مقاله تجارب زیسته سالمندان از پیری: یک مطالعه پدیده‌شناسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله تجارب زیسته سالمندان از پیری: یک مطالعه پدیده‌شناسی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تجارب زیسته سالمندان از پیری: یک مطالعه پدیده‌شناسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تجارب زیسته سالمندان از پیری: یک مطالعه پدیده‌شناسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تجارب زیسته سالمندان از پیری: یک مطالعه پدیده‌شناسی :

اهداف درک مفهوم سالمندی و تجربه آن از دیدگاه سالمندان می‌تواند ادراک واقعی و عمیق‌تری از پدیده سالمندی و مسائل و مشکلات و نیازهای سالمندان ارائه دهد. تحقیق حاضر با هدف درک و تبیین تجارب سالمندان از پدیده سالمندی صورت گرفت.
مواد و روش ها در این مطالعه از روش پدیده‌شناسی هرمنیوتیک برای جمع‌آوری داده‌ها و از روش ون منن برای تحلیل داده‌ها استفاده شد. نمونه‌گیری از خرداد ۹۳ تا مرداد ۹۴ تا هنگامی که هیچ داده جدیدی در توصیفات مشارکت‌کنندگان پدیدار نشد ادامه یافت. اطلاعات از طریق ۱۰ مصاحبه عمیق نیمه‌ساختاریافته با سالمندان جمع‌آوری شد. داده‌های به‌دست‌آمده جهت تبیین مفهوم سالمندی مورد تحلیل قرار گرفت.
یافته ها هفت مضمون از یافته‌ها استخراج شد که شامل استشمام رایحه زوال، غوطه‌ور در گرداب متلاطم افکار، وقار ازدست‌رفته، عمیق‌شدن گرایشات معنوی، آرزوی عاقبت‌‌به‌خیری، تعالی‌گرایی و حفظ داشته‌ها بود. بر اساس این مضامین و زیرمضمون‌های آن‌ها، مفهوم تجربه سالمندان از پیری تبیین شد.
نتیجه گیری توصیف و درک سالمندان از پیری می‌تواند داده‌های ارزشمندی را در اختیار سالمندشناسان و کارکنان رشته‌های وابسته در گروه‌های مختلف بهداشتی، آموزشی و اجتماعی قرار دهد تا در جهت کاهش و رفع مشکلات موجود، برنامه‌ریزی آتی برای سالمندان، برقراری ارتباط مناسب‌تر با این گروه و درنهایت ارتقای دانش سالمند‌شناسی و بهبود کیفیت زندگی سالمندان مورد استفاده قرار گیرد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.