مقاله عملکرد سازمان از نظر پروفسور سینک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله عملکرد سازمان از نظر پروفسور سینک دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله عملکرد سازمان از نظر پروفسور سینک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

مقاله عملکرد سازمان از نظر پروفسور سینک

تعداد صفحات:۲۹

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

نـظام ارزیابی عملـکـرد، یـکی از مهمترین و پایـه ای تـریـن زیـر نـظام هـای منـابع انسانی محسوب می شود، بدیهی است که ارزیابی عملکرد کارکنان فرایندی بسیار مهم و از حساس ترین مسائلی است که مسئولان سازمان ها با آن روبه‌رو هستند. باوجود سعی دائم در طراحی سیستم های بهینه و موثر برای ارزیابی کارکنان، شواهد و مدارک نشان می دهند که به طورکلی، مسئولان سازمان از روش ها و سیستم های مورد استفاده برای ارزیابی کارکنان راضی نیستند(یعقوبی و همکاران، ۱۳۹۲: ۷)

بطور کلی، عملکرد سازمانی به چگونگی انجام ماموریت ها و وظایف و فعالیت‌های سازمانی و نتایج حاصله از انجام آن ها اطلاق می‌‌گردد. پروفسور سینک (۱۹۸۵) عملکرد سازمان ها را تابعی از هفت معیار مرتبط با هم نوآوری، اثربخشی، کارایی، کیفیت، بهره وری، کیفیت زندگی کاری، قابلیت سوددهی و بودجه بندی می داند

بدیهی است که ارزیابی عملکرد کارکنان فرآیندی بسیار مهم و از حساس ترین مسائلی است که مسئولان سازمان با آن روبه رو هستند. علی رغم سعی دائم در طراحی سیستم های بهتر و موثر برای ارزیابی کارکنان شواهد و مدارک نشان می دهد که به طور کلی مسئولان سازمان از روش ها و سیستم های مورد استفاده برای ارزیابی کارکنان راضی نیستند. دلیل اصلی این نارضایتی پیچیدگی فرآیند ارزیابی و در نتیجه ناتوانی در طراحی یک سیستم ارزیابی جامع است. عدم پشتیبانی مدیریت، غیر قابل اجرا بودن سیستم های ارزیابی، ناتوانی ارزیابان در ارزیابی درست و عادلانه و عدم تناسب و انطباق سیستم های ارزیابی با واقعیات از جمله مشکلاتی هستند که معمولاً اثر بخشی اکثر سیستم های ارزیابی را دچار اشکال می نمایند(صفرزاده، ۱۳۸۶)

 

واژه های کلیدی:عملکرد، ارزیابی عملکرد، عملکرد کارکنان، عملکرد سازمان ها از نظر پروفسور سینک

بخشی از فهرست مطالب مقاله عملکرد سازمان از نظر پروفسور سینک

چکیده
مقدمه
عملکرد
عوامل موثر بر عملکرد
ارزیابی عملکرد
ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد
فرآیند ارزیابی عملکرد
مدلهای ارزیابی عملکرد
عملکرد کارکنان
۱- نوآوری
۲- اثربخشی
۳- کارایی
۴- کیفیت
۵- بهره وری
۶- کیفیت زندگی کاری
۷- قابلیت سوددهی و بودجه بندی
منابع

بخشی از منابع و مراجع مقاله عملکرد سازمان از نظر پروفسور سینک

ربیعی، علی؛ پورولی، زینب؛ دهقانی، دهقائی. (۱۳۹۲). بررسی نقش بکارگیری اتوماسیون اداری بر عملکرد شغلی کارکنان (مطالعه موردی: کارکنان دانشگاه های پیام نور استان فارس)، دومین کنفرانس بین المللی مدیریت، کارآفرینی و توسعه اقتصادی

