مبانی نظری تحقیق هنر و زیبایی نزد افلوطین


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری تحقیق هنر و زیبایی نزد افلوطین دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری تحقیق هنر و زیبایی نزد افلوطین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری تحقیق هنر و زیبایی نزد افلوطین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری تحقیق هنر و زیبایی نزد افلوطین :

مبانی نظری تحقیق هنر و زیبایی نزد افلوطین

خلاصه ای از کار :
مقدمه :
زیبایی و هنر در نظام فلسفی افلوطین  جایگاه مهمی دارد . او در سه رساله از « نه‌گانه‌ها » ی خود به طور مستقل به مسئل زیبایی و هنر پرداخته است : رسال ششم از نه‌گانه اول ، رساله هشتم از نه‌گانه پنجم و رساله هفتم از نه‌گانه ششم . به دو گونه می‌توان نشان داد که هنر و معرفت در فلسف افلوطین یکی هستند ؛ آنجا که هنرمند برای نظار زیبایی معقول ، خود را باید …………….
۳ – ۱تعریف هنر در نظر افلوطین
افلوطین هنر را تجلی ( تجسم ) زیبایی می‌داند ( ۱ . ۸ . ۵ ، افلوطین ، ۱۳۶۶ ، ص۷۵۷ ) هنگامی که ما به یک اثر هنری می‌نگریم ، مثلاً بر سنگی که توسط هنرمندی شکل یافته است ، مشاهده می کنیم که آن قطعه سنگ نسبت به قطعه سنگ مشابهی که هیچ اثر هنری ……………
۳ – ۲تعریف زیبایی
اگر آنچه افلوطین در مورد زیبایی نوشته است ، بررسی شود ، می‌توان به دیدگاه روشنی دربار تعریف افلوطین از زیبایی دست یافت . افلوطین در ابتدای رسال « دربار زیبایی محسوس » اشاره می‌کند که زیبایی گاهی در امور بصری یا امر شنوایی دیده می‌شود ؛ مانند واژه‌ها ، موسیقی ، و گاهی …………..
۳ – ۳ هنر و معرفت
پیش از این گذشت که در نظر افلوطین هنر تجلی و تجسم زیبایی است و زیبایی حاصل تناسب نیست بلکه آنچه چیزی را زیبا می‌کند ، صورت و ایده است . ولی کدام زیبایی در هنرها تجلی می‌یابد ؟ آیا هنرمند در آفرینش زیبایی ، از طبیعت تقلید می‌کند ؟ « هنر تقلید از طبیعت نیست . هنرها از عین پدیده‌های طبیعی تقلید نمی‌کنند بلکه به سوی صور معقول که طبیعت از آن‌ها برمی‌آید ، صعود می‌کنند و آثار خود را به تقلید از آن‌ها پدید می‌آورند » ( افلوطین ، ۱۳۶۶ ، ص۷۵۸ )…………….
زیبایی هنری
از نظر فلوطین هنر از عالم بالا می ‏ آید ، از همین ‏ روست که وی بر خلاف افلاطون زیبایی را در درجه ‏ نخست زیبایی هنری می ‏ داند . از دیدگاه وی زیبایی ‏ آفریده هنرمند ، نه در موضوعی است که از آن تقلید می ‏ کند و نه در ماده خامی است که به آن شکل می ‏ دهد ……………..
زیبایی طبیعی
از نظر افلوطین زیبایی در اشیاء زمانی بروز می ‏ کند که روشنایی صورت بر تاریکی ماده چیره می ‏ شود . رنگهای زیبا ، آتش ، روشنایی خورشید و آسمان پرستاره ‏ نمونه ‏ هایی از زیبایی بصری ، و آهنگ ها و نواهای زیبا ، زیبایی های شنیداری هستند که در رساله ششم از انئاد اول به آن اشاره می ‏ کند . زیبایی نور ناشی از این است که ‏ با پرتوافکنی بر تاریکی ذاتی شی ‏ ء به آن ………….
عشق انسان به زیبایی در عالم محسوس
عشق ، یا به تعبیر افلوطین ، عاطفه ‏ ای که اروس را مسئوول آن می

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.