مقاله پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشجویان تازهوارد براساس هوش، سبکهای هویت، ابعاد سلامت روان و جنسیت
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشجویان تازهوارد براساس هوش، سبکهای هویت، ابعاد سلامت روان و جنسیت دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشجویان تازهوارد براساس هوش، سبکهای هویت، ابعاد سلامت روان و جنسیت کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشجویان تازهوارد براساس هوش، سبکهای هویت، ابعاد سلامت روان و جنسیت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشجویان تازهوارد براساس هوش، سبکهای هویت، ابعاد سلامت روان و جنسیت :
مقدمه: دانشجویان در نیمسال اول تحصیل تنیدگیهای خاصی را تجربه میکنند که میتواند بر عملکرد تحصیلی آنها تاثیرات نامطلوبی داشته باشد. هدف از پژوهش حاضر بررسی روابط عملکرد تحصیلی دانشجویان تازهوارد با هوش، سبکهای هویت، جنسیت، ابعاد سلامت روان و متغیرهای مرتبط با آن، همچنین بررسی امکان پیشبینی عملکرد تحصیلی بر اساس متغیرهای فوق بود.
روشها: در ماه اول سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ از ۱۶۷ دانشجوی نیمسال اول دانشگاه سلمان فارسی کازرون فرم A مقیاس ۳ آزمون هوش نابسته به فرهنگ کتل برای سنجش هوش، سیاههی سبکهای هویت و مقیاس ملی سلامت روانی دانشجویان برای سنجش سبکهای هویت و ابعاد سلامت روان و متغیرهای مرتبط با سلامت روان در دو نوبت اخذ شد.
یافتهها: ضرایب همبستگی پیرسون رابطهی مثبت عملکرد تحصیلی (معدل نیمسال اول) با متغیرهای هوش، جنسیت (مونث بودن)، هویت هنجاری، هویت اطلاعاتی، بهزیستی روانشناختی، حمایت اجتماعی، جو خانوادگی و رابطهی منفی آن با افسردگی و اضطراب اجتماعی را نشان داد. با این همه در تحلیل رگرسیون صرفا متغیرهای جنسیت و هوشبهر توانستند عملکرد تحصیلی را (R2 تنظیم شده: ۰۹۱/۰) پیشبینی کنند.
نتیجهگیری: یافتهها نشان میدهد که همانند آنچه قبلا در دانشآموزان نشان داده شده در عملکرد تحصیلی دانشجویان نیمسال اول نیز نقش هوشبهر و جنسیت همچنان پررنگ است و هنوز سایر متغیرها نمی توانند قدرت این دو متغیر را در پیشبینی عملکرد تحصیلی داشته باشند. پیشنهاد میشود از متغیرهای دارای ارتباط معنیدار با عملکرد تحصیلی پایین در این پژوهش برای شناسایی دانشجویان در خطر عملکرد تحصیلی پایین، جهت ارائهی مداخلههای پیشگیرانه به آنها استفاده شود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.