تحقیق حمل و نقل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق حمل و نقل دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق حمل و نقل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق حمل و نقل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق حمل و نقل :

بخشی از متن اصلی :

تحقیق حمل و نقل
فهرست مطالب

مقدمه

چکیده

برنامه ریزی حمل و نقل درون شهری

عرضه و تقاضا در حمل ونقل

مسائل و مشکلات حمل ونقل درون شهری

معیارهای انتخاب نوع سیستم حمل ونقل عمومی

تعیین هزینه های ناشی از تراکم ترافیک در شهر مشهد

نقش پارکینگ ها بر حمل .نقل درون شهری و هزینه های ناشی از آن

تاثیر پیاده روها بر حمل و نقل درون شهری

بررسی وضعیت حمل ونقل در شهر مشهد

ارائه راهکار

چکیده

حمل و نقل درون شهری بخشی از تهسیلات شهری به شمار می رود که از دو بخش حمل و نقل عمومی و حمل و نقل شخصی تشکیل شده است . حمل و نقل عامل پویایی جامعه است و یکی از اهداف مهندسی ترافیک تامین حمل و نقل اقتصادی راحت و ایمن برای کالا و انسان است .(تازه های ترافیک – 1382،ص ۵۸)

در مطالعات حمل و نقل سعی در ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا ست . منظور از عرضه کلیه تهسیلاتی است که برای حرکت هر چه شهر عابرین پیاده ووسایل نقلیه در شهر ارائه می شود مانند شبکه معابر سواره رو ، پیاده رو ، چراغهای راهنمایی ، تابلو ها و … منظور از تقاضای حمل و نقل میزان حجم تردد عابرین پیاده ووسایل نقلیه در یک دوره زمانی مشخص مبی باشد که از گذرهای مخصوص طراحی شده در شهر عبور میکنند.

معییارهای که برای انتخاب نوع سیستم حمل و نقل عمومی در نظر گرفته می شود شامل موارد زیر می باشد :

معیارهای اقتصادی و بهره برداری شامل : ۱. ظرفیت شبکه ۲. هزینه های سرمایه گذاری ۳. ظرفیت سیستم حمل و نقل ۴. سودمندی سیستم

معیارهای اقتصاد ملی

اثرات غیر قابل سنجش

هزینه های ناشی از پارکینگ را می توان در موارد زیر بررسی کرد :

۱. هزینه زمین : الف) هزینه تملک زمین ب) هزینه زمین برای زمین های که کاربردی پارکینگ دارند .

۲. هزینه آماده سازی زمین

۳. هزینه های ثابت ماهیانه ناشی از مصرف آب ، برق ، تلفن

۴. هزینه های پرسنلی سالیانه

هزینه های ناشی از تراکم ترافیک به شرح زیر می باشد : – اتلاف وقت افراد – اتلاف سوخت – هزینه های ناشی از تصادفات – هزینه های ناشی از آلودگی محیط زیست

عرضه و تقاضا در حمل و نقل :

در نظام حمل و نقل سعی در ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای حمل و نقل کلی تسهیلاتی است که بای حرکت هر چه سریعتر عابرین پیاده و وسایل نقلیه در شهر ارائه می شود برخی از این تسهیلات عبارتند از (شبکه ها بر مناسب سواره رو ،پیاده رو ها ، چراغ های راهنمایی ،پل های عابر پیاده ، حمل و نقل همگانی ،تابلوهای راهنمایی)

منظور از تقاضای حمل و نقل میزان حجم تردد عابرین پیاده و وسایل نقلیه در یک دوره زمانی مشخص می باشد که از گذرهای مخصوص طراحی شده در شهر عبور میکنند.

هنگامیکه بحث از تعادل بین عرضه و تقاضا به میان می آید هدف ایجاد حرکتی روان و با آرامش برای عابرین پیاده ووسایل نقلیه در سیستم عرضه شده است .

برای ایجاد تعادل عرضه و تقاضا درحمل و نقل روش های گوناگونی وجود دارند که از آن جمله موارد زیر قابل ذکرند:

– افزایش عرضه : منظور ازافزایش عرضه در حمل و نقل ایجاد تسهیلات بیشتر در سیستم حمل و نقل همگانی ،افزایش تابلوهای راهنما،خط کشی معابر ،بهسازی طرح هندسی تقاطع ها ،زمان بندی تقاطع های چراغ دار، احداث راه های کمربندی ودر برخی موارد تعریض خیابان ها و… است .

– کاهش تقاضا به منظور از کاهش تقاضای حمل و نقل استفاده از روش هایی است که سبب کاهش نیاز به حمل و نقل شود برای مثال ایجاد سیستم اطلاع رسانی پیشرفته و جایگزینی آن به جای مراجعه به مراکز اداری و خدماتی و جانمایی مناسب کاربری ها و … از این روش ها به شمار می آید .

– افزایش عرضه و کاهش تقاضای به طور همزمان (مهندسین مشاور آمودراه ۱۳۷۶ – صفحه ۱۱۶و۱۱۷)

مسائل و مشکلات حمل و نقل درون شهری

– تردد عابرین ووسایل نقلیه

– کمبود پارکینگ

– تردد معلولین

– تغییرات عمده در کاربری زمین

– تصادفات

– حمل و نقل همگانی

– زیست محیطی (مهندسین مشاور آمودراه ۱۳۷۶ صفحه ۱۷)

معیارهای انتخاب نوع سیستم حمل و نقل عمومی

محدودیت های مختلفی ممکن است در انتخاب نو سیستم حمل و نقل وجود داشته باشد ،لیکن ،مهمترین معیارهای انتخاب بطور کلی بشرح زیرمی باشد :

۱- معیارهای اقتصادی و بهره برداری

۲- معیارهای اقتصاد ملی

۳- اثرات غیر قابل سنجش

این فایل به همراه چکیده ، تحقیق حمل و نقل
فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار

می‌گیرد.

تعداد صفحات : ۴۱

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.