مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم مزیت رقابتی (فصل دوم)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم مزیت رقابتی (فصل دوم) دارای ۶۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم مزیت رقابتی (فصل دوم)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم مزیت رقابتی (فصل دوم)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم مزیت رقابتی (فصل دوم) :

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم مزیت رقابتی (فصل دوم)

مقدمه : ۷۱
مزیت رقابتی و منشأ آن ۷۲
انواع مزیت رقابتی ۸۰
جایگاه و مدل رقابتی ۸۷
اساس ماهیت رقابت : ۸۸
منابع یک سازمان یا شرکت چه چیزهایی می باشد ؟ ۸۹
کاربرد فناوری اطلاعات در ایجاد مزیت رقابتی ۹۱
مزیت رقابتی پایدار در بازارهای اینترنتی ۹۲
روشهای شناسایی عوامل راهبردی در ایجاد مزیت رقابتی : ۹۸
روشهای شناسایی عوامل داخلی راهبردی : ۹۹
الف : رویکرد زنجیره ارزش : ۹۹
ب ) رویکرد وظیفه ای : ۹۹
دلیل توجه به منابع انسانی به عنوان عاملی برای مزیت رقابتی ۱۰۰
کسب مزیت رقابتی با ایجاد سازمان یادگیرنده : ۱۰۶
بانک ، بازاریابی و مزیت رقابتی ۱۰۸
مروری بر ۵ نیروی موثر بر رقابت در صنعت بانکداری ۱۱۱
بخش سوم : تاثیرتفکر استراتژیک بر مزیت رقابتی ۱۱۴
مقدمه ۱۱۴
چشم انداز سیستمی و مزیت رقابتی ۱۱۴
فرضیه های محرک ( فرضیه محور بودن ) و مزیت رقابتی ۱۱۴
تمرکز بر قصد ( نیت ) و مزیت رقابتی ۱۱۵
بخش چهارم : پیشینه تحقیق ۱۱۵
الف ) تحقیقات انجام شده در خارج از کشور ۱۱۵
ب ) تحقیقات انجام شده در داخل کشور ۱۱۵

مقدمه :
از زمان آدام اسمیت که تئوری مزیت مطلق را مطرح کرد ، اقتصاددانان تمایل پیدا کردند تا عوامل مؤثر بر عملکرد صنعت داخلی را بررسی قرارکنند . بعد از آدام اسمیت ، ریکاردو تئوری مزیت نسبی را ارائه کرددیوید ریکاردو این دیدگاه را اصلاح کرد و مقوله‌ای را که به ” مزیت نسبی ” معروف شده مطرح کرد . منظور دیوید ریکاردو آن بود که عوامل بازار ، منابع کشور را به صنایعی سوق میدهند که کشور در آنها بیشترین بهره‌وری نسبی را داشته باشد . بعنی کشور ممکن است کالایی را وارد کند که خودش میتواند با هزینه کم تولید کند ، ولی در تولید کالای دیگری بهره‌ورتر باشد . در تئوری ریکاردو ، تجارت ، مبتنی بر تفاوت بهره‌‌وری نیروی کار در کشورهای مختلف بود . وی این موضوع را به تفاوتهای تشریح نشده در فضای حاکم بر کشورهای مختلف در زمینه صنایع گوناگون ارتباط میداد . ریکاردو مسیر درستی را انتخاب کرده بود ولی مفروضاتش به صنایع متکی بر منابع ، که عمدتاً از کارگر ساده و نیمه‌ماهر استفاده می‌کردند ( و در قرنهای هیجدهم و نوزدهم اهمیت اصلی را داشتند ) مربوط می‌شد ( شاهمیرزایی ، ۱۳۸۹ ). وجه غالب در تئوری ” مزیت نسبی ” مبتنی بر مطالعات هکشرو اوهلین و این فرض است که ملل مختلف از تکنولوژی معادلی برخوردارند و تفاوت آنها از فراوانی عوامل تولید ، از قبیل زمین ، نیروی کار ، منابع طبیعی و سرمایه ، ناشی میشود . این عوامل داده‌های اولیه برای تولید هستند . کشورها مزیت نسبی متکی بر منابع را در صنایعی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.