مبانی نظری اختلال بیش فعالی – نقص توجه ADHD (فصل دوم )
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مبانی نظری اختلال بیش فعالی – نقص توجه ADHD (فصل دوم ) دارای ۵۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مبانی نظری اختلال بیش فعالی – نقص توجه ADHD (فصل دوم ) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری اختلال بیش فعالی – نقص توجه ADHD (فصل دوم )،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مبانی نظری اختلال بیش فعالی – نقص توجه ADHD (فصل دوم ) :
مبانی نظری اختلال بیش فعالی – نقص توجه ADHD (فصل دوم پایان نامه)
کودکان ADHD
( اختلال بیش فعالی و کمبود توجه )
نام استاد :
تحقیق درس کودکان استثنایی
گردآورنده :
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
زمستان ۱۳۹۵
مقدمه
اختلال بیش فعالی / کاستی توجه یک اختلال رشدی است که با بیش فعالی ، تکانشگری و اختلال توجه شناخته میشود . این اختلال در افراد بالای ۱۸ سال به عنوان اختلال بیش فعالی و کاستی توجه در بزرگسالان معرفی میشود ( وندر ، ۱۹۹۵ ، ترجمهی صرامی فروشانی ، ۱۳۸۷ ). مؤسسهی عالی بینالمللی بالینی و سلامتی در سال ۲۰۰۹ بیان کرد که ADHD بزرگسالان یک اختلال بالینی معتبر است و خدمات بهداشت روانی باید کلنیکهایی را برای این افراد قرار دهند ( نوری ، تاتینی و هلی ، ۲۰۱۰ ). مدتها تصور میشد که که کودکان مبتلا به ADHD هنگام رسیدن به سن نوجوانی یا اوایل بزرگسالی مشکلات خود را پشت سر میگذارند . متأسفانه این فرض توسط بررسیهای طولی این اختلال تأیید نشده است . هنگامی که کودکان مبتلا به ADHD به سن نوجوانی و بزرگسالی میرسند از تعداد و شدت نشانهها ممکن است کاسته شود ، اما آنها هنوز با همسالان خود تفاوتهای عمدهای دارند ( دوپال و استونر ، ۲۰۰۲ ، ترجمهی محمدخانی و اسمائی مجد ، ۱۳۸۸ ). در حقیقت یک سوم کودکان مبتلا به ADHD ، نشانههای کامل اختلال را تا دوران بزرگسالی با خود دارند و دوسوم باقی مانده نیز برخی از نشانههای درمان نشده را در ایام بزرگسالی حفظ میکنند ( یونگ و برامهام ، ۲۰۰۷ ). حدود ۳ تا ۹ درصد از کودکان در سنین مدرسه و ۴ تا ۵ درصد بزرگسالان به ADHD مبتلا هستند ( اسپنسر و همکاران ، ۲۰۱۰ ).
کسلر و همکاران ( ۲۰۰۶ ، به نقل از اسپنسر و همکاران ، ۲۰۱۰ ) شیوع ADHD را در جمعیت بزرگسال آمریکا حدود ۴ / ۴ درصد تخمین زدهاند . با این حال اطلاعات بسیار کمی دربارهی شیوع ADHD در بین دانشجویان در دست است . برخی از مطالعات شیوع ADHD را در بین جمعیت دانشجویان حدود ۳ / ۱۰ درصد تخمین زدهاند ( گارنیردیکستریا ، پینچوسکی ، کالدریا ، وینسنت و آریا ، ۲۰۱۰ ). عربگل ، حیاتی و حدید ( ۱۳۸۳ ) در مطالعهای بر روی ۴۰۹ نفر از دانشجویان دختر خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، شیوع ADHD را ۷ / ۳ درصد تخمین زدهاند . در پژوهش دیگری که در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد ، ۱۱ / ۷ درصد دانشجویان دارای علائم کاستی توجه ، ۱۲ درصد دارای علائم بیش فعالی و ۱۳ / ۲ درصد دارای علائم تکانشگری بودند ( لشکریپور ، عربگل و بخشانینور ، ۱۳۸۸ ). مدارک موجود نشان میدهند که شیوع ADHD در کودکان به جنس نیز وابسته است . محققان برآورد میکنند که پسران ۳ تا ۱۰ برابر بیشتر از دختران تحت تأثیر این اختلال قرار میگیرند ( کانرز و جت ، ۱۹۸۹ ، ترجمهی علیزاده ، همتی علمدارلو و رضایی
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.