پاورپوینت پانکراتیت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت پانکراتیت دارای ۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت پانکراتیت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت پانکراتیت :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۶ اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :

پانکراتیت
به نام خدا
پانکراس غده ای است که دو بخش دارد: ۱.درون ریز که هورمون های انسولین وگلوکاگون را ترشح می کند. ۲.برون ریز آنزیم های گوارشی آمیلاز و لیپاز را ترشح می کند. پانکراس در LUQ قرار دارد. پانکراتیت: به التهاب پانکراس(لوزالمعده)گویند. پانکراس از دو بافت به نام های آسینی وجزایر لانگر هانس تشکیل شده است که بخش اعظم آن را بافت آسینی تشکیل می دهد. ۱.بافت آسینی: حجم عمدهای از پانکراس را تشکیل می دهد که دو آنزیم گوارشی آمیلاز ولیپاز را ترشح می کند وآنرا از طریق آمپول واتر به درون دوازدهه میریزد. ۲.بافت جزایر لانگرهانس: هورمون های انسولین وگلوکاگون را که در تنظیم قند خون نقش دارند را ترشح میکند.
چهار علت ایجاد پانکراتیت: ۱.علل متابولیکی ۸۰% مثل مصرف الکل ۲.علل مکانیکی ۹%مثل سنگ کیسه صفرا ۳.علل عروقی ۱۱% مثل ترومبوآمبولی ۴.عفونی مثل هپاتیت.اوریون….. پانکراتیت به دو دسته حاد ومزمن تقسیم می شود. ۱.پانکراتیت حاد: در اثر انسداد آمپول واتر بر اثر عوامل ذکر شده باعث برگشت آنزیم های گوارشی آمیلاز ولیپاز به درون پانکراس شده که این برگشت باعث التهاب واتساع پانکراس می شود ودر نهایت کاهش خونرسانی به پانکراس وبه ایجاد پانکراتیت حاد می انجامد. ۲.پانکراتیت مزمن: در اثر تخریب بافت آسینی وخونریزی ایجاد می شود. تخریب بافت آسینی عمدتا به دلیل مصرف طولانی مدت الکل .مسمومیت دارویی.ایسکمی وبیماری های عفونی رخ می دهد. با مصرف الکل |لاگ های پلاکتی در بافت آسینی رسوب می کند که این رسوب باعث انسداد وجریان یافتن آنزیم ها به درون دوازدهه می شود که سبب خود هضمی و نکروز وخونریزی پانکراس می شود.
علائم ونشانه ها: ۱.درد شدید و پایدار در ناحیه LUQ که به اپی گاستر یا پشت تیر میکشد. ۲.شدت درد با خم شدن به جلو کاهش می یابد. ۳.درد ۱-۴ساعت پس از خوردن غذای سنگین یا الکل ایجاد می شود. ۴.تهوع و استفراغ. ۵.تندرنس شکمی. ۶.بروز علائم شوک(تاکیکاردی.هیپوتانسیون.تعریق) ۷.تب. ۸.علامت کولن وگری ترنر بر روی شکم. عوارض: ریوی:آتلکتازی-سندروم دیسترس تنفسی بالغین ARDS قلبی-عروقی:خونریزی-هیپوولمی-دپرسیون میوکارد متابویک:هیپوکلسمی-هیپوگلیسمی-هیپرلیپیدمی- DIC

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.