پاورپوینت عنوان حسابداری منابع انسانی و سرمایه فکری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت عنوان حسابداری منابع انسانی و سرمایه فکری دارای ۴۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت عنوان حسابداری منابع انسانی و سرمایه فکری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت عنوان حسابداری منابع انسانی و سرمایه فکری :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۴۵ اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :

بسم الله الرحمن الرحیم
عنوان: حسابداری منابع انسانی و سرمایه فکری
مقدمه
امروزه موفقیت هر شرکت به میزان توانایی آن در سازگاری و همگام شدن با رشد سریع فناوری و تغییرات بازار بستگی دارد، در این راستا آنچه که سازمانها را از یکدیگر متمایز میسازد صرف نظر از سرمایه، فناوری، تجهیزات، مواد اولیه و … نیروی انسانی متخصص و کارآمد است که در واقع میتوان آن را مهمترین عامل مؤثر در موفقیت یا شکست سازمانها دانست .
در مباحث جدید مدیریت، موضوع منابع انسانی و راهکارهای ارزیابی آن جایگاه و اهمیت ویژه ای یافته است که از یک طرف جزء منابع لایزال تلقی میشود و از طرف دیگر کم توجهی به آن کلیه ی منابع دیگر را تحت تأثیر قرار خواهد داد. ماحصل این مباحث باعث شده است که امروزه تردیدی نسبت به ارزشگذاری منابع انسانی سازمانها وجود نداشته باشد .
مطالعاتی که تاکنون صورت پذیرفته مؤید آن است که اطلاعات حسابداری منابع انسانی بر رفتار استفاده کنندگان گزارشهای مالی مخصوصاً سرمایه گذاران، تحلیلگران مالی و مدیران سازمانها تأثیرات مثبت و با اهمیتی دارد . به طور خلاصه، حسابداری منابع انسانی بیان میدارد که باید با منابع انسانی در سازمان دقیقا مشابه داراییهای فیزیکی برخورد کرده و ارزش خدمات انسانی را نیز مانند داراییهای مشهود در ترازنامه نشان داد.
تعریف حسابداری منابع انسانی
حسابداری منابع انسانی را میتوان تشخیص، کمی سازی و گزارشدهی تواناییهای کارکنان سازمان دانست.
حسابداری منابع انسانی دربرگیرنده ی روشهای شناخت و اندازهگیری داده ها در منابع انسانی و ارتباط این اطلاعات جهت بخشهای مربوط است .طبق تعریف انجمن امریکا منابع انسانی عبارت است از فرآیند تشخیص و اندازه گیری و گزارش این اطلاعات به افراد علاقهمند و ذینفع .
انجمن امریکایی حسابداری منابع انسانی را اینگونه تعریف کرده است: کمیته ی حسابداری منابع انسانی انجمن آمریکایی سلسله مراحلی که به تشخیص و تأمین داده های مورد نیاز و مربوط به منابع انسانی کمک میکنند و موجب انتقال این اطلاعات به طرفهای ذینفع میشوند.
تاریخچه ی حسابداری منابع انسانی
بر اساس اسناد و مدارک باستان شناسان شاید بتوان گفت اولین روش ارزشگذاری منابع انسانی روش ارزش مبادله ای بوده است که در روم باستان جهت خرید و فروش برده مورد استفاده قرار میگرفت اما پس از لغو قانون برده داری در جهان این روش عملاً منسوخ گردید.
از طرفی اولین سیستم هزینه یابی انسانی به دوره ی هخامنشیان در ایران باز میگردد، دراواخر سال در۱۳۱۲ شمال غربی صفه ی تخت جمشید حدود چهل هزار لوحه ی گلی کشف شد. این .لوحه ها نشان دهنده ی اولین نظام پرداخت حقوق به کارگران در جهان بوده است.
همچنین این کتیبه ها نشان میدهد بر خلاف اماکنی مانند اهرام ثلاثه ی مصر که توسط بردگان به زور شلاق و بی حرمتی به جایگاه انسانی بنا شده . تخت جمشید توسط استادان و کارگران آزاد در ازای دریافت حقوق و دستمزد بنا شده است ،

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.