پاورپوینت فصل۲۰ مبحث روشهای نگهداری رفتارهای مطلوب


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت فصل۲۰ مبحث روشهای نگهداری رفتارهای مطلوب دارای ۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت فصل۲۰ مبحث روشهای نگهداری رفتارهای مطلوب،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت فصل۲۰ مبحث روشهای نگهداری رفتارهای مطلوب :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۶ اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :

*بسم الله الرحمن الرحیم*
* روانشناسی پرورشی نوین
* فصل۲۰ مبحث : روشهای نگهداری رفتارهای مطلوب
*روشهای نگهداری رفتارهای مطلوب :
پس از انکه به کمک روشهای پیش گفته نیرومندی یک رفتار مطلوب را به حد دلخواه
افزایش دادیم بالید ان را حفظ کنیم . روانشناسان رفتاری راههایی را به این منظور پیشنهاد دادند که این تد ابیر برنامه های تقویت نام دارند .
برنامه های تقویت :
۱- تقویت پیاپی ۲- تقویت ناپیاپی
۱- تقویت پیاپی: اگر بخواهیم رفتار تازه ای را به کسی یاد بدهیم یا فراوانی رفتار های موجود در خزانه رفتاری او را به سطح دلخواه بالا ببریم باید تمامی پاسخ های مورد نظر را تقویت کنیم.
اما پس از انکه رفتار به خوبی اموخته شد دیگر نیازی به تقویت پیاپی نیست و جای ان باید تقویت ناپیاپی داده شود.
۲- تقویت ناپیاپی: در تقویت ناپیاپی که به هن تقویت سهمی نیز گفته میشود بعضی از پاسخ ها تقویت میشوند نه همه انها. در تقویت پیاپی رفتار در مقابل خاموشی بسیار حساس است اما تقویت ناپیاپی در مقابل خاموشی مقاوم تر است . بنابراین برای نگهداری یک رفتار تازه اموخته شده لازم است پس از یک دوره تقویت پیاپی رفتا ر را وارد یک دوره تقویت ناپیاپی کنیم .
تقویت برنامه های ناپیاپی متنوع اند.مهمترین انها به قرار زیر است.
برنامه نسبت ثابت: وقتی که تقویت پاسخ معینی از دانش اموز به دادن تعداد ثابتی از ان نوع پاسخ وابسته شود برنامه تقویت را نسبت ثابت می نامند. خصوصیت مهم برنامه نسبت ثابت این است کمه در ان سرعت پاسخ دهی دانش اموز بسیار بالا است.
برنامه نسبت متغیر : در برنامه نسبت متغیر بر دانش اموز معلوم نیست که بعهد از دادن چند پاسخ تقویت خواهد شد اما میداند که دیر یا زود تقویت در یافت خواهد کرد. در این برنامه تقویت گاه پس از یکی دو پاسخ و زمانی بعد از چندین پاسخ داده میشود.
برنامه فاصله ثابت: در برنامه فاصله ثابت دانش اموز بعد از گذشت مدت زمان ثابتی از پاسخدهی تقویت میشود. خصوصیت مهم برنامه فاصله ثابت این است که چون شخص از قبل میداند که چه وقت تقویت خواهد شد پس از هربار تقویت شدن ممکن است پس از مدتی از پاسخ دادن باز بماند و وقتی که لحظات اخر فاصله زمانی فرا میرسد به پاسخ دادن بپردازد.
برنامه فاصله متغیر: در برنامه فاصله متغیر فاصله های زمانی بین تقویتها متغیر است و دانش اموز از پیش نمیداند که پس از پاسخدهی چه وقت تقویت خواهد شد اما مطمئن است که دیریا زود تقویت میشود. در این برنامه نیز مانند برنامه فاصله ثابت میانگین فاصله زمانهایی که در ان برنامه تقویت داده میشود رقمی ثابت است.
به طور کلی برنامه تقویتی نسبت متغیر بیشترین نرخ پاسخ دهی را تولید میکند. بعد از ان به ترتیب برنامه های نسبت ثابت- فاصله متغیر- فاصله ثابت- و بالاخره برنامه تقویت پیوسته قرار دارند.
پیاپی
انواع برنامه های تقویت
ناپیاپی
ثابت متغیر
نسبتی فاصله ای نسبتی فاصله ای

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.