پیشینه ومبانی نظری تحقیق فناوری اطلاعات (IT) و دورکاری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه ومبانی نظری تحقیق فناوری اطلاعات (IT) و دورکاری دارای ۴۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه ومبانی نظری تحقیق فناوری اطلاعات (IT) و دورکاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه ومبانی نظری تحقیق فناوری اطلاعات (IT) و دورکاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه ومبانی نظری تحقیق فناوری اطلاعات (IT) و دورکاری :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۵ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

۰
‏فناوری اطلاعات (IT) – Information Technology
‏ و‏ ‏دورکاری
‏فناوری (‌ تکنولوژی ) – Technology

‏فناوری اطلاعات متشکل از ‏چهار عنصر ‏اصلی ‏اساس‏ی‏ ( انسان، ساز و کار، ابزار، ساختار‏ ‏) است‏ به طوری‏ که در این فناوری، اطلاعات از طریق زنجیره ارزشی که از بهم پیوستن این عناصر ایجاد می‌شود جریان یافته و پیوسته تعالی و تکامل سازمان را فرا راه خود قرار می‌دهد.‏ ‏(‏سپهری، ۱۳۸۳‏،۱۳۷)
‏فن‏ا‏وری ، کاربرد علم برای حل مشکلات عملی است از این رو تکنولوژی متکی ‏بر دانش است.
‏دانش نوعی معرفت و شناخت است در حالی که فن‏ا‏وری کاربرد این شناخت است.
‏علم زمینه ای ایجاد می کند تا فن‏ا‏وری در آن رشد کند.‏ ‏توسعه جامعه تنها با ارتقای سطح‏ ‏ فن آوری امکان پذیر است. فن آوری مجموعه‏ ‏ای از عوامل سخت افزاری یا تجهیزات، ‏ ‏توانایی ها و مهارت های انسانی، دانش‏ ف‏نی، و توانایی های مدیریتی و سازماندهی است. افزایش سطح فن‏ا‏وری مستلزم ‏رشد ارتقای هماهنگ و سازگار تمام اجزای آن است که از طریق انتقال و توسعه ‏د‏اخلی فن آوری اتفاق می افتد. نقش مدیریت در فرآیند انتقال و توسعه فن‏ا‏وری ‏مهم و تعیین کننده است و می توان آن را در چهار سطح کلان، ۱ـ بخش علوم ۲ـ ‏تکنولوژی ۳ـ بنگاه ها ۴ـ خود حرفه و تخصص مدیریت مطرح کرد.‏ (مالونی ،۵۵:۲۰۰۷)
‏فن‏ا‏وری را قابلیت کاربرد علوم در تامین خواسته های مادی و ذهنی بشر می دانند. ‏ ‏با پیشرفت علوم‏ ‏زمینه های بالقوه جدیدی برای ارتقای فن آوری پیدا می شو‏د. ‏میزان کالا و خدمات تولید شده سرانه در جوامعی که به پیشرفت های تکنولوژیکی‏ ‏جدید دست‏ ‏ یافته اند‏ ‏از جوامع سنتی و عقب مانده فاصله
۱
‏زیادی گرفته است. در ‏واقع توان کشورها و یا مؤسسات صنعتی و خدماتی در صحنه رقابت های مختلف اقتصادی،‏ ‏سیاسی، فرهنگی و نظامی به توان تکنولوژیکی آن ها بستگی دارد.
