مقاله اثرات ال‌دوپا، SCH23390 هیدروکلراید و سولپرید بر آدیپونکتین و هورمون لوتئینه کننده در مدل حیوانی در سندروم تخمدان پلی‌کیستیک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله اثرات ال‌دوپا، SCH23390 هیدروکلراید و سولپرید بر آدیپونکتین و هورمون لوتئینه کننده در مدل حیوانی در سندروم تخمدان پلی‌کیستیک دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثرات ال‌دوپا، SCH23390 هیدروکلراید و سولپرید بر آدیپونکتین و هورمون لوتئینه کننده در مدل حیوانی در سندروم تخمدان پلی‌کیستیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثرات ال‌دوپا، SCH23390 هیدروکلراید و سولپرید بر آدیپونکتین و هورمون لوتئینه کننده در مدل حیوانی در سندروم تخمدان پلی‌کیستیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثرات ال‌دوپا، SCH23390 هیدروکلراید و سولپرید بر آدیپونکتین و هورمون لوتئینه کننده در مدل حیوانی در سندروم تخمدان پلی‌کیستیک :

زمینه و هدف: در افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک(PCOS) ترشح هورمون لوتئینه کننده(LH) افزایش می یابد در حالی که ترشح آدیپونکتین و آزادسازی دوپامین کاهش می یابد. دوپامین و آدیپونکتین اثرات مهاری بر ترشح LH دارند، در تحقیق حاضر اثرات تزریق ال دوپا و آنتاگونیست‌های گیرنده دوپامین بر ترشح LH و بیان ژن آدیپونکتین در موش های صحرایی PCOS بررسی شد تا مشخص شود آیا مسیر دوپامینرژِیکی ممکن است از طریق تاثیر بر آدیپونکتین در کاهش LH دخیل باشد.
مواد و روش ها: بعد از ایجاد PCOS با تزریق استرادیول والرات، پانزده موش صحرایی PCOS به سه گروه شامل گروه های دریافت کننده سالین، mg/kg 100 ال‌دوپا یا تزریق هم زمان mg/kg 10 سولپرید، mg/kg1 SCH23390 هیدروکلراید و mg/kg 100 ال‌دوپا تقسیم شدند. پنج موش صحرایی سالم به عنوان کنترل منفی سالین را دریافت کردند.. غلظت سرمی LH با روش رادیوایمنواسی و بیان نسبی ژن آدیپونکتین در تخمدان و هیپوتالاموس با روش ریل تایم PCR اندازه گیری شد.
ملاحظات اخلاقی: این تحقیق توسط کمیته پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی )کد: ۱- ۱۲۵ – ۹۵ ( تأیید شده است.
یافته ها: القای PCOS سبب افزایش معنی دار میانگین غلظت سرمی LH و کاهش معنی دار میانگین بیان نسبی ژن آدیپونکتین در تخمدان و هیپوتالاموس در مقایسه با گروه کنترل شد. تزریق ال دوپا سبب کاهش معنی دار غلظت سرمی LH و افزایش معنی دار بیان ژن آدیپونکتین در هیپوتالاموس در مقایسه با گروه PCOS شد. ولی آن بیان ژن آدیپونکتین در تخمدان را به طور معنی داری افزایش نداد. آنتاگونیست های گیرنده دوپامین اثرات ال‌دوپا بر LH و بیان نسبی ژن آدیپونکتین در هیپوتالاموس را مهار کردند.
نتیجه گیری: مسیر پیام رسانی دوپامینرژیکی ممکن است تاحدودی از طریق افزایش بیان ژن آدیپونکتین در هیپوتالاموس در کاهش ترشح LH در موش های صحرایی PCOS دخیل باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.