پاورپوینت بازار سرمایه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت بازار سرمایه دارای ۷۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت بازار سرمایه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت بازار سرمایه :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۷۸ اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :

بازار سرمایه
*سرفصل ها*
در این ارائه بدین موارد می پردازیم :
ابتدا تعاریف بازار سرمایه ، دلایل اهمیت و نقش بازار سرمایه در اقتصاد ، تاریخچه ای از بازار سرمایه در ایران و شمای کلی بازار سرمایه را بیان میکنیم و در ادامه به توضیحاتی درباره کارکردهای بازار و نهادهای بازار سرمایه می پردازیم
سپس انواع بازارها ، و توضیحاتی درباره بازار ها و اصطلاحات مربوطه به بازار ها ، ابزارها (به عنوان نمود اصلی بازار سرمایه) تشریح می گردد و نوآوری های اخیر در این حوزه ها را بررسی می کنیم.
در ادامه به بررسی جایگاه بازار سرمایه ایران و مقایسه آن با بازار پول و نیز بازار سرمایه سایر کشورها پرداخته می شود.
و در نهایت در بخش ضمیمه یک توضیح مختصری درباره M&A و ضمیمه دو دلایل و عوامل بحران مالی سال ۲۰۰۸ بررسی می گردد.
از آنجائیکه سرمایه جزئی ضروری برای تولید خروجی در اقتصاد است . بازار سرمایه برای عملکرد اقتصاد ضروری است.
بازار سرمایه، بازاری جهت تسهیل خرید و فروش ابزار های مالی است (اوراق مالکیت، اوراق بدهی).
این بازار بین تامین کنندگان سرمایه یعنی سرمایه گذاران حقیقی (خرد ) و سرمایه گذاران حقوقی(نهادی ) و متقاضیان سرمایه (شرکت ها ،دولت،یا اشخاص)کانال ارتباطی برقرار می کند .
به طور خاص دو شاخه از ابزارهای مالی وجود دارد که سرمایه در آن دخیل است اوراق مالکیت( سهام ) و اوراق بدهی (اوراق قرضه)
بازار سرمایه محلی برای خرید و فروش دارایی های مالی با سررسید بیش از یک سال و یا حتی بدون سررسید است.
بازار سرمایه بین تامین کنندگان سرمایه (نظیر سرمایه گذاران حقیقی(خرد) و سرمایه گذاران حقوقی(نهادی) و متقاضیان سرمایه (نظیر شرکت ها ، دولت و یا اشخاص) کانال ارتباطی ایجاد می کنند .
بازار سرمایه به عنوان یکی از نهاد های مالی فعال در اقتصادها ، نقش برجسته ای در تقویت رشد اقتصادی ، اشتغال زایی ، سرمایه گذاری و … دارد.
تعریف اهمیت و نقش بازار سرمایه
با توجه به پتانسیل بازار سرمایه در تحریک رشد اقتصادی و افزایش اشتغال ، توجه به این بازار و بسترسازی جهت توسعه آن می تواندتاثیر مثبت و معناداری بر بهبود وضعیت متغیرهای کلان اقتصادی و در نتیجه بهبود رفاه اقتصادی کشور داشته باشد.
این بازار، سرمایه‌های کاری و ثابت در اختیار صنایع قرار می‌دهد و برای بدهی‌های میان‌مدت و بلند‌مدت دولت، اعتبار مالی تهیه می‌کند.
در بورس اوراق بهادار که نمود بارزی از بازار سرمایه می باشد ، سهام و سرمایه شرکت ها مورد معامله قرار می گیرد. این امر باعث میشود که مازاد نقدینگی افراد به جای سرریز شدن به بازار کالا به شرکت ها سرازیر شده و باعث تامین مالی شرکت ها شده و در نهایت تولید را افزایش دهد. تولید بیشتر عرضه را متعادل تر کرده و می تواند به تقاضای فزاینده در بازار کالا و خدمات پاسخ داده و مانع تورم شود. از طرف دیگر شرکت به یک منبع ارزان قیمت تامین مالی دسترسی داشته در نتیجه قیمت تمام شده محصولاتش، افزایش ناگهانی نخواهد داشت.
اتفاق مهم دیگری که در بازار سرمایه می افتد این است که نقدینگی به محض ورود به بازار سرمایه، به عنوان یک شریک، درگیر بازار گشته و در مواقع بحرانی، دولت ها می توانند ورود و خروج نقدینگی از این بازار را کاملاً تحت سیاست های خود قرار دهند. در واقع نقدینگی وارد شده در بازار سرمایه در صورتی می­تواند از این بازار خارج شود که جایگزینی داشته باشد و این مهم جبران کننده نقص بازار پول است. چرا که نقدینگی در بازار پول می­توانست هر موقع که مایل باشد و بدون هیچ جایگزینی از بازار پول خارج شده و دولت را در اعمال سیاست های خود بر آن بازار محدود کند. در واقع بازار سرمایه نه تنها یک وسیله بلکه یک نیاز غیر قابل جایگزین در این مقطع از اقتصاد جهانی است.
تعریف اهمیت و نقش بازار سرمایه

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.