مقاله بررسی ارتباط بین نگرش نسبت به یائسگی و عملکرد جنسی در زنان سالمند و میانسال مراجعه کننده به مراکز بهداشتی–درمانی شهرستان تربت حیدریه سال ۱۳۹۵


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی ارتباط بین نگرش نسبت به یائسگی و عملکرد جنسی در زنان سالمند و میانسال مراجعه کننده به مراکز بهداشتی–درمانی شهرستان تربت حیدریه سال ۱۳۹۵ دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی ارتباط بین نگرش نسبت به یائسگی و عملکرد جنسی در زنان سالمند و میانسال مراجعه کننده به مراکز بهداشتی–درمانی شهرستان تربت حیدریه سال ۱۳۹۵  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ارتباط بین نگرش نسبت به یائسگی و عملکرد جنسی در زنان سالمند و میانسال مراجعه کننده به مراکز بهداشتی–درمانی شهرستان تربت حیدریه سال ۱۳۹۵،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی ارتباط بین نگرش نسبت به یائسگی و عملکرد جنسی در زنان سالمند و میانسال مراجعه کننده به مراکز بهداشتی–درمانی شهرستان تربت حیدریه سال ۱۳۹۵ :

چکیده
مقدمه: یائسگی یکی از بحران های زندگی زنان است و در دراز مدت سبب بروز مشکلات زیادی میگردد از جمله میتواند توانایی جنسی زنان را کاهش دهد، از طرفی اختلال عملکرد جنسی با باور های شناختی زنان ارتباط دارد. با توجه به اهمیت نگرش زنان نسبت به پدیده یائسگی در سلامت روحی ، فیزیکی و جنسی ایشان ، مطالعه ای با هدف بررسی ارتباط بین عملکرد جنسی و نگرش نسبت به یائسگی در زنان یائسه مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی شهرستان تربت حیدریه انجام شد.
روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه توصیفی بود که بر روی ۲۰۰ نفر از زنان یائسه مراجعه کننده به مراکز بهداشتی–درمانی به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه ی اطلاعات دموگرافیک، عملکرد جنسی (FSFI) و پرسشنامه بررسی نگرش یائسگی نیوگارتن بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه ۱۸ و در سطح معناداری ۰،۰۵ با استفاده از روش های توصیفی (میانگین، انحراف معیار و فراوانی) و تحلیلی (کای اسکوئر) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد میانگین سنی واحد های پژوهش ۷،۹۳±۵۷،۱۸ سال و میانگین طول مدت یائسگی ۷،۰۰±۷،۸۰ سال بود. فقط (۲۷.۵%) از واحدهای مورد پژوهش ، عملکرد جنسی مطلوب داشتند و نگرش ۱۲۹ نفر (۶۴%) از زنان نسبت به پدیده یائسگی منفی بود. بین عملکرد جنسی و نگرش نسبت به پدیده یائسگی ارتباطی دیده نشد. (۰،۰۷=P).
یافته ها: بر اساس نتایج نگرش تعداد زیادی از زنان نسبت به پدیده یائسگی منفی و پایین بود و اکثر زنان یائسه نیز از نظر عملکرد جنسی دچار اختلال بودند ؛ در نتیجه به برنامه ریزی های بهینه و کارآمد آموزشی جهت تغییر نگرش زنان و بالا بردن سطح سلامت و کیفیت زندگی ایشان نیاز است . مقدمه:یائسگی یکی از بحران های زندگی زنان است و در دراز مدت سبب بروز مشکلات زیادی میگردد از جمله میتواند توانایی جنسی زنان را کاهش دهد، از طرفی اختلال عملکرد جنسی با باور های شناختی زنان ارتباط دارد. با توجه به اهمیت نگرش زنان نسبت به پدیده یائسگی در سلامت روحی ، فیزیکی و جنسی ایشان , مطالعه ای با هدف بررسی ارتباط بین عملکرد جنسی و نگرش نسبت به یائسگی در زنان یائسه مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی شهرستان تربت حیدریه انجام شد. روش بررسی:این پژوهش یک مطالعه توصیفی بود که بر روی ۲۰۰ نفر از زنان یائسه مراجعه کننده به مراکز بهداشتی – درمانی به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه ی اطلاعات دموگرافیک، عملکرد جنسی (FSFI) و پرسشنامه بررسی نگرش یائسگی نیوگارتن بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه ۱۸ و در سطح معناداری ۰.۰۵ با استفاده از روش های توصیفی (میانگین، انحراف معیار و فراوانی) و تحلیلی (کای اسکوئر) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد میانگین سنی واحد های پژوهش ۷،۹۳ ±۵۷،۱۸ سال و میانگین طول مدت یائسگی ۷،۰۰±۷،۸۰ سال بود. فقط (۲۷.۵%) از واحدهای مورد پژوهش ، عملکرد جنسی مطلوب داشتند و نگرش ۱۲۹ نفر (۶۴%) از زنان نسبت به پدیده یائسگی منفی بود. بین عملکرد جنسی و نگرش نسبت به پدیده یائسگی ارتباطی دیده نشد. (۰،۰۷=P)
نتیجه گیری: بر اساس نتایج نگرش تعداد زیادی از زنان نسبت به پدیده یائسگی منفی و پایین بود و اکثر زنان یائسه نیز از نظر عملکرد جنسی دچار اختلال بودند ؛ در نتیجه به برنامه ریزی های بهینه و کارآمد آموزشی جهت تغییر نگرش زنان و بالا بردن سطح سلامت و کیفیت زندگی ایشان نیاز است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.