پاورپوینت نماتد چغندرقند


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت نماتد چغندرقند دارای ۶۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت نماتد چغندرقند،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت نماتد چغندرقند :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۶۰ اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :

بنام خدا
نماتد چغندرقند
عنوان :
چکیده :
نوسانات تولید متأثر از عوامل مختلفی از قبیل تغییرات اقلیمی ، آفات و بیماریها ، علفهای هرز و … می باشد .
درمیان این عوامل ، نماتد چغندر قند علاوه بر دامنه گسترش بالا بعنوان یکی از مهمترین عوامل محدود کننده کاهش عملکرد در منطقه چناران می باشد .
متأسفانه تکنیکهایکنترل که تا به حال مورد استفاده قرار گرفته اند، سازگاری و پایداری کافی در کاهش اثرات سوء نماتد چغندر در شرایط و فرهنگ کشاورزی منطقه به همراه نداشته اند.
یافتن ارقام مقاوم یکی از راههایی است که هر چند تولید آن نیاز به زمان طولانی دارد ، لیکن دانشمندان اصلاح نبات مصمم به یافتن آن می باشند. دراین راستا شرکت سوئدی نوارتیس نوید تولید رقم مقاوم به نماتد به نام نماکیل (Nemakill) را داد.
با هدف بررسی مقاومت رقم نماکیل به نماتد آزمایش در ده مزرعه که دارای آلودگی بالایی بودند ، اجرا گردید . رقم ایرانی BR1 نیز به عنوان شاهد در قطعات دارای آلودگی بالا در مجاورت آن کشت گردید.
میانگین آلودگی اولیه در مزارعی که رقم نماکیل کشت گردید ۲۳۲۶ تخم و لارو در یکصد گرم خاک بود. متوسط آلودگی اولیه مزارعی که رقم BR1 کشت شده بودند نیز ۱۵۹۱ تخم و لارو در یکصد گرم خاک بود.
نتایج بررسیها حاکی از وجود نکات جالب توجه و امید بخش در مبارزه با نماتد چغندر است . جمعیت نهایی آلودگی در رقم نماکیل به ۹۶۰ عدد تخم و لارو در یکصد گرم خاک کاهش یافت . در حالیکه جمعیت نهایی در رقم BR1 به ۳۹۵۳ تخم و لارو در یکصد گرم خاک افزایش یافته است .یعنی در رقم BR1 جمعیت تقریباً ۴۸/۲ برابر شده است . متوسط عملکرد ریشه در رقم BR1 بابر ۵۸/۱۵ تن در هکتار و متوسط عیار آن ۹۹/۱۶ درصد بود.
متوسط عملکرد ریشه رقم نماکیل ۰۸/۱۹ تن در هکتار با متوسط عیار ۷۶/۱۷ بود. تجزیه کیفی خمیر ارقام چغندر نیز انجام گردید.
مقدار پتاسیم رقم نماکیل ۸/۵ و رقم BR1 برابر ۹۷/۴ میلی اکی والانت بود. مقدار سدیم رقم نماکیل ۶۴/۲ و رقم BR1 برابر ۶۲/۲ میلی اکی والانت گزارش شد.
مقدار ازت رقم نماکیل ۶۹/۳ و رقم BR1 معادل ۱۶/۴ میلی اکی والانت بود. راندمان شکر قابص استحصال (YIELD) در رقم BR1 برابر ۴۱/۸ درصد و در رقم نماکیل ۹۴/۸۲ درصد بود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.