مقاله بررسی واکنش‌های پوستی ناخواسته‌ی دارویی در کودکان بستری در بیمارستان مطهری شهرستان ارومیه: یک مطالعه‌ی توصیفی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی واکنش‌های پوستی ناخواسته‌ی دارویی در کودکان بستری در بیمارستان مطهری شهرستان ارومیه: یک مطالعه‌ی توصیفی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی واکنش‌های پوستی ناخواسته‌ی دارویی در کودکان بستری در بیمارستان مطهری شهرستان ارومیه: یک مطالعه‌ی توصیفی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی واکنش‌های پوستی ناخواسته‌ی دارویی در کودکان بستری در بیمارستان مطهری شهرستان ارومیه: یک مطالعه‌ی توصیفی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی واکنش‌های پوستی ناخواسته‌ی دارویی در کودکان بستری در بیمارستان مطهری شهرستان ارومیه: یک مطالعه‌ی توصیفی :

پیش‌زمینه و هدف: واکنش‌های ناخواسته‌ی دارویی با توجه به پیچیدگی فزاینده درمان‌ها و افزایش روزافزون جمعیت جهان همچنان یک چالش در مراقبت‌های بهداشتی مدرن باقی مانده است. این مطالعه باهدف بررسی واکنش‌های پوستی ناخواسته‌ی دارویی در کودکان بستری در بیمارستان مطهری ارومیه از سال ۱۳۹۱ الی ۱۳۹۵ انجام گرفت.
مواد و روش کار: این مطالعه از نوع توصیفی گذشته‌نگر بوده و پرونده‌ی تمام کودکانی که با تشخیص عوارض پوستی ناخواسته‌ی دارویی از ابتدای سال ۱۳۹۱ تا پایان سال ۱۳۹۵ در بیمارستان مطهری شهرستان ارومیه بستری شده بودند، موردبررسی قرار گرفتند. تمامی اطلاعات به‌دست‌آمده وارد چک‌لیست سازمان‌یافته که از قبل به همین منظور طراحی شده بود، وارد شد. تجزیه‌وتحلیل داده‌های به‌دست‌آمده نیز توسط SPSS 19 انجام شد.
یافته‌ها: در مطالعه‌ی ما نشان داده شد که ۷۶ مورد (۵/۵۸ درصد) از کودکان موردمطالعه پسر و ۵۴ مورد (۵/۴۱ درصد) دختر هستند. بررسی نتایج به‌دست‌آمده از این مطالعه نشان داد که فنوباربیتال، شایع‌ترین دارویی است که در این بررسی سبب ایجاد عوارض پوستی می‌شود (در ۹۰ مورد (۲/۶۹ درصد)). همچنین بثورات ماکولوپاپولر نیز شایع ترین عارضه پوستی در بیماران موردمطالعه بود (در ۹۶ نفر (۷۳.۸ درصد)).
بحث و نتیجه‌گیری: نتایج مطالعه‌ی ما نشان داد که عوارض پوستی در کودکان هرچند نادر ولی بالقوه خطرناک می‌باشد و باید بیشتر موردتوجه قرار بگیرد و سریعاً باید اقدامات درمانی موردنیاز را برای بیماران انجام داد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.