تحقیق تأسیس قاجار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق تأسیس قاجار دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق تأسیس قاجار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق تأسیس قاجار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق تأسیس قاجار :

بخشی از متـنِ ایـن تـحقیـق :

ایل قاجار
ایل قاجار طایفه‌ای از ترکان بودند که در روزگار حکومت مغول بر ایران به این کشور کوچ کردند و سپس در نواحی ارمنستان سکنی گزیدند.
به هنگام تشکیل سلسله صفوی توسط شاه اسماعیل این طایفه نیز در شمار ایالاتی بودند که به یاری وی پرداختند و بعدها در جرگه قزلباش‌ها درآمدند.
حکومت قاجارها در ایران از سال ۱۲۱۰ ه.ق یعنی زمان تاجگذاری آقامحمدخان در تهران آغاز گشت و از طایفه هفت تن به حکومت رسیدند که نخستین فرد آنان محمدخان و آخرین آنان احمدشاه است.
سلطنت آقا محمدخان
در آخرین ساعت‌های عمر کریم‌خان آقا محمدخان که پس از کشته‌شدن پدرش در شیراز تحت نظر کریم‌خان زند به سر می‌برد از شیراز خارج شد و همراه عده‌ای از قاجارها به تهران عزیمت کرد.
او که عازم استرآباد محل ایل قاجار بود به زودی مطلع شد که عده‌ای از برادران او در مقابل ریاستش بر ایل اشاقه‌باش و تلاش وی برای قبضه قدرت در ایران مقاومت می‌کنند و حاضر به اطاعت از او نیستند.
خان قاجار که چنین امری برایش سخت بود، جعفرقلی‌خان یکی از برادران خود را برای سرکوبی برادران مخالف خود فرستاد و پس از توفیق در سرکوبی آنان وارد مازندران شد و پس از مدتی گیلان را نیز به اطاعت خود واداشت.
با این حال چون هنوز قسمت‌های زیادی از کشور به اطاعت او درنیامده بودند و مدعیان مختلف در گوشه و کنار پراکنده بودند، خان قاجار به جنگ با آنان ادامه داد.
نیرومندترین رقیب آقامحمدخان، لطفعلی خان زند بود که پس از مرگ پدر جانشین او شده بود و در شیراز حکومت می‌کرد.
در سال ۱۲۰۳ هجری قمری آقامحمدخان به کمک نیروی زیادی به محاصره شیراز پرداخت. اما چون لطفعلی‌خان به شدت مقاومت کرد و تصرف پایتخت زندیه ممکن نشد ناچار به تهران بازگشت …

بانک تحقیقات تاریخ ادبیات فلسفه

تـوضـیـحــاتِ فـایــل :

– این فایل با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

– تعداد صفحات : ۲۳
– قابل ارائه و مناسب بعنوان تحقیق کلاسی

– جهت دانـلـود این تحقیق به انتهای صفحه مراجعه کنید.

کلمات کلیدی : ,تأسیس قاجار, تحقیق در مورد تأسیس قاجار, دانلود تحقیق تأسیس قاجار, دانلود رایگان تحقیق تأسیس قاجار, پروژه تأسیس قاجار, مقاله تأسیس قاجار, مقاله در مورد تأسیس قاجار, پروژه در مورد تأسیس قاجار, پایان نامه تأسیس قاجار, تحقیق آماده در مورد تأسیس قاجار, رایگان , word , ورد, پاورپوینت , pdf, تاریخ , تحقیق آماده تاریخ در مورد تأسیس قاجار, تحقیق دانش آموزی تأسیس قاجار

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.