مقاله بررسی تاثیر دوزهای مختلف دکستران سدیم سولفات در القای کولیت مزمن در موش C57BL/6


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی تاثیر دوزهای مختلف دکستران سدیم سولفات در القای کولیت مزمن در موش C57BL/6 دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تاثیر دوزهای مختلف دکستران سدیم سولفات در القای کولیت مزمن در موش C57BL/6  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاثیر دوزهای مختلف دکستران سدیم سولفات در القای کولیت مزمن در موش C57BL/6،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تاثیر دوزهای مختلف دکستران سدیم سولفات در القای کولیت مزمن در موش C57BL/6 :

چکیده:
سابقه و هدف: IBD بیماری چندین‌عاملی است که در دو عنوان عمومی بیماری کرون و کولیت اولسراتیو طبقه‌بندی می‌شود. تاکنون مدل‌های حیوانی ابزارهای گسترده‌ای برای شناسایی علل سببی این بیماری ارائه داده است. روش‌های متعددی از جمله استفاده از ترکیب‌های شیمیایی برای ایجاد مدل حیوانی کولیت معرفی شده‌اند. در این مطالعه، از سویه‌ موشی C57BL / 6 برای ایجاد کولیت با استفاده از دکستران سدیم سولفات (DSS) استفاده شد و به دلیل اثر این ماده در شدت علایم بالینی و بقای حیوانات، ‌آثار دوزهای مختلف ۵/۱، ۲ و ۳ DSS، برای ایجاد مدل موشی ارزیابی شد.
روش‌ها:در این مطالعه تجربی، برای القای بیماری کولیت آزمایشگاهی، موش‌ها به چهار گروه مورد و شاهد ( در هر گروه پنج موش) تقسیم شده و DSS به مدت چهار روز به آب آشامیدنی موش‌ها اضافه شد و به مدت هفت روز با آب معمولی پیگیری شد. برای ایجاد مدل مزمن بیماری، این روند در سه دوره تکرار شد. تظاهر بالینی کولیت در موش‌ها از جمله: کاهش وزن بدن، خونریزی و اسهال به طور روزانه بررسی شد، موش‌ها در روز ۳۴ قربانی شده و مورد بررسی‌های میکروسکوپی و ماکروسکوپی قرار گرفتند. نتایج مطالعه با استفاده از نرم‌افزار Graphpad Prism نسخه پنج تجزیهو تحلیل و گزارش شد.
یافته‌ها: در گروه ۳درصد DSS، بروز بالای مرگ و میر با علایم بالینی شدید مشاهده شد، چهار موش از پنج موش در گروه مطالعه، (۰۵/۰ >p-Value) ولی در گروه ۵/۱ درصد DSS تفاوت معنا‌داری در مقایسه با گروه سالم مشاهده نشد. همچنین استفاده از ۲درصد DSS منجر به القای کولیت با علایم متوسط و بدون مرگ و میر در موش‌ها شد.
نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد استفاده از ۲درصد DSS، با پروتکل ارائه شده می‌تواند به عنوان یک دوز بهینه سبب القای کولیت تجربی در موش C57BL/6 ماده شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.