پاورپوینت آندایزینگ پروسه ای


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت آندایزینگ پروسه ای دارای ۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت آندایزینگ پروسه ای،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت آندایزینگ پروسه ای :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۹ اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :

بنام خدا
مقدمه
آندایزینگ پروسه ای الکتریکی می باشد که درآن آلومینیوم اکسترود شده به روش الکتریکی به آند متصل شده و کاتد را از میله های یکنواخت آلومینیوم درنظر می گیریم. رایج ترین الکترولیت مصرفی برای آندایز ساختمانی (architectural anodizing) ، اسید سولفوریک بوده و غلظت آن ۲۰۰-۱۶۰ گرم بر لیتر، درجه حرارت کاری معمولاً ۲۲-۱۸ درجه سانتیگراد ودانسیته جریان بهینه برای عملیات ۱.۸-۱.۴ آمپر بر دسی متر مربع می باشد. برای جلوگیری از افزایش بیش از حد درجه حرارت در پروسه آندایز، سرد کردن و تلاطم الکترولیت ضروری است.
۱
شماتیکی از پوشش آندایز روی سطح قطعه آلومینیومی
اکسید آندی با سرعتی حدود ۱ میکرون درهر ۳-۲ دقیقه رشد می کند. برای ایجاد لایه آندایزی در حدود ۲۰میکرون، حدود ۴۰دقیقه زمان نیاز است.
واکنش آندی:
۲ Al (metal) + 3H 2 OAl 2 O 3  (oxide coating) + 6H +  + ۶e –
آلومنیوم با آب واکنش داده و پوشش اکسید آندی ایجاد می کند.
واکنش کاتدی:
پروسه احیاء در سطح کاتد بصورت زیر رخ می دهد:
۶H +  +۶e –  ۳H 2  (gas)
گاز هیدروژن در کاتد آزاد شده و بصورت حبابهایی در طول پروسه آندایز دیده می شود.
با جمع ۲ واکنش بالا، واکنش زیر بدست می آید:
۲ Al (metal) + 3H 2 O > Al 2 O 3  (oxide coating) + 3H 2  (gas)
فلز آلومینیوم اکسید(آندایز) شده و گاز هیدروژن در کاتد آزاد می شود.
۲
آندایز اسید اکسالیک در سال ۱۹۲۳ در ژاپن ثبت گردید و بعدها بطور گسترده در آلمان خصوصاً برای کاربردهای معماری مورد استفاده قرار گرفت. در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ قطعات آلومینیومی اکسترود و آندایز شده، موادی بسیار متداول در صنایع ساخت و ساز و معماری بودند ، ولی به تدریج با قطعات پلاستیکی ارزانتر و پوشش های پودری جایگزین شدند. فرایند اسید فسفریک جدیدترین پیشرفت صورت گرفته در حوزه آندایزینگ می باشد، ولی اغلب به عنوان فرایند آماده سازی برای چسب ها و رنگ های آلی بکار برده می شود .
 
تاریخچه آندایز
در سال ۱۹۲۳ برای اولین بار از روش آندایز در مقیاس صنعتی و برای حفظت از قطعات دورالومینی(آلیاژ آلومینیومی رسوب سختی شونده) هواپیمای دریایی در مقابل خوردگی استفاده گردید. این فرایند آندایزینگ بر پایه اسید کرومیک، روش بنگو-استوارت ( (Bengough-Stuart ) نامیده شد و مستندات آن در مشخصات دفاعی انگلیس( DEF (STAN 03-24/3 ثبت گردید. امروزه این روش با اندکی تغییرات هنوز استفاده می شود. خیلی زود مدل های تغییر یافته این فرایند معرفی شدند. اولین فرایند آندایز اسید سولفوریکی توسط گاور و برایان( Gower and (O”Brien در سال ۱۹۲۷ معرفی گردید. اسید سولفوریک خیلی زود به متداولترین الکترولیت آندایز بدل گردید.
۳

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.