پیشینه و مبانی نظری مهارتهای خودآگاهی و حل مساله در روابط زناشویی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه و مبانی نظری مهارتهای خودآگاهی و حل مساله در روابط زناشویی دارای ۵۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه و مبانی نظری مهارتهای خودآگاهی و حل مساله در روابط زناشویی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری مهارتهای خودآگاهی و حل مساله در روابط زناشویی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری مهارتهای خودآگاهی و حل مساله در روابط زناشویی :

پیشینه و مبانی نظری مهارتهای خودآگاهی و حل مساله در روابط زناشویی

مهارتهای خودآگاهی و حل مساله در روابط زناشویی
یافته های علمی گواه آن است که بهداشت روانی از جمله مهمترین نیازهای انسان امروزی است که برای تامین آن لازم است فرد دقیقاً خود را بشناسد ، بتواند دیگران را درک کرده و روابط موثری با آنها ایجاد نماید . هیجانهای منفی و استرس های روزمره خود را شناسایی کرده و آنها را تحت کنترل در آورد ، به شیوه ای موثر مشکلات خود را حل کرده و تصمیم های مناسبی را اتخاذ کند و دیگر اینکه کلیشه ای فکر نکرده و اطلاعات را بدون پردازش نپذیرد . لازمه ی برآورده شدن نیازهای اساسی فوق تسلط بر مهارتهای زندگی است . برخی از این مهارتها عبارتند از : مهارتهای خود آگاهی ، مهارتهای ارتباطی ، مهارتهای تصمیم گیری و حل مساله ، مهارت مقابله با هیجان های منفی ، مهارت مقابله با استرس ، مهارت تفکر خلاق ، مهارت تفکر نقادانه مهارت قاطعیت ، مهارت اعتماد به نفس .( ناصری ، ۱۳۸۷ )
فرد ماهر به کسی گفته می شود که توانایی انجام یک کار را به شکل درست داشته باشد . برای اینکه بتوان گفت کسی در کاری دارای مهارت است لازم است که دو عامل زمان و خطا نیز در نظر گرفته شود . بدین ترتیب به کسی راننده ماهر گفته می شود که هم برای رسیدن به مقصد ، حداقل زمان را صرف کند و هم در حین رانندگی دارای کمترین خطا باشد . بدیهی است برای اینکه فردی بخواهد در هر زمینه ای به مهارت دست یابد نیاز دارد هم به دانش چگونگی آن عمل آگاهی داشته باشد و هم با تمرین های متوالی آن دانش را به رفتار و عمل تبدیل کند . دانش انجام یک کار را می توان از طریق مختلف کسب کرد ( ناصری ، ۱۳۸۷ ).
در زندگی ما انسانها ، واقعیت های متعددی وجود دارد که چه بخواهیم و چه نخواهیم با آنها مواجه خواهیم شد . زندگی مملو از مشکلاتی است که باید حل شوند و تصمیم هایی که باید گرفته شوند بنابراین مهم است که ما در مواجهه با موقعیت های مساله برانگیز یا تصمیم بر انگیز دارای روش و شیوه باشیم . مسایل و مشکلات و تصمیم گیری از جمله مواردی هستند که با مهمترین بخش مثلث دستگاه روانی انسان در ارتباط است :

مثلث دستگاه روانی

تفکر که کارکرد مغز ماست ، موجب می شود که از عهده حل یک مساله برآییم ویا تصمیمی اتخاذ کنیم . حال اگر روش حل مساله و یا شیوه تصمیم گیری ما معیوب باشد بدیهی است که دیگر اجزای روانی ما یعنی احساسات و رفتار نیز به شکل ناکارآمد فعال خواهد شد ( ناصری ، ۱۳۸۷ ) .
مهم نیست افراد در زندگی با مشکل ، دردسر ، گرفتاری ، انتخاب و … روبرو نشوند ، بلکه مهم آن است که در مواجهه با این گونه موقعیت ها بتوانند به شیوه ای صحیح عمل کنند . بعضی افراد حتی قادر به برطرف کردن مسایل روزمره خود نیستند و در

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.