یعقوبی، مریم، کریمی، سعید، حسن زاده، اکبر، جوادی، مرضیه، ماندگار، حسنعلی، عابدی، فرزانه. (۱۳۹۲). بررسی عوامل موثر بر بهبود عملکرد کارکنان بر اساس مدل ACHIEVE از دید مدیران (ارشد، اداری و پرستاری) بیمارستان های آموزشی شهر اصفهان، فصلنامه بیمارستان، جلد ۸، شماره ۳ و ۴، صص ۷-۱۴

حقیقی، محمدعلی، احمدی، ایمان و رامین مهر، حمید. (۱۳۸۸). بررسی تأثیر عدالت سازمانی بر عملکرد کارکنان. مدیریت فرهنگ سازمانی، سال هفتم، شماره بیستم، صص ۷۹-۱۰۱

صفار دینوی، یدالله، شریفی درآمدی، پرویز، سماواتیان، حسین. (۱۳۸۸). مقایسه هوش هیجانی و شناختی مدیران مقاطع سه گانه آموزش و پرورش و رابطه آن با عملکرد شغلی آن ها، مجله دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، سال یازدهم، شماره چهل

سعیدی؛ علی اصغر؛ عزیزی مهر، خیام؛ طوسی، ندا؛ تمیزی فر، ریحانه. (۱۳۸۹). سنجش سرمایه اجتماعی و ارتباط آن با نوآوری (مطالعه موردی: واحد تندر ایران خودرو)، فصلنامه توسعه کارآفرینی. سال سوم. شماره نهم. پاییز. صص ۱۳۱-۱۵۵

فکور، بهمن؛ انصاری، محمد تقی. (۱۳۸۸). مطالعه عوامل بازدارنده و انگیزشی برای نوآوری در بنگاه های کوچک منتخب ایران، توسعه کارآفرینی. سال اول. شماره چهارم. تابستان. صص ۳۹-۶۵

دعایی، حبیب اله، ملک زاده، غلامرضا. (۱۳۹۱). بررسی تأثیر ارتباطات سازمانی بر اثربخشی عملکرد مدیران، مدیریت در دانشگاه اسلامی، سال اول، شماره ا، صص ۶۷-۹۱

روینستین .راهنمایی برای خود- ارزشیابی در سطح برنامه. ترجمه حسن رضا زین آبادی و اسماعیل زارعی زوارکی. (۱۳۸۳)، انتشارات علوم و فنون

سیدی، سید مسعود، اکبری، علیرضا. (۱۳۸۸). مدیریت عملکرد و تاثیر آن بر افزایش بهره وری نیروی انسانی، دو ماهنامه یادمان، شماره ۵۳، صص ۵۸-۶۷

مقدمه

توجه به کارکنان و در رأس آن عملکرد آن ها به عنوان بزرگ ترین و مهم ترین سرمایه سازمان، پدیده ای است که در طول چند دهه اخیر رشد فراوانی داشته است. بسیاری از تحولات سال های کنونی که در قلب نامتمرکز کردن نظام مدیریت و کارگردانی، کاهش لایه های سازمانی، مشارکت کارکنان در فرایند تصمیم گیری و اموری از این دست پدید آمده اند، همگی به این دلیل است که نگرش سازمان نسبت به نیروی کار دگرگون شده و کارکنان سازمان از تعریف کهنه و نارسای دوره پس از انقلاب صنعتی رها شده و با تعریف منابع پرارزش، شناخته می شوند(ربیعی و همکاران، ۱۳۹۲: ۲۸)

عملکرد یک سازمان نتیجه روابط کارکنان و تعامل افراد، مدیریت و دانش فنی است که متناسب با علم و دانش روز باید برای افراد فراهم و تسهیم شود، تا بتواند بازدهی را افزایش دهد(صفار دینوی و همکاران، ۱۳۸۸: ۲۶)

