پیشینه ومبانی نظری معنای زندگی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه ومبانی نظری معنای زندگی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه ومبانی نظری معنای زندگی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه ومبانی نظری معنای زندگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه ومبانی نظری معنای زندگی :

پیشینه ومبانی نظری معنای زندگی

پیشینه ومبانی نظری معنای زندگی
فهرست :

معنای زندگی
۲ – ۳ – ۱ . رابطه معنای زندگی و خوش بینی با بهزیستی ذهنی
سوابق مربوطه و تحقیقات خارج و داخل کشور
۲ – ۷ – ۱ . تحقیقات داخلی
۲ – ۷ – ۲ . تحقیقات خارجی
بررسی سطح تحول من و گرایش به جراحی های زیبایی
منابع فارسی
منابع لاتین

معنای زندگی
در تعریف معنای زندگی باید گفت زندگی برای مردم زمانی معنادار است که آنها بتوانند الگو یا هدفی را در رویدادهای زندگی برای خود در نظر بگیرند . در نقطه مقابل زندگی زمانی بی معنا است که به نظر برسد همه چیز فرو ریخته است و نمی توان هیچ احساسی را در ماورای آنچه انجام می شود یا رویدادهای که در زندگی اتفاق می افتد ، پیدا کرد . معنای زندگی به محتوایی اشاره می کند که مردم زندگی خود را از آن آکنده می کنند و به زندگی خود شکل و جهت می دهند و در ارتباط با هدف ها و ارزش های زندگی است ( جیکابسون ، ۲۰۰۸ ).
معنای زندگی یکی از عوامل مؤثر بر کیفیت زندگی است . توجه به ادراکات افراد درباره عوامل شخصی زندگی آنها نقش مهمی را در کیفیت زندگی آنها ایفا می کند ( لواسور تریبل ، ۲۰۰۹ ). همچنین مطالعات نشان می دهد که افرادی با نمره هدف بالاتر در زندگی ( یعنی معنایی بالاتر )، همراه با خودپذیری بیشتر ( کرامبو و ماهولیک ، ۱۹۶۹ ) ، رضایت بیشتر در زندگی ( رکروکازین ، ۱۹۷۹ ) مسئولیت پذیری و خودکنترلی بالاتر ( سیمون ، ۱۹۸۰ ) و خوب بودن ( لازوراس و دیلونگیس ، ۱۹۸۳ ) می باشد که همگی از مؤلفه های کیفیت زندگی می باشد .
بائسگی برای زن زمانی است که او توقف می کند و باورهای خود را نسبت به خود و دنیای اطرافش مرور می کند و ممکن است یک زن به سویی گام بردارد که تا کنون خواستار آن بوده ولی عملی نشده است ( کینگ ، هانتر ، هریس ، ۲۰۰۵ ). درنتیجه یکی از تغییراتی که هم زمان با شروع یائسگی و ورود به میانسالی در زنان ایجاد می شود ، ابهام و تغییر در معنای زندگی و گاه رسیدن به هدف های خاص و گاهی نیز به پوچی و بی هدفی است که تاکید بر مفهوم معنا را برای این گروه از زنان مفید می سازد .
تصویر بدن که به معنای احساسات ، نگرش ها و ارزش های یک فرد درباره بدن و کارکرد آن باشد ( هابلب و کوئین لان ، ۲۰۰۳ ) نیز ( که در این تحقیق شامل سه متغییر رضایت از نواحی بدن ، ارزیابی ظاهری و ارزیابی سلامتی می باشد ) که یکی از عناصر اصلی کیفیت زندگی نگرش فرد است که شامل نگرش درباره خود از جمله تصویر ذهنی از تن و نگرش درباره درمان و علایم بیماری می باشد ( بلاندر ، ۱۹۹۴ ). تصویر بدنی مهم ترین بخش تصور فرد از خود است ؛ زیرا ظاهر فیزیکی فرد

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.