مبانی نظری نهادهای مالی و بازاراولیه وثانویه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری نهادهای مالی و بازاراولیه وثانویه دارای ۵۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری نهادهای مالی و بازاراولیه وثانویه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری نهادهای مالی و بازاراولیه وثانویه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری نهادهای مالی و بازاراولیه وثانویه :

مبانی نظری نهادهای مالی و بازاراولیه وثانویه

مبانی نظری نهادهای مالی و بازاراولیه وثانویه

مقدمه
در این بخش از تحقیق ، تعریفی از عرضه عمومی اولیه ، فرایند اجرا ، انواع و علل ناهنجاری های IPO به همراه توضیحی پیرامون عرضه اولیه سهام در بورس اوراق بهادار تهران بیان خواهد شد .

۲ـ۲ـ نهادهای مالی 
هر روزه مردم به تعداد زیادی از وام گیرندگان مانند دولت ، بنگاه های اقتصادی و افراد وام می دهند . وام گیرندگان از طریق بازارهای مالی مستقیما با وام دهندگان تماس نمی گیرند بلکه وام دهی و وام گیری به طور غیر مستقیم و به واسطه نهادهای مالی ، انجام می پذیرد به این صورت که ، این بازارها به عنوان عامل اصلی در کانالیزه کردن منابع و وجوه مازاد از بخش هایی که دارای منابع اضافی بوده و توان و قدرت و یا موقعیت به کارگیری آن را ندارند ، به سمت بخش هایی که دارای کسری منابع بوده ولی توان و قدرت کافی در امر سرمایه گذاری دارند ، عمل می نمایند . بازارهای مالی که شامل بازار پول ، سرمایه ، بازار تنزیل ، بازار اوراق بهادار و بازار ارز می باشند ، نقش های زیر را بر عهده دارند :
تعیین قیمت برای دارایی مالی : قیمت دارایی مالی ، از تقابل عرضه و تقاضای آن دارایی تعیین می گردد که تحقق این امر مستلزم وجود شرایطی نظیر کارا بودن بازار و رقابتی بودن آن می باشد ؛ در اینجا کارایی و رقابت ، مکمل یکدیگرند یعنی هرچه شرایط رقابتی تر باشد ، کارایی افزایش یافته و در نتیجه قیمت دارایی های مالی و وجوه و سرمایه به واقعیت نزدیکتر گشته و شرایط را برای اتخاذ تصمیم عقلانی برای عرضه کنندگان و متقاضیان وجوه فراهم می نماید و در نتیجه تخصیص بهینه منابع فراهم می شود .
ارائه اطلاعات و کاهش هزینه های معاملات : بازارهای مالی به عنوان حلقه ارتباطی میان سرمایه گذاران و سرمایه پذیران در ارائه اطلاعات صحیح و کاهش هزینه های انجام معامله می باشند . در صورتی که بازارهای مالی بتواند در تفسیر و تجزیه و تحلیل اطلاعات ، به درستی عمل نماید ، در آن صورت برای هر دو گروه یاد شده این اطمینان حاصل می گردد که بازده سرمایه گذاران و نیز هزینه های تامین مالی قابل قبول خواهد بود .

۲ـ۳ـ بازار پول و سرمایه 
بازارهای مالی را بر اساس سررسید حق مالی ، می توان به دو بخش بازار پول و بازار سرمایه طبقه بندی نمود که با توجه به عملکردهای مخصوص به خود نه تنها از یکدیگر جدا نیستند ، بلکه عمدتا مکمل هم نیز می باشند .

۲ـ۳ـ۱ـ بازار پول
بازار پول یکی از اجزاء بازار مالی است که در آن ، سررسید مطالبات کوتاه مدت می باشد و اوراق بهاداری که در این بازار مورد معامله قرار می گیرند ، دارای سررسید کمتر از یک سال می باشند به همین دلیل ، این بازار از ریسک کمتری نسبت به بازار سرمایه برخوردار است .
در این بازار

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.