تحقیق آماده مقایسه بانکها، موسسات مالی و اعتباری و قرض الحسنه – ۸ برگ وورد قابل ویرایش


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق آماده مقایسه بانکها، موسسات مالی و اعتباری و قرض الحسنه – ۸ برگ وورد قابل ویرایش دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق آماده مقایسه بانکها، موسسات مالی و اعتباری و قرض الحسنه – ۸ برگ وورد قابل ویرایش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق آماده مقایسه بانکها، موسسات مالی و اعتباری و قرض الحسنه – ۸ برگ وورد قابل ویرایش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق آماده مقایسه بانکها، موسسات مالی و اعتباری و قرض الحسنه – ۸ برگ وورد قابل ویرایش :

تحقیق آماده مقایسه بانکها، موسسات مالی و اعتباری و قرض الحسنه – ۸ برگ وورد قابل ویرایش

۱-۱- تفاوت مراکز قرض الحسنه و بانک ها
سازمان اقتصاد اسلامی ایران، در ابتدای کار به نام بانک اسلامی تاسیس شد و بدین منظور مجوز هم از بانک مرکزی اخذ کرد و حتی پذیره نویسی هم که سهامداران اولیه سازمان اقتصاد اسلامی انجام دادند به عنوان بانک اسلامی صورت گرفت؛ منتهی در آن زمان، دولت موقت بعد از انقلاب حاکم بود و بانک ها را ملی اعلام کرد.
با ملی اعلام کردن بانک ها و به این دلیل که «بانک اسلامی» هم هنوز شروع به فعالیت نکرده بود؛ از این جهت که این سازمان عنوان دولتی پیدا نکرد و افرادی که سهام خریداری کرده بودند، در این سازمان سهامدار باشند و تصدی آن را هم خود برعهده بگیرند؛ قرار شد که افراد اگر مایلند وجوهی را که به عنوان سهامدار داده اند، پس بگیرند و بانک اسلامی هم به سازمان اقتصاد اسلامی تبدیل شود که به صندوق های قرض الحسنه خدمات ارائه کند و به طور کلی در دادن قرض الحسنه به افراد نیازمند فعالیت داشته باشد. لذا در حال حاضر سازمان اقتصاد اسلامی فعال است؛ منتهی فقط در دادن قرض الحسنه و وام بدون بهره. البته رقمی که می پردازد؛ رقم محدودی است و در حد امکانات این سازمان می باشد. سازمان اقتصاد اسلامی، صندوق های قرض الحسنه در سراسر کشور را به دادن وام در اموری مانند فراهم کردن جهیزیه، کمک هزینه تحصیلی، ثبت نام در دانشگاه ها و یا احیانا برای رفع کسالت و هزینه های بیمار و مسائلی از این قبیل تشویق می کند(عبدالرحیم ، ۲۰۱۰، ۵۶).
گفتنی است؛ سازمان اقتصاد اسلامی، صندوق های قرض الحسنه ای را که احیانا سرمایه گذاری کنند و یا کار تجاری انجام دهند؛ از زیر پوشش خود خارج می کند و بانک مرکزی هم از این موضوع آگاه است. در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ صندوق قرض الحسنه وجود دارد که از این تعداد در حدود ۱۲۰۰ صندوق تحت پوشش سازمان اقتصاد اسلامی قرار دارند. شرط پذیرش سازمان اقتصاد اسلامی برای کمک و راهنمایی به صندوق های قرض الحسنه این است که آن صندوق کار تجاری نکند؛ برای وام های پرداختی بهره نگیرد و طبق ضوابط و مواردی که سازمان اقتصاد اسلامی تعیین کرده است، عمل کند(حاجیان، ۲۰۰۶؛ ۱۰).
بین بانک ها و صندوق های قرض الحسنه تفاوت بسیار زیادی دیده می شود؛ به هرحال بانک ها نیت تجاری و قصد کسب درآمد دارند؛ اما صندوق های قرض الحسنه همگی غیر انتفاعی اند و هیچ فردی منافع شخصی خود را دنبال نمی کند.

تحقیق آماده مقایسه بانکها، موسسات مالی و اعتباری و قرض الحسنه – ۸ برگ وورد قابل ویرایش

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.