پاورپوینت بحران مسکن در آمریکا و تاثیر آن بر اقتصاد جهان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت بحران مسکن در آمریکا و تاثیر آن بر اقتصاد جهان دارای ۴۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت بحران مسکن در آمریکا و تاثیر آن بر اقتصاد جهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت بحران مسکن در آمریکا و تاثیر آن بر اقتصاد جهان :

بحران مسکن در آمریکا و تاثیر آن بر اقتصاد جهان
مقدمه
بحران مالی اخیر آمریکا که به عقیده بسیاری از کارشناسان، یکی از بزرگترین بحران های ایجاد شده در اقتصاد این کشور بعد از بحران دهه ۱۹۳۰ است را دیگر نمی توان بحران اقتصاد آمریکا نامید .
بعضی تحلیل گران این بحران را به سونامی عظیمی تشبیه کرده اند که از آمریکا شروع شده و رفته رفته با گسترش دامنه خود به کشورهای اروپایی و سپس سایر نقاط دنیا سرایت کرده است و در این میان، حتی اقتصاد کشور های کوچک را نیز بی نصیب نگذاشته است .
هر روزه شاهد بودیم که موسسه ای مالی اعلام ورشکستگی کرده یا توسط دولت یا موسسه رقیب خریداری شده است . شاخص های قیمت در بورس های بزرگ و کوچک دنیا با کاهش قابل توجه روبرو شده اند، قدرت وام دهی و به عبارت دیگر نقدینگی در اختیار موسسات مالی، به مرزهای خطرناکی رسیده است و فراتر از آن بحران به بخش واقعی اقتصاد جهانی سرایت کرده است که شاهد آن کاهش رشد اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری در دنیا است.
چگونگی شکل گیری بحران

بحران کنونی اقتصاد غرب که در سال ۲۰۰۷ در آمریکا ابتدا از بخش مسکن آغاز شد، در اکتبر سال ۲۰۰۸ شدت یافت و به سرعت سایر بخش های اقتصادی را فرا گرفت و با فاصله کوتاهی به اروپا و ژاپن سرایت کرد و سایر کشورها را نیز به نسبت وابستگی آنها به اقتصاد آمریکا تحت تأثیر قرار داد. این بحران از سیاست های اعتباری بانک های مسکن در آمریکا آغاز می شود.
با توجه به کنترل بسیار کم بر فعالیت های بانک ها به ویژه بانک های مسکن، این بانکها برای
کسب سود هر چه بیشتر با ایجاد مشوق هایی , اشتیاق خرید مسکن را به طور بی سابقه ای افزایش دادند. از این طریق ضمن کاهش مبلغ پیش پرداخت مشتریان از ۳۰ % به حدود ۱۰ % کل هزینه ملک، نرخ وام های سی ساله ۵ درصدی را به ۳ درصد کاهش دادند با این شرط که بعد از سه سال نرخ بهره متناسب با وامهای رهنی پرخطر – subprime Mortgage تعدیل و به نرخ بهره روز تبدیل شود.
همچنین بانک های مسکن در اعطای این وامها به طمع سود بیشتر ضوابط مربوط به توان مالی مشتریان و قدرت باز پرداخت اقساط وام آنها را رعایت نکردند زیرا در نهایت پیش بینی میشد که در صورت عدم پرداخت اقساط توسط مشتریان می توانند خانه های آنها را تملک کنند و از این طریق حتی سود بیشتری به دست آورند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.