پاورپوینت هیدرولوژی عمومی فصل پنجم بارندگی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت هیدرولوژی عمومی فصل پنجم بارندگی دارای ۳۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت هیدرولوژی عمومی فصل پنجم بارندگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت هیدرولوژی عمومی فصل پنجم بارندگی :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۳۵ اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :

بنام خدا
هیدرولوژی عمومی
فصل پنجم
بارندگی
کلیات :
یکی از مهمترین عوامل در چرخه هیدرولوژیک است. رطوبت موجود در هوا تامین کننده آب قابل تجدید و مهمترین منبع حیاتی برای بشر است.
میعان یا condensation به تبدیل شدن بخا ر به آب مایع گفته میشود. بارندگی و میعان در حالتی اتفاق می افتد که هوا اشباع باشد. و حالت اشباع اغلب در اثر سرد شدن اتفاق می افتد.
برای تقطیر یا میعان نیاز به دمای زیر نقطه شبنم و هستک های تقطیر است.
علت نیاز به هستک ها این است که درسطح ذرات ریز آب مایع فشار بخار شدن آب زیاد بوده و نسبت معکوس با شعاع ذرات دارد. یعنی در هنگام میعان، ذره ریز آب مایع بوجود می آید ولی سریع تبخیر میگردد.
هستک های تقطیر :
آب دوست Hygroscopic : با وجود این هستک ها هوا قبل از رسیدن به حالت اشباع هم میتواند میعان داشته باشد. مانند ذرات نمک طعام، که در هوای بالای سطح اقیانوس ها فراوان است
غیر آب دوست Non-hygroscopic : هنگامی در اطراف آنها تقطیر صورت میگیرد که هوا اشباع یا فوق اشباع باشد. ماند گرد وغبار معمولی یا ذرات مواد آلی
قطر هستک ها ۰.۰۰۱ تا ۱۰ میکرون میباشد.
فرآیند بارش :
Precipitation هر نوع رطوبت متراکم شده ای است که به سطح زمین فرو میریزد.
تراکم: میعان یا تبدیل به یخ شدن آنقدر ادامه میابد که اندازه ذره به حدی برسد که بتواند فرو بیافتد. قطرات متراکم شده قطری حدود ۰.۲ میلیمتر دارند ولی پس از همآمیزی قطر هایی معادل ۰.۵ تا ۴ میلیمتر خواهند داشت که میتوانند ریز ش کنند. ولی باید ذرات اولیه بیشتر از ۰.۰۴ قطر داشته باشند که بتوانند در هم همامیزی کنند. در مناطق حاره که قطر ذرات اولیه بدلیل وجود ذرات نمک درشت زیاد است ، هم آمیزی و بارندگی بیشتر است.
فروریختن: فروریختن شرط لازمش رشد ذرات آب تشکیل شده است به حدی که تحت اثر نیروی وزن خودشان سقوط کنند.
شکل های مختلف بارش :
باران: نزولات بصورت قطرات مایع است. شدت بارندگی بر اساس اندازه قطرات تعیین میگردد. چون آب موجود در ابر مقدار محدودی است با افزایش شدت بارش مدت آن کاهش میابد. باران هایی که قطرات آنها به اندازه ای ریزا ست که بندرت به زمین میرسند را drizzle میگویند.
برف: وقتی دمای هوا به مقدار زیر نقطه انجماد برسد تراکم انجام شده و بلور های شش گوشه یخ ساخته میشود.
برفابه: باران یخ زده (Sleet) قطرات منجمد شده باران، قطرات باران جدا شده که در مسیر به هوای بسیار سردی برخورد میکند و یخ میزند. این مسیله وارونگی دما را نشان میدهد.
تگرگ: (Hail) وجود تلاطم و جابجای یا همرفت در ابر ها است. یک تکه از ابر که از بقیه مناطق آن گرمتر است به صورت همرفتی به بالا حرکت میکنند . قطرات باران داخل آن یخ زده و در اثر حرکات همرفتی قطرات و ذرات دیگر به آن میپیوندند. مقطع آن بصورت دوایر متحدالمرکز است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.