پروپوزال شناسایی و بررسی عوامل موثر بر تصمیم گیری جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پروپوزال شناسایی و بررسی عوامل موثر بر تصمیم گیری جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارس دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروپوزال شناسایی و بررسی عوامل موثر بر تصمیم گیری جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروپوزال شناسایی و بررسی عوامل موثر بر تصمیم گیری جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروپوزال شناسایی و بررسی عوامل موثر بر تصمیم گیری جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارس :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۳ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏اطلا‏عات مربوط به پایان نامه‏ :
‏الف ‏-‏ عنوان پایان نامه :
‏فارسی :
‏پروپوزال ‏شناسایی و بررسی عوامل موثر بر تصمیم گیری جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارس
‏انگلیسی :
Review of factors affecting the decision to invest in the pars special economic zone
‏ب- نوع کار تحقیقاتی : ‏ ‏بنیادی ‏ نظری ‏ ‏کاربردی عملی
‏ج‏- ‏تعداد واحد ‏پایان نامه‏ : ‏………………………………………………………………………………………………………..‏…………….
‏د- ‏سئوال اصلی تحقیق : (مس‏ا‏له تحقیق)
‏چه عواملی بر تصمیم گیری جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارس موثر‏ند‏؟
‏سوالات فرعی تحقیق
‏آیا‏ عوامل اقتصادی بر تصمیم گیری جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارس ‏تاثیری دارند‏؟
‏آیا‏ ‏عوامل نهادی بر تصمیم گیری جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارس ‏تاثیری دارند‏؟
‏آیا‏ ‏عوامل حقوقی بر تصمیم گیری جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارس ‏تاثیری دارند‏؟
‏آیا‏ ‏عوامل بین المللی بر تصمیم گیری جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارس ‏تاثیری دارند‏؟
‏آیا‏ ‏عوامل سیاسی اجتماعی بر تصمیم گیری جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارس ‏تاثیری دارند‏؟
‏آیا‏ ‏عوامل طبیعی بر تصمیم گیری جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارس ‏تاثیری دارند‏؟
‏هـ – بیان مس‏ا‏له ( شامل تشریح ابعاد , حدود مس‏ا‏له , معرفی دقیق آن , بیان جنبه های مجهول و مبهم , متغیرهای مربوطه سئوالات تحقیق , منظور تحقیق ) .
‏سرمایه‏ ‏گذاری متغیری بسیار کلیدی در هر اقتصادی است ب‏ه ‏طوری که بدون وجود سرمایه‏ ‏گذاری،‏ ‏امکان رشد اقتصاد امکانپذیر نمی‏ ‏باشد. از دیدگاه کلی، منظور از سرمایه‏ ‏گذاری آن دسته از مخارج‏ ‏نهایی در اقتصاد است که به حفظ یا تداوم یا افزایش ظرفیت تولید کالاها و خدمات اقتصادی می‏ ‏انجامد‏(متوسلی، ۱۳۹۰، ۳۳).
‏سرمایه گذاری یکی از مهمتربن اجزای تقاضای کل است که نقش بسـیار تعیـین کننـده ای در‏ ‏ ‏نوسانات اقتصادی و رشد اقتصادی یک کشور ایفا می کند. در نظریه های تقاضای کل، مصرف روند‏ ‏با ثباتی را طی می کند و مخارج دولتی نیز یک متغیر سیاست گذاری است که کنترل آن در دست‏ ‏دولت قرار دارد، بنابراین تنها متغیر پر تلاطم تقاضای کل که نقش عمده ای در ایجاد نوسانات دارد،‏ ‏سرمایه گذاری خصوصی است، لذا شناخت رفتار سرمایه گذاری و عوامل مؤثر بر آن، بسـیار مـورد‏ ‏توجه اقتصاددانان و سیاست گذاران بوده است.‏ ‏در ادبیات اقتصادی، بحث سرمایه گذاری بسیار غنی‏ ‏بوده و سرشار از منابع نظری و تجربی در کشورهای توسعه یافته است‏(رحیمی بروجردی، ۱۳۹۷، ۴۴)‏.‏
‏اما همچنان که می دانیم در هر کشوری توسعه اقتصادی نیازمند سرمایه گذاری در بخشها و فعالیتهای مختلف اقتصادی است؛ به طوری که بدون سرمایه گذاری در طرح های زیربنایی و روبنایی، نمی توان به گسترش اشتغال، تولید و رفاه اقتصادی دست یافت. در میان عوامل تولید، کمبود سرمایه به عنوان یکی از مهمترین عوامل، مانعی جدی بر سر راه توسعه و پیشرفت کشورهای در حال توسعه شناخته شده است‏(حاجیلی، ۱۳۹۴، ۶۷).‏ در اقتصاد امروز، یکی از کارآمدترین روشهای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، ایجاد مناطق آزاد و ویژه تجاری است. در ایران نیز همراستا با بسیاری از کشورهای جهان، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اهداف زیر تشکیل گردیده اند:‏ فراهم کردن بسترهای لازم جهت ارتقاء ارتباط با بازارهای جهانی؛ افزایش صادرات کالاها و خدمات از طریق حذف یا کاهش محدودیتهای متعارف در سرزمین اصلی یا مادر؛ ایجاد مزیت نسبی جهت انجام فعالیتهای اقتصادی در منطقه‏(شریف آزاده، ۱۳۹۲، ‏۱۲‏).