‏تنها با ارتقای سطح تکنولوژی در جامعه است که افراد آن می توانند به تولید‏ ‏بیشتر کالا و خدمات دست یابند و باعث کارآیی و اثربخشی سازمان خود شوند و‏ ‏با نظام دهی مناسب در زمینه های ‏فرهنگی، سیاسی و اجتماعی موجبات زندگی بهتر ‏را برای خود فراهم نمایند. در صحنه رقابت های اقتصادی، سازمان ها و مؤسساتی ‏که به تکنولوژی برتر دست می یابند، امکان بقا و رشد را می یابند و سازمان ‏ها و مؤسساتی که از نظر تکنولوژی عقب بمانند از صحنه خارج می شوند.‏ (مالونی ،۵۵:۲۰۰۷)
‏۲-۳-۲- ‏مفهوم فناوری اطلاعات‏
‏تعاریف مختلفی برای فناوری اطلاعات وجود دارد برخی از آنها عبارتند از:
‏الف-‏ ‏فناوری اطلاعات تلفیقی از دستاوردهای مخابراتی ،‏ ‏روشها و‏ ‏راهکارهای حل مساله و توانایی راهبری با استفاده از دانش کامپیوتری‏ ‏است.
‏ب-‏ ‏فناوری اطلاعات شامل موضوعات مربوط به مباحث پیشرفته علوم و‏ ‏فناوری کامپیوتری،‏ ‏طراحی کامپیوتری،‏ ‏پیاده سازی سیستم های‏ ‏اطلاعاتی و کاربردهای آن است.
‏ج-‏ ‏فناوری اطلاعات تلفیقی از دانش سنتی کامپیوتر و فناوری ارتباطات‏ ‏به‏ ‏منظور ذخیره،‏ ‏پردازش و تبادل هر گونه داده (اعم از متن ،صوت ،تصویر‏ ‏و . . . )‏ ‏است.
‏د-‏ ‏فناوری اطلاعات واژه ای کلی است که برای وسعت بخشیدن به‏ ‏محصولات و خدمات الکترونیکی حاصل از نوآوریهای مخابراتی و‏ ‏رایانه ای‏ ‏استفاده می شود.
‏ه- فناوری اطلاعات مجموعه ای از سخت افزار،‏ ‏نرم افزار و فکرافزار‏ ‏است‏ ‏که گردش و ‏ ‏بهره وری از امکانات را امکانپذیر می سازد.‏
۲
‏و-‏ ‏فناوری اطلاعات عبارت است از همه شکلهای فناوری که برای ایجاد‏ ‏،‏ ‏ذخیره سازی و استفاده از شکلهای مختلف اطلاعات تجاری‏ ‏،‏ ‏مکالمات صوتی ،‏ ‏تصاویر متحرک،‏ ‏داده های چند رسانه ای و… به کار‏ ‏می رود.‏ (مالونی ،۵۷:۲۰۰۷)
‏۲-۳-۳- ‏عناصر اصلی فناوری اطلاعات
‏انسان: منابع انسانی، مفاهیم و اندیشه، نوآوری
‏ساز‏ ‏و کار: قوانین، مقررات و روشها، سازو کارهای بهبود و رشد، ساز‏ ‏و کارهای ارزش گذاری و مالی
‏ابزار: نرم افزار، سخت افزار، شبکه و ارتباطات
‏انسان
‏ساختار
‏سازوکار
‏ابزار
‏ساختار: سازمانی، فراسازمانی مرتبط، جهانی

‏شکل ‏شماره۱- ‏۲- ‏چارچوب کلی فناوری اطلاعات
‏۲-۳-۴- ‏تعریف جامع‏ فناوری اطلاعات:
‏فناوری اطلاعات شاخه ای از فناوری است که با استفاده از سخت‏ ‏افزار،‏ ‏نرم افزار‏ ‏و شبکه افزار،‏ ‏مطالعه و کاربرد داده و‏ ‏پردازش آنرا در‏ ‏زمینه‏ ‏های ذخیره سازی ،‏ ‏دستکاری ،‏ ‏انتقال،‏ ‏مدیریت،‏ ‏کنترل و‏ ‏داده آمایی‏ ‏خودکار امکانپذیر می سازد.‏ (‏ ‏گزارش ‏دفتر فناوری اطلاعات ‏و ارتباطات‏ ، ۱۳۸۸)
‏۲-۳-۵- ‏کاربردهای فناوری اطلاعات‏

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.