مبانی نظری گیاهان دارویی، گیاه بابونه آلمانی، تاریخ کاشت، روش کاشت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری گیاهان دارویی، گیاه بابونه آلمانی، تاریخ کاشت، روش کاشت دارای ۴۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری گیاهان دارویی، گیاه بابونه آلمانی، تاریخ کاشت، روش کاشت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری گیاهان دارویی، گیاه بابونه آلمانی، تاریخ کاشت، روش کاشت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری گیاهان دارویی، گیاه بابونه آلمانی، تاریخ کاشت، روش کاشت :

مبانی نظری گیاهان دارویی، گیاه بابونه آلمانی، تاریخ کاشت، روش کاشت

مقدمه
گیاهان دارویی در طول تاریخ همیشه با انسان قرابت داشته و آثار دارویی و موارد استفاده آن بر هیچ کس پوشیده نیست . اگر چه علاقه و توجه به این گیاهان مفید در سالهای گذشته ناچیز بوده ولی خوشبختانه اخیرا مورد عنایت و توجه بیشتری قرار گرفته است ( امیدبیگی ، ۱۳۸۴ ).
تنوع و تفرق شگفت انگیز گونه های گیاهی در پهنه دشت ها و کوهساران ایران ( حدود دو برابر گونه‌های چندین کشور اروپایی ) سبب شده تا برخی صاحبنظران جهان ، ایران را به صورت مخزنی از گیاهان دارویی و معطر بدانند ( امیدبیگی و همکاران ، ۱۳۸۴ ). از این رو کشور پهناور ایران با داشتن سابقه تاریخی در طب سنتی و شرایط متفاوت اکولوژیکی و زیستی و با دارا بودن بیش از ۷۵۰۰ گونه گیاهی که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد آن دارویی شناخته شده ، دارای پتانسیل بالقوه بسیار بالا برای تولید ، فرآوری و صادرات گیاهان دارویی می باشد و این لازمه مدیریت صحیح و ایجاد یک سیستم یکپارچه بین بخش های مختلف کشاورزی ، منابع طبیعی ، مراکز تحقیقاتی ، دانشگاهی و بازرگانی است ( ابراهیمی ، ۱۳۸۰ ).
نظر به اهمیت گیاهان دارویی هر ساله تعداد بیشتری از کشاورزان با تغییر نوع کشت از زراعت های معمول به کشت گیاهان دارویی ، به سمت تولید این دسته از گیاهان روی می آورند ، اما عدم آگاهی کافی آن ها از نیازهای اکولوژیک ، مراحل کاشت ، داشت و برداشت گیاهان دارویی ، آن ها را با مشکلات جدی روبرو کرده است ( نیک نژاد و امام ، ۱۳۷۳ ).
تصمیم گیری در مورد زمان کاشت مطلوب یک گیاه زراعی بسیار با اهمیت بوده و از عوامل مهم جهت کسب حداکثر عملکرد در گیاهان می باشد . تأثیر عوامل محیطی بر مراحل فیزیولوژیکی گیاه باعث می شود تاریخ کاشت از منطقه ای به منطقه دیگر و حتی در یک منطقه بسته به تفاوت های ژنتیکی بین ارقام متفاوت باشد ( Sandhu , 1984 ).
انتخاب تاریخ کاشت مناسب به علت ضرورت استفاده حداکثر از منابع طبیعی طی فصل رشد حائز اهمیت می باشد . در کاشت خیلی زود پایین بودن دمای خاک و صدمات ناشی از یخبندان موجب استقرار ضعیف گیاهان در بهار می گردد . تأخیر زیاد در کاشت نیز به علت کوتاه شدن دوره رشد گیاه و احتمال برخورد زمان گلدهی با درجه حرارت های بالا اثرات نامطلوبی بر رشد و نمو گیاهان می گذارد ( Majumdar , 1986 ).
کاربرد تاریخ های مختلف کاشت سبب برخورد مراحل رویشی و زایشی گیاه با دما ، تشعشع خورشید و طول روز متفاوت می گردد و از این طریق بر رشد ، نمو و عملکرد گیاهان تاثیر می گذارد ( Tomar , 1995 ).
اهمیت اقتصادی گیاهان دارویی
تولید و استفاده از گیاهان دارویی به زمان های بسیار دور باز می‌گردد . استفاده و تجارت مواد گیاهی معطر که بومی‌ نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری هستند ، از شاخص های تمدن های قدیمی‌جهان نظیر مصر ، یونان و ایران است . امروزه بهره

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.