‏مناطق ویژه اقتصادی همچون منطقه پارس به دلیل کار بر روی میادین مشترک نفت و گاز با کشورهای دیگر و لزوم افزایش میزان کارایی و بهره وری نیاز به جذب سرمایه های هنگفت داخلی و خارجی و به کارگیری آنها جهت توسعه هرچه بیشتر کم و کیف فعالیت هایشان دارند. در این میان متغییرهای بسیاری بر روی تصمیم به سرمایه گذاری سرمایه گذاران در این منطقه ویژه اقتصادی تاثیر می گذارند که از آن جمله می توان به عوامل اقتصادی، اجتماعی سیاسی، فرهنگی، طبیعی، نهادی، حقوقی، بین المللی و … اشاره کرد‏(رنانی، ۱۳۹۶، ۵۶).‏ در سالهای اخیر نیز تحریم های سنگین در بخش عوامل سیاسی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر این منطقه ویژه اقتصادی بوده اند.
‏این تحقیق در نظر دارد با شناسایی و بررسی این عوامل متعدد (از منظر متخصصین و مطلعین کلیدی دانشگاهی) که هر کدام دارای ابعاد و زیرشاخه های متعدد و متنوعی هستند، تا جای ممکن تمام عوامل موثر بر تصمیم گیری سرمایه گذاری را در این مناطق شناسایی و بررسی نماید تا از این طریق بتواند نقشه جامعی از عوامل اثرگذار را برای جذب سرمایه های بیشتر داخلی و خارجی در این منطقه ویژه اقتصادی فراهم آورد.
‏ضرورت تحقیق
‏همچنان که می دانیم ‏سرمایه گذاری یکی از مهمتربن اجزای تقاضای کل است که نقش بسـیار تعیـین کننـده ای در نوسانات اقتصادی و رشد اقتصادی یک کشور ایفا می کند. ‏از طرفی منطقه ویژه اقتصادی پارس د‏ر کشور ما به دلیل تعیین کنندگی آ‏ن در اقتصاد کشور و وابستگی به درآمدهای نفتی و گازی اثر قابل توجهی در درآمدهای ملی دارد و سرمایه گذاری هرچه بیشتر در این منطقه ویژه اقتصادی موجب درآمدزایی هرچه بیشتر این منطقه ‏و در نتیجه کل کشور ‏خواهد شد‏(بهکیش، ۱۳۹۰، ۸۷).‏ به همین دلیل تحقیقی دقیق ‏و علمی ‏لازم است تا از ‏این‏ طریق عوامل موهم و اثرگذار ‏بر ‏جذب سرمایه و سرمایه گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی بررسی و شناسایی و معرفی گردند تا با تمرکز و تقویت آنها ضمن افزایش درآمدزایی‏،‏ عوامل مغفول و کمتر توجه شده را بیشتر مورد توجه و مداقه قرار دهیم.‏ چرا که نتایج یک تحقیق علمی جامع می تواند پیشنهاداتی موثر و مفید برای نقشه راه ‏فعالیتهای ‏آینده این منطقه ویژه اقتصادی ارائه نماید.
‏و ‏–‏ سوابق مربوطه : ( بیان مختصر سابقه تحقیقات انجام شده پیرامون موضوع و نتایج تحصیل شده در داخل و خارج و نظریا‏ت‏ علمی موجود در رابطه با مسئله ) .
‏پیشینه خارجی تحقیق
‏عزیز و همکاران ۲۰۱۶ در مقاله ای تحت عنوان ‏”‏مولفه ها‏ی‏ رفتار‏ی‏ موثر بر عملکرد و تصم‏یم‏ گ‏یری‏ ها‏ی ‏سرما‏یه‏ گذار‏ی‏ ها‏ی‏ اشخاص سرما‏یه‏‌‏گذار‏ ، مطالعه مورد‏ی‏ در تبادلات سهام پاکستان‏”‏ آورده اند که هدف پژوهش حاضر، مطالعه و بررسی ‏مؤلفه‌ها‏ی رفتاری ‏تأث‏یرگذار بر ‏تصم‏یم‏‌‏گیری و عملکرد افراد ‏سرما‏یه‏‌‏گذار در تبادلات سهام پاکستان ‏م‏ی‏‌‏باشد. ‏مؤلفه‌ها‏ی رفتاری متعددی از قبیل اعتماد، جانشینی، احساس امنیت، حسابرسی ذهنی، بیزاری از باخت و نفرت از پشیمانی که ‏به‌نوبه‏ خود ‏م‏ی‏‌‏توانند بر ‏تصم‏یم‏‌‏گیری و عملکرد اشخاص ‏سرما‏یه‏‌‏گذاران ‏تأث‏یر بگذارند. پژوهش در جهتی هدایت شد که ‏مؤلفه‌ها‏ی رفتاری که بسیار ‏تأث‏یرگذار بر تبادلات سهام پاکستان هستند ‏شناسا‏یی‏‌‏شده و اثرگذاری ‏آن‌ها‏ بر اشخاص ‏سرما‏یه‏‌‏گذار که قصد دارند در سهام تبادلات پاکستان ‏سرما‏یه‏‌‏گذاری کنند، ارزیابی نماید. پژوهش حاضر پیرامون دو تئوری، تئوری ‏ادراک‏ی و تئوری انتظار ‏شکل‌گرفته‏ است. تئوری ادراکی ‏دربرگ‏یرنده جانشینی، ‏اطم‏ینان ‏ب‏یش ‏‌‏از حد(‏خودرا‏یی)، احساس امنیت، سفسطه ‏قمارباز‏ی، وجود تعصبات شخصی/ فردی و همچنین تئوری انتظار شامل احساس باخت، احساس پشمیانی و حسابرسی ذهنی ‏م‏ی‏‌‏باشد. این پژوهش ‏بر اساس‏ ‏داده‌ها‏ی اولیه و ابتدایی ‏شکل‌گرفته‏ است. نمونه آماری

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.