مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و مفاهیم بازاریابی اجتماعی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و مفاهیم بازاریابی اجتماعی دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و مفاهیم بازاریابی اجتماعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و مفاهیم بازاریابی اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و مفاهیم بازاریابی اجتماعی :

مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و مفاهیم بازاریابی اجتماعی

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۵۴
مبنای اجتماعی بازاریابی : تأمین نیازهای انسانی ………………………………………………………………………………………………………. ۵۵
تفاوت بازاریابی تجاری و بازاریابی اجتماعی ………………………………………………………………………………………………………….. ۵۶
مفهوم بازاریابی اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۵۹
تاریخچ پیدایش بازاریابی اجتماعی ………………………………………………………………………………………………………………………. ۶۲
تعریف بازاریابی اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۶۳
دیدگاه بازاریابی اجتماعی …………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۵
ابعاد بازاریابی اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۶
مراحل انجام یک برنامه بازاریابی اجتماعی …………………………………………………………………………………………………………….. ۶۷
مدل عمومی استراتژی بازاریابی اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………….. ۶۸
جنبههای بازاریابی اجتماعی در صنعت بانکداری …………………………………………………………………………………………………….. ۷۱
آمیخته بازاریابی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۲

مقدمه
بازاریابی اجتماعی حوزه و قلمرو علم جدیدی است که می کوشد با استفاده از فنون بازاریابی تجاری ، اهداف و مقاصد اجتماعی را تحقق بخشد . براساس مفهوم بازاریابی اجتماعی ، مدیران بازاریابی سازمان ها ناگزیرند در تعیین راهبردها و خط مشیهای بازاریابی خود عوامل مهمی نظیر خواستههای مصرفکنندگان و منافع جامعه در کوتاه مدت و بلندمدت را در نظر بگیرند . علیرغم این که این حوزه در مقایسه با بازاریابی تجاری بسیار نوپا است ، اما نقش و اهمیت آن در توسعه اجتماعی موجب شده است تا شدیداً مورد توجه و اقبال عمومی قرار گیرد . بازاریابی اجتماعی در دهه ۱۹۷۰ به عنوان یک حوزه علمی کامل و مستقل پا به عرصه گیتی نهاد ( خورشیدی و مقدمی ، ۱۳۸۲ ).
فیلیپ کاتلر و جرالد آلتمن دو تن از اندیشمندان و صاحبنظران مشهور بازاریابی ، این حوزه علمی جدید را معرفی کردند . آنها عقیده داشتند که مفروضات و مفاهیم بازاریابی تجاری میتواند برای فروش اعتقادات ، باورها ، نگرش ها و رفتارهای انسانی مورد استفاده قرار گیرد . اصرار کاتلر و آلتمن بر این نکته بود که تفاوت عمده و اساسی بازاریابی اجتماعی با سایر حوزه های بازاریابی در اهداف و مقاصد بازاریابی اجتماعی و تشکیلات آن متجلی است . رسالت اصلی بازاریابی اجتماعی تأثیرگذاری بر رفتارهای اجتماعی و انسانی است ( همان منبع ).
فلسفه بازاریابی اجتماعی با دیگر فلسفه های رایج در بازاریابی از جهت اینکه نسبت به منافع آیندگان و جامعه و رفاه آنها تاکید دارد ، تفاوت داشته و به دنبال دخالت دادن موضوعات فرهنگی و ارزشی به صورت واقعی در مسایل بازاریابی می باشد . بر اساس مفهوم بازاریابی اجتماعی ، مدیران بازاریابی سازمان ها و شرکت ها ناگزیرند در تعیین راهبردها و خطی مشی های بازاریابی خود ، عوامل مهمی مانند خواسته های مصرف کنندگان و منافع جامعه در کوتاه مدت و بلندمدت را در نظر بگیرند . علی رغم اینکه این حوزه در مقایسه با بازاریابی تجاری و سنتی بسیار نوپاست ، اما نقش و اهمیت آن در توسعه اجتماعی موجب شده است تا شدیداً مورد توجه و اقبال عمومی قرار گیرد ( Lowry et al ., 2004 ).
در بازاریابی اجتماعی ، کسب سود و منافع شخصی یا سازمانی ، اولویت اصلی به شمار نمی رود . امروزه بسیاری از برندهای مطرح دنیا به این حقیقت دست یافته اند که صرفاً تکیه بر اصول بازاریابی سنتی و تجاری نمی تواند مزیت و جایگاه رقابتی آنها را در بازار تضمین نماید . حفظ مزیت

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.