پاورپوینت جو سازمانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت جو سازمانی دارای ۱۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت جو سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت جو سازمانی :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۱۱ اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :

بنام خدا
جو سازمانی
تعریف جو سازمانی: هنگامی که از جو سازمانی صحبت می شود ،افراد عادی تصویری از جو زمین راکه همچون هاله ای تمام وجوه زندگی انها را احاطه کرده است ، به یاد می آورند . درگفتگوهای روزانه در سازمانها و نهادها ، واژه های جو متشنج ،جو مسموم ،جو ناآرام و….. بارها به کار گرفته می شود . ولی کمتر به مفاهیم علمی ان توجه می شود وروشهای شناخت آن نیز کمتر مورد تحقیق قرار می گیرد . از نظر لغوی جو عبارت است ز:((اطراف ویا آنچه که بر چیز دیگر احاطه دارد(فضا ، مابین زمین وآسمان )) (( هوی و میسکل )) جو سازمانی را دریک مدرسه ، چنین تعریف می کند : جو یا اقلیم سازمانی ،اصطلاح وسیعی است که به ادراک معلمان از محیط عمومی کار در مدرسه اطلاق می شود ومتاثر از سازمان رسمی ،غیر رسمی ، شخصیت افراد ورهبری سازمانی است . (لیتوین ) و (روبرت استرینج ) جو سازمانی را چنین تعریف می کنند : ادراکاتی که فرد از نوع سازمانی که در آن کار می کند دارد واحساس او به سازمان بر حسب ابعادی مانند استقلال ،ساختار سازمانی ، پاداش ، ملاحظه کاریها ،صمیمیت و حمایت و صراحت .علاقه بند جو سازمانی به کیفیت درونی سازمان ، انگونه که اعضای سازمان این کیفیت را تجربه و ادراک می کنند تعبیر می کند . هالپین وکرافت در تعریف جو سازمانی می گویند : ویزگی های درونی که یک سازمان را از سازمان دیگر متمایز می سازد وروی رفتار افراد آن تاثیر می گذارد ،جو سازمانی نامیده می شود . این جوسازمانی به وسیله ادراکات کارکنان وتوصیف های آنان از ویژگی های درونی سازمان سنجیده می شود . به طور کلی صاحب نظران تعاریف متعددی از جو بیان داشته اند ، ولی نکته ای که دراکثر تعاریف آنها مشترک است ،این است که جو سازمانی براساس ادراک کارکنان از محیط سازمان سنجیده می شود .
تفاوت جو با فرهنگ سازمان :
مفهوم جو سازمانی در دهه شصت متداول ورایج شد ،مقدم بر فرهنگ سازمانی است که در اواخر دهه هشتاد رشد وتکامل یافت . جو وفرهنگ سازمانی هردومقولاتی هستند که برای توصیف ویزگی های سازمان وواحدهای مربوطه استفاده می شوند . علی رغم ارتباط زیاد این دو مفهوم ،همچنان آن دو از یکدیگر متمایز می باشند .
ریچارد واشنایدر معتقدندکه جو سازمانی به دیدگاههای سازمانی ،اقداماتوروشهای رسمی و غیررسمی اطلاق می گردد.
شرمرهورن و جان معتقدند که فرهنگ سازمانی سیستمی از عقاید وارزشهای مشترک است که رفتار و اعضای سازمان راراهنمایی وهدایت می کند .
جو سازمانی به طور نسبی یک خصوصیت احاطه کننده ودر بردارنده برای یک سازمان است وبرعکس فرهنگ ، خصوصیتی است بطور کامل سازمان را احاطه می کند .
فرهنگ سازمانی با طبیعت ،اعتقادات ،انتظارات درباره زندگی سازمانی ارتباط پیدا می کند درحالی که جو عبارت است از شاخصی به منظور تعیین این که ایا این باورها وانتظارات تحقق یافته اند.
به طور خلاصه در مورد تفاوت جو وفرهنگ می توان گفت :
فرهنگ با این نکته که چگونه کار مدرسه خوب انجام می شود سر وکار دارد ، درحالی که جو باادراکات واحساسات نسبت به محیط داخلی سروکاردارد.
– فرهنگ سازمانی مجموعه ای از جهت گیریهای مشترک است که سازمان را یکپارچه نگه می دارد وهویت ممتازی به ان می دهد در حالیکه اقلیم درادراک مشترک نهفته است .
-فرهنگ ،فرضها ،ارزشها وهنجارها ی مشترک است وجوفادراک مشترک افراداز رفتار است .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.