پیشینه و مبانی نظری روان درمانی حمایتی گروهی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه و مبانی نظری روان درمانی حمایتی گروهی دارای ۴۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه و مبانی نظری روان درمانی حمایتی گروهی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری روان درمانی حمایتی گروهی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری روان درمانی حمایتی گروهی :

پیشینه و مبانی نظری روان درمانی حمایتی گروهی

روان درمانی حمایتی گروهی
روان درمانی چیست ؟
روان درمانی به شیوه هایی گفته می شود که در آن مشکلات روانی و عاطفی از طریق بیان مشکلات به یک درمانگر و گفتگو با او درمان می گردد . روان درمانگر به شناخت شما از خود و بهتر شدن توانایی مقابله تان کمک می کند ( پروچاسکا  و جان نورکراس ، ترجمه سید محمدی ، ۱۳۸۳ ).
سابقه فرهنگی – تاریخی روان درمانی
بقراط  روان درمانی علمی – تجربی را از پیش خبر داده بود . این روش از اواسط قرن هیجده بطور مستمر در دنیای غرب مورد استفاده قرار داشته است . آنتوان مسمر  نخستین کسی بود که روش درمانی خود را استفاده علمی از خواب مصنوعی حیوان نامید . با آن که نظریه‌های او بی‌اعتبار قلمداد شدند ، روان درمانی علمی – تجربی به شکل هیپنوتیزم ادامه یافت و بعد به لطف نبوغ فروید  از شهرتی همگانی برخوردار گردید . در دهه‌های اخیر روان درمانی علمی – تجربی با استفاده از نظریه‌های پاولف  و اسکنیر  و نظریه‌های شناختی بیش از پیش گسترش یافته است ( پروچاسکا و جان نورکراس ، ترجمه سید محمدی ، ۱۳۸۳ ).
انواع روان درمانی
روان درمانی انواع خاص بسیاری دارد و تقسیم بندیهای مختلفی بر مبناهای مختلف برای آن صورت گرفته است . از یک تقسیم بندی که طول زمانی روان درمانی مورد توجه بوده روان درمانی را به دو نوع بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم بندی کرده‌اند . در تقسیم بندی دیگری بر حسب تعداد افراد شرکت کننده در روان درمانی دو نوع روان درمانی فردی و روان درمانی گروهی را معرفی کرده‌اند . مهمترین تقسیم بندی بر حسب نوع رویکرد مورد استفاده در طول درمان انجام گرفته است . در این دسته روان درمانی مبتنی بر رویکرد روانکاوی ، رفتار درمانی ، شناخت درمانی و روان درمانی های مبتنی بر روند انسان گرایانه قرار می‌گیرند ( پروچاسکا و جان نورکراس ، ترجمه سید محمدی ، ۱۳۸۳ ). 
اهداف روان درمانی عبارتنداز :
  تغییر الگوهای آسیب زای رفتاری
  بهبود احساس ارزشمندی
  حل و فصل تعارض ها
  روان درمانی به یاد گرفتن مسائلی در مورد خودتان کمک می کند . در بعضی از موارد ، شما یاد می گیرید که چگونه گذشته را درک کرده و آن را با زمان حال تطبیق دهید . در موارد دیگر شما از آن دسته از پاسخ هایتان که مشکلاتی را در زندگی شما ایجاد می کنند آگاه شده و شیوه های تغییر آنها را یاد می گیرید ( پروچاسکا و جان نورکراس ، ترجمه سید محمدی ، ۱۳۸۳ ).
روان درمانی حمایتی
پورافکاری ( ۱۳۸۹ ) رواندرمانی حمایتی را اینگونه تعریف می کند : ” نوعی رواندرمانی که به منظور کمک به بیماران در جریان بحران های ناشی از مسایل اجتماعی یا بیمـاری جسمی مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین به منظور رفـع ناراحتی های ناشی از بیماری روانی و جسمی طولانی یا نقص های فیزیکی بکار برده می شود .” به نظر

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.