پاورپوینت مبحث سرطان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت مبحث سرطان دارای ۱۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت مبحث سرطان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت مبحث سرطان :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۱۴ اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :

مراقبت های پرستاری در پیشگیری و کنترل درد و خستگی در بیماران سرطانی
۱
مقدمه
بررسی ‌ ها نشان می ‌ دهد؛ متوسط سن ابتلا به سرطان پستان در ایران، به عنوان شایع ترین بدخیمی در بین زنان در مقایسه با سایر کشورها، یک دهه کمتر می باشد . امروزه روشهای مختلف در درمان این بیماری صعب العلاج بکار گرفته می ‌ شود که جراحی، شیمی ‌ درمانی، اشعه ‌ درمانی، هورمون درمانی از رایج ترین آنها است . خستگی مرتبط با سرطان یکی از عوارض شایع ناشی از درمان ‌ ها محسوب می ‌ شود که اغلب، وضعیتی آزاردهنده ‌ تر از درد در بین مبتلایان به سرطان است . براساس تعریف شبکه جامع ملی سرطان خستگی مرتبط با سرطان، علامتی ذهنی، ناخوشایند و مقاوم به صورت خستگی جسمی، عاطفی و شناختی است که در ارتباط با بیماری سرطان یا درمان ‌ های مرتبط با آن ایجاد و در عملکرد طبیعی فرد اختلال ایجاد میکند . برخی از عوامل تشدیدکننده آن عبارت اند از:
اختلالات خواب،کم خونی، بیماری ‌ های همراه مانند بیماری شریان های کرونر، مشکلات روانی و عوارض داروها .
بروز این خستگی ۹۰_۶۰ درصد گزارش شده است.
خستگی با نوع سرطان نیز ارتباط دارد (لنفوما،پستان،پانکراس و..).
خستگی مرتبط با سرطان، به علل مختلف از جمله تولید مواد زائد به دنبال تخریب تومور از سلولها طی درمان است.
عوامل ایجادکننده ی تسریع کننده خستگی مرتبط با سرطان، متعدد و متنوع هستند. شناخت این عوامل در پیشگیری از ابتلا و یا تسریع درمان خستگی ناشی از سرطان کمک کننده است. برخلاف سایر خستگی‌ها خستگی سرطان با استراحت بر طرف نمی‌شود.
۲
مقدمه
برای تشخیص وتایید خستگی سرطان ۴ویژگی معرفی شده است:
کا هش یا فقدان انرژی روزانه، به مدت حداقل دو هفته یا بیشتر
ناراحتی و اختلال عملکرد
وجود شواهد بالینی دال بر حضور خستگی ناشی از سرطان و درمان های مربوطه
فقدان شرایط روان پزشکی مانند افسردگی.
خستگی مرتبط با سرطان با علائم تحلیل قوای جسمی، کاهش فعالیت، فقدان انرژی و خلق افسرده مشخص می شود. اختلالات همراه به صورت اضطراب، افسردگی، اختلالات خواب، کاهش تمرکز و حافظه و اختلالات تغذیهای مثل بیاشتهایی، کاهش کیفیت زندگی، کاهش بقا و افزایش مرگ ومیر ایجاد می‌شود. هزینه‌هایی که به دنبال کاهش فعالیت بیمار، از دست دادن شغل بیمار یا مراقبین او ایجاد می‌شود، روند درمان را مشکلتر می‌کند. خستگی ممکن است به عنوان یک علامت اولیه، قبل از تشخیص سرطان و طی درمان ظاهر شود و حتی مدتها پس از اتمام درمان در فرد به صورت پایدار در بازماندگان باقی بماند. این نوع خستگی تنها به مرحله حاد بیماری اختصاص ندارد، بلکه علامتی مقاوم و شایع در بین۳۰_۱۷ درصد بازماندگان از سرطان است. با این وجود بسیاری از مطالعات اوج شدت خستگی را در طول دوره درمان های مربوط به سرطان مانند اشعه درمانی ذکرکرده اند. رویکرد هایی که امروزه در درمان خستگی ناشی از سرطان اتخاذ میشود به دو دسته روش های دارویی و غیر دارویی تقسیم میشود. درمان‌های غیر دارویی مثل طب مکمل و جایگزین، فواید بسیاری در مقایسه با درمان‌های دارویی دارند. که میتوان به مواردی چون دارای مکانیسم عمل مشخص، سهولت پذیرش همگانی، کم هزینه اشاره کرد.
۳
درمان های غیر دارویی خستگی
ورزش، روانی اجتماعی، طب مکمل و جایگزین، موسیقی، لمس، ماساژ، دارو گیاهی، طب سوزنی یا فشاری، آرام سازی، مدیتیشن، یوگا، خواب، مداخلات رفتاری شناختی، آموزش، گروه های حمایتی مشاوره فردی، روشهای سازگاری، ذخیره انرژی، مدیریت استرس، خنده، تجسم هدایت شده و تغذیه. با توجه به این که عوامل بی شماری در ایجاد خستگی مرتبط با سرطان دخیل هستند، باید درمان خستگی قبل از تبدیل به یک عارضه مزمن و مشکل ساز، انجام گردد. با توجه به شخصیت فرد، وضعیت روانی و وسعت بیماری باید از روش‌های متعدد و متنوع در درمان خستگی استفاده شود. دامنه وسیعی از مداخلات دارویی و غیر دارویی در جهت کاهش خستگی مرتبط با سرطان بررسی شده اند.
۴

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.