مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو)پیشرفت تحصیلی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو)پیشرفت تحصیلی دارای ۴۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو)پیشرفت تحصیلی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو)پیشرفت تحصیلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو)پیشرفت تحصیلی :

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو)پیشرفت تحصیلی

پیشرفت تحصیلی
پیشرفت تحصیلی محصول نهایی فرایند یادگیری فعال است که با کمک آموزش وفعالیتهای تربیتی انجام میگیرد ( گیج و برلاینر ، ۱۹۹۵ ؛ مهدیان ، ۱۳۸۵ ).
تعریف پیشرفت تحصیلی
پیشرفت تحصیلی عبارت است از موفقیت دانشآموز در یک یا چند موضوع درسی ( مثل درک ، فهم خواندن یا محاسبه عددی )، چنین پیشرفتهایی توسط آزمونهای میزان شده تحصیلی اندازهگیری میشود . همچنین این اصطلاح بر پیشرفت فرد درکلاس ، آن طور که در کار مدرسه ارزیابی میشود دلالت دارد ( به نقل از ماهر ، ۱۳۷۶ ).
شعاری نژاد ( ۱۳۷۵ ) نیز در تعریف پیشرفت تحصیلی چنین مینویسد : معلومات یا مهارتهای اکتسابی عمومی یا خصوصی در موضوعهای درسی که معمولاً به وسیله آزمایشها یا نشانههایی ، یا هر دو ، که معلمان برای دانشآموزان وضع میکنند اندازهگیری میشود .
در تعریف دیگر در پیشرفت تحصیلی به جلوهای از وضعیت تحصیلی دانشآموز یا دانشجو اشاره دارد که این جلوه ممکن است نشان دهندهی نمره یک دوره ، میانگین نمرات برای مجموعهای از دورهها دریک درس یا میانگین نمرات دورههای مختلف باشد ( اعرابیان ، ۱۳۸۳ ).
معیارهای پیشرفت تحصیلی
در مورد معیارهای پیشرفت تحصیلی باید گفت که پیشرفت تحصیلی از راههای مختلف و با معیارهای متفات مشخص میشود . یکی از این معیارها ، معدل دانشآموزان در یک نیم سال تحصیلی و محاسبه معدل یک سال وی است .
معیار دیگر ، مشخص کرن پیشرفت تحصیلی ، محاسبه نمرات دانشآموزان در یک درس است . مثلاً در ریاضی یا علوم شیوه دیگر استفاده از مجموعه نمرات دروس یک سال میباشد و معیار آخر تعیین پیشرفت تحصیلی در طی چند سال و یا یک دوره تحصیلی است ( دودانگه ، ۱۳۷۶ ).
اگر یک نمره از یک دوره تحصیلی یا میانگینی از یک گروه از دروس مختلف در حیطه موضوعی خاص یا میانگینی از دورههای مختلف تحصیلی ، ملاکی برای پیشرفت تحصیلی باشد . این ملاکها مسائل و مشکلات تشخیص را به دنبال خواهد داشت مثلاً کاربرد یک نمره واحد از یک دوره تحصیلی ویژه دارای روایی و پایایی کمتر است تا نمرهای که براساس ترکیب چندین نمره به دست میآید . کاربرد نمرههای بدست آمده از دورههای مختلف تحصیلی در موضوعات مختلف نیز به منظور بدست آوردن معدل نمرات کلاس مسالهای دشوار و غامض است ، زیرا این گونه نمرات شامل نمراتی است که از دورهها و رشته تحصیلی متفاوت به دست آمده است و در یک مقیاس واحد ترکیب شدهاند ، در صورتی که هر یک از دانشآموزان میتوانند سطوح متفاوتی از پیشرفت را در هر موضوع داشته باشند ( پالسون ، ۱۹۹۴ ؛ رضائی نسب ۱۳۸۹ ).
به نظر میرسد که پذیرش یک مقیاس چند بعدی از پیشرفت تحصیلی به جای مقیاس یک بعدی از پیشرفت تحصیلی ، مفیدتر است این بدین دلیل است که میانگین نمرات کلاسی برای هر مجموعه از دورههای تحصیلی ، پیشبینی کننده بهتری از پیشرفت تحصیلی میباشد تا ترکیب مجموعهای از دروس متفاوت تحصیلی در یک مقیاس واحد .
به هر حال میتوان مقیاسهای پیشرفت یک فرد را

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.