پاورپوینت بیماریهای قارچی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت بیماریهای قارچی دارای ۱۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت بیماریهای قارچی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت بیماریهای قارچی :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۱۳ اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :

بنام خدا
بیماریهای قارچی را براساس مکان اولیه عفونت به گروههای ذیل تقسیم می کنند: بیماریهای قارچی سطحی بیماریهای قارچی جلدی بیماریهای قارچی زیر جلدی بیماریهای قارچی احشایی بیماریهای قارچی سطحی : در این نوع آلودگی، قارچ عامل، سطح شاخی و غیر زنده پوست ونیز ساقه ی مو رو را تحت تاثیر قرار می دهد.هیچ بافت زنده ای مورد تهاجم قرار نمی گیرد و پاسخ سلولی از طرف میزبان دیده نمی شود . عموما تغییرات آسیب شناسی نیز دیده نمی شود.این نوع آلودگی آنقدر بی ضرر است که معمولا بیماران از آن آگاه نمی شوند. این بیماریها به خارجی ترین لایه پوست، ناخن، مو و غشاهای مخاطی محدود می شوند. تینه‌آ ورسیکالر نوعی عفونت قارچی مزمن و سطحی پوست است که بصورت لکه‌های نامنظم و پوسته‌ پوسته قهوه ای شبیه به نقشه های جغرافیایی ظاهر می‌شود. این ضایعات در تنه، گردن و بازو ظاهر میشوند. در مناطق گرمسیری ضایعات بیشتر در صورت مشاهده می شود.
در افراد دارای پوست روشن، نواحی درگیر تیره تر از پوست سالم است. ابتدا ضایعات به رنگ صورتی روشن بوده و به مرور زمان به رنگ قهوه ای کم رنگ تبدیل می شوند. در افراد دارای پوست تیره، ضایعات بی رنگ یا روشن تر دیده می شوند. علایم بیماری در تماس با نور خورشید و رطوبت تشدید می یابد. بیماری انتشار جهانی دارد، ولی در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر شایعتر است.
عامل بیماری
عامل اتیولوژیک بیماری قارچ مخمری مالاسزیا فورفور می‌باشد.
مالاسزیا مخمر چربی دوستی است که جزو فلور طبیعی پوست انسان و سایر حیوانات خونگرم می باشد. این ارگانیسم مسئول تعدادی از عفونت های جلدی انسانی از جمله پی تی ریازیس ورسیکالر (تینه آ ورسیکالر)، و شوره سر است، هیف‌ها لایه‌ شاخی پوست را مورد حمله قرار داده، و باعث پوسته پوسته شدن و پیگمانتاسیون پوست می‌شوند.
گمان می رود کلنیزاسیون این مخمرها، با افزایش فعالیت غدد سباسه و بالا رفتن غلظت چربیهای پوست در زمان بلوغ مرتبط باشد.
ضایعات تینه آ ورسیکالر منطبق بر پراکندگی غدد سباسه در سطح بدن بوده و بیشتر در ناحیه سینه، پشت و بازوها مشاهده می شود. مشخص شده که افراد مبتلا نسبت به افراد سالم پوست چرب تری دارند.
تشخیص آزمایشگاهی:
۱- ازمایش مستقیم: نمونه جمع آوری شده از تراش پوست محل ضایعه توسط لبه تیز بیستوری یا نوار چسب اسکاچ جهت بررسیهای میکروسکوپی مورد استفاده قرار می گیرد. در لام مستقیم، سلولهای مخمری به شکل خوشه هایی از سلولهای گرد با جدار ضخیم و هیف های کوتاه، پهن و غیر منشعب (“spaghetti and meat balls”)
مشاهده می شود.
۲- کشت: کشت ضروری نیست اما برای تشخیص گونه های مالاسزیا در محیط مالت آگار و یا سابارو دکستروز حاوی اکتیدیون همراه با یک لایه روغن زیتون استریل (۱ یا ۲ میلی لیتر) و درجه حرارت استریل استفاده می شود. کلنی ها ی مخمری موکوئیدی کند رشد در محیط دیده می شود.
۳- چراغ وود: در اغلب موارد فلورسانس زرد طلایی در بررسی محل ضایعات با چراغ وود ( wood s lamp ) مشاهده می شود که
می تواند در تشخیص بیماری کمک نماید.
درمان:
پمادهای کراتولیتیک مانند پماد وایتفیلد ، اسید سالیسیلیک
شامپوی سلنیوم سولفید ۲ درصد شب هنگام استعمال شده و صبح روز بعد شسته می شود.
لوسیون کلوتریمازول ، پماد میکونازول دو بار در روز به مدت دو هفته
مخلوط تیوسولفات سدیم و اسید سالیسیلیک روزی یک تا دوبار در محل ضایعات به مدت یک هفته
قرص کتوکونازول یک عدد روزانه بمدت۳ هفته در ضایعات گسترده و عود کننده که در ۹۵ درصد بیماران بسیار مفید بوده است.
رعایت اصول بهداشتی و جوشانیدن البسه

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.