مقاله بررسی ارتباط بین فشار بار مراقبتی ، اضطراب و افسردگی در مراقبان سالمندان آلزایمری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی ارتباط بین فشار بار مراقبتی ، اضطراب و افسردگی در مراقبان سالمندان آلزایمری دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی ارتباط بین فشار بار مراقبتی ، اضطراب و افسردگی در مراقبان سالمندان آلزایمری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ارتباط بین فشار بار مراقبتی ، اضطراب و افسردگی در مراقبان سالمندان آلزایمری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی ارتباط بین فشار بار مراقبتی ، اضطراب و افسردگی در مراقبان سالمندان آلزایمری :

مقدمه: ارایه مراقبت طولانی مدّت به بیماران مبتلا به آلزایمر، با افزایش خطرات ابتلا به بیماری جسمی و روانی برای مراقبین همراه است. مطالعه حاضر با هدف تعیین فشار بار مراقبتی و بررسی ارتباط اضطراب و افسردگی وفشار بار مراقبتی در مراقبان سالمندان مبتلا به آلزایمر انجام شد.
روش کار: در این پژوهش مقطعی از نوع همبستگی، ۳۱۵ مراقب ۲۰ تا ۸۵ ساله که مراقبت مستقیم از سالمندان مبتلا به آلزایمر را به مدّت حدّاقل ۶ ماه به عهده داشتند، باروش نمونه گیری داوطلبانه انتخاب شدند. جمع آوری داده ها در سال ۱۳۹۸ انجام گرفت. محیط پژوهش انجمن آلزایمر ایران بود. داده ها به وسیله پرسشنامه اضطراب بک(BAI) و افسردگی بک(BDI) و فشار بار مراقبتی (CBI) جمع آوری و با استفاده از نسخه ۲۲ spss تجزیه و تحلیل شدند. به منظور دستیابی به اهداف پژوهش از درصد فراوانی ،آزمونهای آماری تی مستقل، آنالیز واریانس استفاده گردید.
یافته ها:اکثرمراقبان سالمندان آلزایمری در این تحقیق فشاربار مراقبتی متوسط تا شدیدی را تحمل می نمودند، (۹/۶۵ درصد). همبستگی بین فشار بار مراقبتی و اضطراب (۶۵/ ۰) و افسردگی (۵۲/۰ ) معنادار بود( ۰۰۵/P) .سطح اضطراب و افسردگی در بین اکثر مراقبان نرمال تا خفیف به ترتیب (۹/۷۱ درصد )و( ۵/۸۳ درصد) برآورد شد.
نتیجه گیری:با توجّه به وجود ارتباط معنادار بین اضطراب و افسردگی و فشار بار مراقبتی در این مطالعه ، سلامت مراقبان سالمندان مبتلا به آلزایمر یک مسأله بهداشتی مهم است که نیازمند توجّه جدی از سوی ارایه کنندگان خدمات بهداشتی دارد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.