مقاله بررسی ارتباط بین پلی‌مورفیسم ژن PGC-1? و عملکرد ورزشی در پسران غیر ورزشکار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی ارتباط بین پلی‌مورفیسم ژن PGC-1? و عملکرد ورزشی در پسران غیر ورزشکار دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی ارتباط بین پلی‌مورفیسم ژن PGC-1? و عملکرد ورزشی در پسران غیر ورزشکار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ارتباط بین پلی‌مورفیسم ژن PGC-1? و عملکرد ورزشی در پسران غیر ورزشکار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی ارتباط بین پلی‌مورفیسم ژن PGC-1? و عملکرد ورزشی در پسران غیر ورزشکار :

هدف: ژن PGC-1α نقش مهمی در تنظیم متابولیسم انرژی سلولی و تحریک افزایش توده میتوکندریایی سلول داشته و آگاهی از وضعیت پلی‌مورفیسم این ژن در پسران نوجوان غیر ورزشکار احتمالاً بتواند در انتخاب و استعدادیابی ورزشی نوجوانان پسر مفید باشد. هدف از پژوهش حاضر، تعیین تأثیر نوع پلی‌مورفیسم ژن PGC-1α بر عملکرد ورزشی پسران نوجوان غیر ورزشکار ارومیه بود.
مواد و روش‌ها: تحقیق حاضر به‌صورت نیمه‌تجربی و به شیوه میدانی به اجرا درآمد به‌گونه‌ای که ۱۲۴ نوجوان پسر غیر ورزشکار ارومیه‌ای (با میانگین ± انحراف معیار سن ۶۹/۰±۱۴/۱۱ سال، وزن ۹۷/۱۰±۰۹/۴۱کیلوگرم، قد ۷۸/۷±۱۸/۱۴۳سانتی‌متر و BMI 16/4±۸۵/۱۹) در نمونه‌گیری مربوط به بزاق برای تعیین پلی‌مورفیسم PGC-1α و در آزمون‌های میدانی آندرسن، پرش طول درجا، پرش آبالاکوف و دوی ۲۰ متر سرعت شرکت کردند. بررسی پلی‌مورفیسم‌های ژن فوق به روش PCR-RFLP انجام شد.
یافته‌ها: از بین سه نوع عملکرد ورزشی مختلف (استقامتی، توانی، سرعتی)، پلی‌مورفیسم PGC-1α فقط بر عملکرد استقامتی آزمودنی‌ها تأثیر معنی‌داری داشته و گروهی که دارای ژنوتیپ Gly/Gly غالب بودند، عملکرد استقامتی بهتری داشتند.
نتیجه‌گیری: نتایج این تحقیق نشان داد که پلی‌مورفیسم PGC-1α نوجوانان غیر ورزشکار عامل تعیین‌کننده‌ای در عملکرد استقامتی آن‌ها بوده، ولی عامل تعیین‌کننده‌ای در عملکرد ورزشی سرعتی و توانی نمی‌باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.