تاثیر اخلاق معلمان در عملکرد دانش آموزان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تاثیر اخلاق معلمان در عملکرد دانش آموزان دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تاثیر اخلاق معلمان در عملکرد دانش آموزان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر اخلاق معلمان در عملکرد دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تاثیر اخلاق معلمان در عملکرد دانش آموزان :
چطور میتونم معلم اخلاق باشم
شایسته است استاد اخلاق از ابعاد فراوانی برخوردار باشد که با اختصار به برخی اشاره میشود:
اول: نکات مربوط به شخص اوست نظیر:
۱- برخوردار از آراستگی ظاهر باشد؛
۲- خود ساخته و مهذب باشد؛
۳- وقار و ادب در وجودش نمودار باشد؛
۴- زهد و ساده زیستی را رعایت نماید؛
۵- بهره کافی از حکمت و معارف داشته باشد.
۶- به آنچه می گوید باور داشته و عمل نماید.
دوم: نکات مربوط به محتوای سخن اوست نظیر:
۱- آموزنده و مفید باشد؛
۲- در انتخاب و گزینش خوشذوق باشد؛
۳- نظم و تناسب در کلام را رعایت کند؛
۴- عباراتش بلیغ و رسا باشد؛
۵- تعبیراتش خوش آهنگ، نرم و دلنشین باشد؛
۶- استوار و توجیهپذیر باشد؛
۷- در مجموع جذّاب و گیرا باشد؛
۸- و در نهایت در انسان انگیزش ایجاد کند.
خواسته اسلام و نظام تربیتى آن از مصلحان جامعه آن است که براى هدایت و تربیت مردم، تنها به تبلیغ و ارشاد گفتارى بسنده نکنند. پیش از همه و قبل از هر چیز، خود را به لحاظ اخلاقى و رفتارى، بهگونهاى بر اساس تعلیمات و معارف قرآنى بسازند، که با کردار شایسته و فضایل اخلاقى خویش، دعوت کننده امت به سوى صلاح بوده و خود الگوى حسنهاى، براى سایر مردم باشند.
امام صادق(ع) مىفرمایند: «اِنَّ الْعالِمَ اِذا لَمْ یَعْمَلْ بِعِلْمِهِ زَلَّتْ مَوْعِظَتُهُ عَنِ الْقُلُوبِ کَما یَزِلُّ الْمَطَرُ عَنِ الصَّفا؛هر گاه شخص عالم به مقتضاى علم خویش عمل نکند، اثر موعظهاش همچون آب باران روى سنگ صاف از قلب هاى مردم محو خواهد شد»(1).
باز در حدیث دیگرى حضرت فرمود: «کُونُوا دُعاهَ النَّاسِ بِأَعْمالِکُمْ وَ لا تَکُونُوا دُعاهً بِأَلْسِنَتِکُمْ؛ به وسیله کردار شایسته و اعمال نیک خود راهنما و راهبر مردم به سوى فضیلت ها شوید و تنها دعوتگر زبانى نباشید»(2).
کسی می تواند مبلّغ پیام خدا باشد که سخنش نصح باشد، یعنی هیچ انگیزه ای جز خیر و مصلحت مردم نداشته باشد. سخنش از سوز دل برخیزد که: «اِنَّ الْکَلامَ اِذا خَرَجَ مِنَ الْقَلْبِ دَخَلَ فِی الْقَلْبِ وَاِذا خَرَجَ مِنَ اللِّسانِ لَمْ یَتَجاوَرِ الاَذانَ؛ سخنی که از جان برون آید ، لاجرم بر دل می نشیند، و سخنی که فقط از زبان بیرون بیاید و دل از آن بی خبر باشد، از گوش های مردم تجاوز نمی کند».
پی نوشت:
۱. اصول کافى، ج1، انتشارات دارالکتب الاسلامیه تهران، ص44، باب استعمال العلم، ح3.
قرآن در تربیت اخلاقى از واژه تزکیه بهره گرفته…میان مربی و پیروانش باید نوعى رابطه روحى، معنوى و عاطفى برقرار باشد
على(ع) مىفرماید: آنکس که در جایگاه رهبرى مردم قرار گرفته باید پیش از تعلیم دیگران به تعلیم خود بکوشد و تربیت او با روش عملى باید مقدم بر تربیت زبانى باشد و آنکس که خود را تعلیم دهد و ادب آموزد شایسته احترام بیشترى است تا آنکه مردم و مربى مردم باشد:
فرمت فایل : Word ( قابل ویرایش )
تعداد صفحات :۱۱
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.