تاثیر اخلاق معلمان در عملکرد دانش آموزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر اخلاق معلمان در عملکرد دانش آموزان دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر اخلاق معلمان در عملکرد دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر اخلاق معلمان در عملکرد دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر اخلاق معلمان در عملکرد دانش آموزان :

چطور میتونم معلم اخلاق باشم

شایسته است استاد اخلاق از ابعاد فراوانی برخوردار باشد که با اختصار به برخی اشاره می‏شود:

اول: نکات مربوط به شخص اوست نظیر:

۱- برخوردار از آراستگی ظاهر باشد؛

۲- خود ساخته و مهذب باشد؛

۳- وقار و ادب در وجودش نمودار باشد؛

۴- زهد و ساده زیستی را رعایت نماید؛

۵- بهره کافی از حکمت و معارف داشته باشد.

۶- به آنچه می گوید باور داشته و عمل نماید.

دوم: نکات مربوط به محتوای سخن اوست نظیر:

۱- آموزنده و مفید باشد؛

۲- در انتخاب و گزینش خوش‏ذوق باشد؛

۳- نظم و تناسب در کلام را رعایت کند؛

۴- عباراتش بلیغ و رسا باشد؛

۵- تعبیراتش خوش آهنگ، نرم و دلنشین باشد؛

۶- استوار و توجیه‏پذیر باشد؛

۷- در مجموع جذّاب و گیرا باشد؛

۸- و در نهایت در انسان انگیزش ایجاد کند.

خواسته اسلام و نظام تربیتى آن از مصلحان جامعه آن است که براى هدایت و تربیت مردم، تنها به تبلیغ و ارشاد گفتارى بسنده نکنند. پیش از همه و قبل از هر چیز، خود را به لحاظ اخلاقى و رفتارى، به‏گونه‏اى بر اساس تعلیمات و معارف قرآنى بسازند، که با کردار شایسته و فضایل اخلاقى خویش، دعوت کننده امت به سوى صلاح بوده و خود الگوى حسنه‏اى، براى سایر مردم باشند.

امام صادق(ع) مى‏فرمایند: «اِنَّ الْعالِمَ اِذا لَمْ یَعْمَلْ بِعِلْمِهِ زَلَّتْ مَوْعِظَتُهُ عَنِ الْقُلُوبِ کَما یَزِلُّ الْمَطَرُ عَنِ الصَّفا؛هر گاه شخص عالم به مقتضاى علم خویش عمل نکند، اثر موعظه‏اش همچون آب باران روى سنگ صاف از قلب هاى مردم محو خواهد شد»(1).

باز در حدیث دیگرى حضرت فرمود: «کُونُوا دُعاهَ النَّاسِ بِأَعْمالِکُمْ وَ لا تَکُونُوا دُعاهً بِأَلْسِنَتِکُمْ؛ به وسیله کردار شایسته و اعمال نیک خود راهنما و راهبر مردم به سوى فضیلت ها شوید و تنها دعوت‏گر زبانى نباشید»(2).

کسی می تواند مبلّغ پیام خدا باشد که سخنش نصح باشد، یعنی هیچ انگیزه ای جز خیر و مصلحت مردم نداشته باشد. سخنش از سوز دل برخیزد که: «اِنَّ الْکَلامَ اِذا خَرَجَ مِنَ الْقَلْبِ دَخَلَ فِی الْقَلْبِ وَاِذا خَرَجَ مِنَ اللِّسانِ لَمْ یَتَجاوَرِ الاَذانَ؛ سخنی که از جان برون آید ، لاجرم بر دل می نشیند، و سخنی که فقط از زبان بیرون بیاید و دل از آن بی خبر باشد، از گوش های مردم تجاوز نمی کند».

پی نوشت:

۱. اصول کافى، ج‏1، انتشارات دارالکتب الاسلامیه تهران، ص‏44، باب استعمال العلم، ح‏3.

قرآن در تربیت اخلاقى از واژه تزکیه بهره گرفته…میان مربی و پیروانش باید نوعى رابطه روحى، معنوى و عاطفى برقرار باشد

على(ع) مى‏فرماید: آن‏کس که در جایگاه رهبرى مردم قرار گرفته باید پیش از تعلیم دیگران به تعلیم خود بکوشد و تربیت او با روش عملى باید مقدم بر تربیت زبانى باشد و آن‏کس که خود را تعلیم دهد و ادب آموزد شایسته احترام بیشترى است تا آن‏که مردم و مربى مردم باشد:

فرمت فایل : Word ( قابل ویرایش )

تعداد صفحات :۱۱

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.