زنان مبتلا به واژینیسموس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله تأثیر هیپنوتراپی بر عملکرد جنسی، فاجعه‌سازی درد و باورهای غیرمنطقی درباره رابطه جنسی در زنان مبتلا به واژینیسموس دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثیر هیپنوتراپی بر عملکرد جنسی، فاجعه‌سازی درد و باورهای غیرمنطقی درباره رابطه جنسی در زنان مبتلا به واژینیسموس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر هیپنوتراپی بر عملکرد جنسی، فاجعه‌سازی درد و باورهای غیرمنطقی درباره رابطه جنسی در زنان مبتلا به واژینیسموس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثیر هیپنوتراپی بر عملکرد جنسی، فاجعه‌سازی درد و باورهای غیرمنطقی درباره رابطه جنسی در زنان مبتلا به واژینیسموس :

پیش‌زمینه و هدف: واژینیسموس یکی از انواع اختلالات جنسی است که می‌تواند سبب ناباروری شود و علاوه بر آسیب بر سلامت روان و جنسی، مفهوم زنانگی و توانایی مادر بودن را تحت تأثیر قرار دهد. مطالعه حاضر باهدف بررسی اثربخشی هیپنوتراپی بر عملکرد جنسی، فاجعه سازی درد و باورهای غیرمنطقی درباره ترس از رابطه جنسی انجام شد.
مواد و روش‌ها: مطالعه حاضر یک مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون – پس‌آزمون و گروه کنترل، همراه با پیگیری دوماهه است. با استفاده از نمونه در دسترس،۳۰ زن مبتلا به واژینیسموس با روش کمینه‌سازی به‌صورت تصادفی در دو گروه پانزده نفری قرار گرفتند. گروه آزمایش با توجه به پیشرفت فردی هر آزمودنی، به‌طور میانگین در سه جلسه ۹۰ دقیقه‌ای با استفاده از هیپنوتیزم و حساسیت‌زدایی منظم مورد درمان قرار گرفتند و گروه کنترل در این مدت تحت هیچ درمانی نبودند. دو گروه با استفاده از سه پرسشنامه عملکرد جنسی، فاجعه سازی درد و باورهای غیرمنطقی درباره دخول واژینال در مراحل پیش‌آزمون، پس‌آزمون و پیگیری موردسنجش قرار گرفتند. برای تحلیل داده‌ها از آزمون کوواریانس چند متغیری استفاده شد.
یافته‌ها: نتایج تفاوت معنی‌داری بین دو گروه ازنظر عملکرد جنسی، فاجعه سازی درد و باورهای غیرمنطقی درباره رابطه جنسی در مرحله پس‌آزمون و پیگیری نشان داد (p بطوریکه پس از خاتمه درمان تمام ۱۳ نفر در گروه آزمایش موفق به برقراری رابطه جنسی شدند.
بحث و نتیجه‌گیری: یافته‌های پژوهش حاضر حاکی از آن است که استفاده از هیپنوتیزم امکان درمان زنان مبتلا به واژ ینیسموس را در جلسات کمتر و بدون حضور همسر فراهم می‌کند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.