مبانی نظری برنامه ریزی استراتژیک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری برنامه ریزی استراتژیک دارای ۱۴۷۴۳۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری برنامه ریزی استراتژیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری برنامه ریزی استراتژیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری برنامه ریزی استراتژیک :

عنوان: مبانی نظری برنامه ریزی استراتژیک

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: ۲۳

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل

قسمتی از متن:

برنامه‌ریزی استراتژیک چیست؟

برنامه‌ریزی عبارت از فرایند برقراری یا تعیین اهداف و اقدامات لازم جهت نیل به آنهاست و برنامه استراتژیک به برنامه بلند مدت توجه دارد و پل لازم بین حال و آینده موسسه یا سازمان است. بطور اختصار برنامه استراتژیک موجب بهبود عملکرد و پاسخگویی به نیازهای محیط در حال تغییر سازمان می‌گردد و جنبه‌های مثبت و منفی آنرا می‌توان این طور متصور نمود:

۱- راهنمای تداوم‌دار برای فعالیت‌های سازمان است.

۲- به مدیران کمک می‌کند تا فرصت‌های مطلوب، مصون و آسیب‌پذیر را تشخیص دهند و از بین آنها به انتخاب بپردازند.

۳- در پیش‌بینی مشکلات قبل از وقوع، و پیش از شدید شدن، مدیران را یاری کند.

۴- ریسک و اشتباه را به حداقل برساند.

آنچه در ارتباط با جنبه‌های منفی برنامه‌ریزی استراتژیک مطرح است اینکه، پیش‌بینی تغییرات محیطی مشکل است و توانایی و تشخیص سازمان در همسویی با آنها، لزوم به سرمایه‌گذاری در وقت و هزینه نیروی انسانی است (بیگی، ۱۳۸۵).

مزایای‌ برنامه‌ریزی‌ استراتژیک‌

۱ – یکی‌ از مزایای‌ برنامه‌ریزی‌ استراتژیک‌ هادی‌ بودن‌ آن‌ است. این‌ نوع‌ برنامه‌ریزی‌ جهت‌ و مسیر فعالیتها و عملیات‌ سازمان‌ را مشخص‌ ساخته‌ و به‌عنوان‌ راهنمای‌ سازمان‌ عمل‌ می‌کند.

۲ – جهت‌گیری‌ آینده، اولویتها را مشخص‌ می‌سازد و تصمیمهای‌ امروز را در پرتو پیامدهای‌ آینده‌ اتخاذ می‌کند.

۳- برنامه‌ریزی‌ استراتژیک‌ نقش‌ هماهنگ‌کننده‌ بین‌ برنامه‌های‌ عملیاتی‌ سازمان‌ را انجام‌ می‌دهد و اقدامات‌ واحدهای‌ مختلف‌ را در یک‌ مسیر جهت‌ می‌بخشد.

رویکرد برنامه‌ریزی استراتژیک
‌برای طرح یک برنامه‌ریزی استراتژیک می‌توان سه گام اساسی را درنظر گرفت و براساس آن طرح استراتژیک را برنامه‌ریزی و اجرا کرد. این سه گام عبارت است از:
گام اول: موضوع خود را به‌عنوان یک سازمان مشخص کنیم (کجا هستیم‚)
گام دوم: در آینده در نظر داریم چه موضعی داشته باشیم (به کجا می‌رویم)
گام سوم: برای رسیدن به هدف یک رویکرد بنا کنیم و آن را به مرحله اجرا درآوریم.
ویژگیهای گام اول: در این مرحله ۵ تا ۱۰ درصد وقت صرف برنامه‌ریزی می‌شود. به‌عبارتی در این گام برنامه‌ریزی نقش عمده‌ای ندارند فقط جایگاه و وضعیت کنونی سازمان تعیین می‌شود و درحقیقت مشخص می‌گردد که در ابتدای کار کجا هستیم.

ویژگیهای گام دوم: برنامه‌ریزی در این گام نقش مهمی را ایفا می‌کند و ۴۰ تا ۶۰ درصد وقت گروه را برنامه‌ریزی به خود اختصاص می‌دهد. کیفیت تصمیمات این گام بر کامیابی برنامه‌ریزی استراتژیک تاثیر بسزا دارد.
ویژگیهای گام سوم: در این مرحله نیز ۴۰ تا ۶۰ درصد وقت گروه صرف برنامه‌ریزی می‌شود. درخلال این گام گروه استراتژی‌ها را برای تحقق چشم‌انداز تدوین می‌کند. درطول اجرای گام سوم، گروه طراحی تاکتیکی را آغاز می‌کند که به تحقق طرح استراتژیک کمک خواهدکرد (براین کوبین،۱۳۷۶).
محدودیتهای برنامه‌ریزی استراتژیک

و…

ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.