پاورپوینت هوا و اقلیم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت هوا و اقلیم دارای ۵۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت هوا و اقلیم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت هوا و اقلیم :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۵۵ اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :

بنام خدا
۱
بخش اول
هوا و اقلیم
همانگونه که پیشتر گفته شد، محدوده مورد مطالعه در این پروژه (محدوده مستقیم)، در دو استان لرستان و خوزستان واقع شده است و سهم بیشتری از مسیر در حدود ۸۲ درصد آن در استان لرستان و مابقی در استان خوزستان قرار دارد (۱۸ درصد). به همین دلیل بررسی اقلیمی صورت گرفته بر مبنای ایستگاههای سینوپتیک و کلیماتولوژی این ۲ استان در محدوده مورد مطالعه، بررسی شده است.
– سیستم‌های موثر بر منطقه استان لرستان
در فصل زمستان سه مرکز فشاربر جوی ایران در منطقه مورد مطالعه غلبه دارند که عبارتند از پر فشار سیبری، پر فشار آزروس و کم فشار مدیترانه‌ای و علاوه بر اینها مرکز پر فشار کلاهک قطبی، کانادایی و اطلس شمالی بر منطقه اثر می‌گذارند و در طول تابستان پرفشار اقیانوس هند، پرفشار اطلس شمالی و مرکز کم‌فشار آسیایی بر فعل و انفعالات جوی منطقه سیطره دارند.
مرکز کم فشار آسیایی در این ارتباط بر مرکز کم فشار ایران تأثیر می‌گذارند و منشاء اثرات ملموسی در منطقه مورد مطالعه و به خصوص جنوب و جنوب غربی آن می‌گردد.
توده هوای سیبری در بخش‌های شمالی استان تأثیر بیشتری داشته و موجب برودت هوا و ریزش‌های جوی می‌گردد که عموماً به شکل برف و توأم با سرمای شدید است. در حقیقت ملاک زمستان‌های سرد منطقه مورد مطالعه، دامنه نفوذ این توده هوا به این محدوده می‌باشد.
۲
مرکز پرفشار کلاهک قطبی که از طریق اروپای شرقی زبانه‌ای ایجاد و از نواحی آذربایجان به منطقه نفوذ می‌نماید، حامل هوای سرد می‌باشد و در برخی موارد ریزش‌های سنگین برف را موجب می‌گردد.
توده هوای آزروس پس از عبور از قاره اروپا و گاه شمال آفریقا به منطقه وارد و موجب ریزش جوی می‌گردد.
سیستم کم‌فشار مدیترانه مهمترین سیستم باران‌زا بر روی منطقه است که با توجه به وجود ارتفاعات زاگرس تأثیر این سیستم بر روی منطقه تشدید می‌گردد.
سیستم کم‌فشار سودان اکثراً از طریق خوزستان وارد منطقه مورد مطالعه می‌شود و موجب ریزش‌های جوی به شکل باران در مناطق پست و در ارتفاعات به صورت برف می‌باشد.
در طول تابستان توده هوای گرم عربستان و صحرا بر مناطق جنوبی و جنوب غربی استان تأثیر گذارده و موجب افزایش دما می‌گردد. جریان‌های پرفشار اروپایی و آزروس که از طریق اروپا وارد محدوده مطالعاتی می‌شوند، گاهی در طول تابستان موجب بارندگی‌هایی می‌باشند.
۳
– سیستم‌های موثر بر منطقه خوزستان
سیمای اقلیمی منطقه مورد بررسی در این استان و پدیده‌های هواشناسی آن پیرو ویژگی‌های طیف وسیعی از ارتفاعات به مقدار زیادی شکل گرفته است. این منطقه امتیازات محدوده‌های آبریز زاگرس غربی، نسبت به جریانات مرطوب جوی را نیز دارا می‌باشد. به این مفهوم که نسبت به محور حرکت سیستم‌های باران‌زای غربی، جزء نخستین مناطقی از کشور محسوب می‌شود که فرسایش رطوبتی هوا روی آنها انجام می‌گیرد. این موقعیت به همراه اثرات اوروگرافیک، صعود انبوه هوای مرطوب بر دامنه‌های کوهستان‌ها، باعث شده است که ‌آورده‌های مهم جوی در منطقه و زهکشی آن در حوزه‌های مذکور، یکی از منابع عظیم آبی ایران را بوجود آورد.
منشاء عمده بارندگی در حوزه مورد بحث، جریان‌های هوای نم داری است که به همراه مرکز کم‌فشار مهاجر از سمت مدیترانه، خلیج‌فارس و دریای سرخ و بالاخره اطلس شمالی و دریای سیاه به منطقه می‌رسند.
رژیم بارش در منطقه مورد مطالعه مدیترانه‌ای و یا تیپ‌های مشتق از آن است به این مفهوم که فصل خشک مطلقاً منطبق بر تابستان و فصل بارندگی متمرکز بر زمستان است. قریب به ۹۶ درصد بارش‌ها در فاصله ماههای آبان لغایت اردیبهشت واقع می‌گردد و حداکثر بارش اکثراً در یکی از ماههای دی یا بهمن رخ می‌دهد و در هر ماه حدود ۱۸ درصد بارندگی سالانه را در برمی‌گیرد.
۴

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.