مدیر خواه برای سود یا بهره وری بیشتر سازمان تلاش کند یا کارآمدی و عملکرد بهتر کارکنان،‌ باید پیوسته مراقب انگیزش و شایستگی افراد و گروه های کاری باشد. به تعبیری نیمی از وظیفه مدیر جستجوی همیشگی راه های افزایش سطح شایستگی کارکنان است. یکی از مسائل معمول درفراگرد مدیریت این است که بسیاری از مدیران در تعیین نقاط قوت کارکنان توانایی دارند ولی در کمک به علت یابی ضعف ها به همان میزان اثربخش نیستند. به عبارت دیگر،‌ بسیاری از مدیران در شناسایی مسأله قوی هستند ولی در تشخیص علت یا تحلیل آن ضعیفند. بنابراین به منظور کمک به مدیران در تعیین علت وجود مشکلات عملکرد و به وجود آمدن استراتژیهای تغییر به منظور حل این مشکلات نظام ارزیابی عملکرد کارکنان طرح ریزی گردیده است(یعقوبی، کریمی، حسن زاده، جوادی، ماندگار و عابدی، ۱۳۹۲: ۷)

عملکرد

یکی ازپیچیده ترین وظایف مدیران نظارت و تاثیر بر عملکرد گروه های کار به کارکنان و راهبری تلاش آنان در جهت هدف ها است. بدون این نظارت نمی توان به ارتقا و بهبود عملکرد اطمینان داشت. به همین دلیل مدیریت عملکرد روشی است که به تحرک و بهبود وظیفه نظارتی مدیران می افزاید و کارآمدی سازمان را بهبود می بخشد(عباس زادگان،۱۳۸۵). تعاریف گوناگونی از عملکرد وجود دارد که در اینجا به طور مختصر به چند مورد اشاره خواهیم کرد

عملکرد عبارت است از میزان کارآیی و اثر بخشی مدیر در تعیین هدف های مناسب و تحقق آنها(علاقه بند،۱۳۷۵)

عملکرد به مجموعه توانایی ها برای انجام دادن کار با توجه به هدف ها و شرح وظایف برا ی رسیدن به هدف های از قبل پیش بینی شده گفته می شود که انجام کار ذهنی و بدنی با توجه به خواسته های مربوط به نحوه مطلوب رسیدن به هدف های مورد نظر نیز تعریف شده است(مردانشاهی،۱۳۸۴)

عملکرد عبارت است از حاصل فعالیتهای کارمند از لحاظ اجرای وظایف محوله پس از مدت زمان معین(یساری،۱۳۷۷)

عوامل موثر بر عملکرد

۱-عوامل انفرادی: خصوصیاتی از کارکنان که از عوامل موفقیت آنها است، مانند: میزان انگیزش، تعهد، دانش، چیره دستی و توانایی فکر کردن

۲-عوامل سیستمی: علل موفقیت و شکست که خارج از کنترل کارکنان هستند، مانند: جریان کاری ضعیف، بوروکراسی بیش از حد، ارتباطات ضعیف و ابزار و تجهیزات ناکافی

مدیریت و ارزیابی عملکرد یکی از مهم ترین فرآیندها و ابزارهای مدیریتی جهت حرکت به سوی نقطه مطلوب و شناسایی نقاط قوت و ضعف در هر سازمان و حتی فردی می باشد. اگر درست به مسائل نگریسته شود نتایج نظام مدیریت عملکرد یک سرمایه ارزشمند برای سازمان بوده و از آن به خوبی می توان برای ارتقاء و بهبود شرایط و اصلاح امور مورد استفاده قرار داد. مدیریت عملکرد در حقیقت یکی از چهار مرحله اصلی فراگرد کنترل می باشد که عبارتند از: تعیین معیارها و ضوابط کنترل، مقایسه نتایج عملکردها با معیارها و استانداردهای تعیین شده، تشخیص میزان انحراف ها، بررسی علل بروز آنها. مدیریت عملکرد در واقع نظارت، تجزیه و تحلیل و استفاده از اطلاعات عملکرد یک برنامه می باشد

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.